Mikä näistä voisi olla paras: sisaristuin, seisomalauta vai kaksostenrattaat?
Ikäeroksi tulee 1v 9 kk joten mietiskelen lähinnä vaunujen ja sisaristuimen väliltä.
Mikä olisi paras hankinta tuolle ikäerolle?
Kommentit (12)
kun ikäeroa kuitenkin jo ton verran. osta käytetyt kaksosten rattaat ja vaikka lisäks se lauta. Laudan kanssa ei pitkiä matkoja kävele mut se toisaalta kulkee mukana siltä varalta jos vanhempi ei jaksa kävellä,kunhan vähän kasvaa. uusiin rattaisiin en enää sijoittais koska käyttäaika kuitenkin aika lyhyt.
ja sisaristuimeen esikoispoika olis ollut samantien liian iso ja painava (raja 15kg) ja kaksostenrattaat ovat usein liian ahtaita parivuotiaalle ja vauvalle, eli tosi lyhyt käyttöikä. Lisäksi meillä halusin kannustaa isompaa kävelemään enkä halunnut kasvattaa laiskoja lapsia. Ja, esikoinen nukkui unet sängyssä, ei tuossa iässä enää vaunuissa.
Ja jso ei halua niin kalliita, voi ostaa sellaiset, joissa lapset kuitenkin istuvat kasvot työntäjään päin..
Jos teette pitkiä reissuja rattaiden kanssa, saattaa tuplat olla parempi ratkaisu. Meillä ei poika olisi kyllä tuossa iässä vielä seisomalaudalla tai sisaristuimessakaan jaksanut, vaan kyllä tuplat olisi pitänyt olla. Meillä on lapsien ikäero tasan 2 vuotta ja ostimme käytetyt tuplarattaat. Meillä ei ole autoa käytössä ollenkaan ja minä hoidan kaikki reissut ja kaupassakäynnit lasten kanssa, joten ei kyllä tulisi hommasta mitään, jos 2-vuotiaalle ei olisi kunnon istuma- ja nukkumapaikkaa rattaissa.
en kyllä kokenut miksikään ongelmaksi sitä et naama oli menosuuntaan vauvallakin...
Rattaista saa käännettyä työntösuuntaa, joko kääntämällä istuinosaa tai heittoaisalla.
Leveydessä on eroja Emmaljungat 78cm samoin mun mielestä Briot. Oralla leveys vain 74cm.
Nämä mallit ovat sellaisia joissa voi lapsia työntää juuri kasvot menosuuntaan tai selkä menosuuntaan.
Asia on mullekkin tärkeä, sillä en halua vauvaa työntää näkemättä häntä.
Meillä oli vaan matkatuplat. Ikäero 1v 10kk. Seisomalautaakin käytettiin alusta asti. Pärjättiin. Mutta jos oltais oltu rikkaampia, oltais ostettu kunnon tuplat.
Ja kuitenkin rattaita hyvin säilyttämällä ja käyttämällä niiden hinta säilyy ja ostajia aina löytyy.
Meillä oli täsmälleen sama ikäero lapsilla ja meillä oli emmaljungat sisaristuimella. Musta oli tosi kätevät, kyllä istuinta toista vuotta käytettiin ja sisaristuimen selkänojaa sai mukavasti kallistettuakin jos pikkuiselle uni tuli. Moni pelkää siinä kilorajaa, joka oli muistaakseni 15kg, mutta meillä normaalikokoinen poika painoi alle sen vielä 4-vuotiaana.
No, meillä nyt pojat 5 kk ja 1,5- vuotta.
Käytössä peräkkäin istuttavat Gracot ja esikoiselle hankitut yhdistelmävaunut ja kantoliina.
Esikoinen osaa kävellä hyvin ja näin talvi on myös pulkkailtu.
Nyt kesä pitäis käyttää tuplia ja sitten myyn ne eteenpäin, luultavasti myös yhdistelmätkin ja hankitaan kuomuvaunut tai jotkut mukavat rattaat ja ehkä seisomalauta niin pojat voi sitten vaikka vuorotella isompina.
Kantoliina on hyvä ja siinä jaksaa tommosta isoa 12 kilosta poikaakin, Pikku-Ruu kantoliinalle ei ole myöskään painorajaa ja käyttö on helppoa ja mukavaa.
Itse en ole tykännyt viedä siinä vauvaa jos ei osaa kannatella päätä, mutta nyt kun alkaa ilmat lämpeneen ja kantaa päätään niin liina on mukava!
meillä lapsilla ikäeroa 1v3kkja kaksosrattaat oli tois vähällä käytöllä. Luovuttiin kokonaan kun kuopus 1v
esikko halus seisiomalautaan tai pyörällä, pulkalla.
emme asu hesassa
jos olisin tiennyt että käyyttö noin vähäsitä en olis ostanut rattaita
Olen itse kiinnostunut kaksostenrattaista, siinä olisi isommallakin mahdollisuus ottaa päiväunet tarpeen tullen. Jaksaakohan nimittäin vajaa 2-vuotias seistä seisomalaudalla jos ollaan vaikka pitkällä kävelyreissulla? Huono puoli on vain se, että vauva olisi selin äitiin päin (vai saako kaksostenrattaissa työntöaisaa käännettyä, olen nähnyt vain yhdenlaisia).
Ja myydäänkö muuten sisaristuimia enää? Luin jostain, että on todettu liian vaarallisiksi.