Vaimo pakottaa muuttamaan kirjat muualle..
Periaatteellinen ja taloudellinen ongelma..
Vaimo pakottaa muuttamaan osoitteeni muualle saadakseen korotettua yh ja asumistukea.
Tilanne on kyllä muutenkin jo lähellä kaaottista, ymmärryksen ylimenevää sekamelskaa mut olen yrittänyt sinnetellä parivuotta voidakseni olla kolmen lapseni arjessa...
Vaimoni ei ole töissä. Omasta tai muusta syystä... Kertoo minulle ettei saa kun on luottotiedoton ja kouluttautumaton 44v.itse olen normaali ansiosta n 2500€/kk.mutta palkkani ei riitä koko taloutemme laskuihin.
-tai riittää kun kelpoinen laskuja ees taas ja makselen osissa tarvittaessa. Mutta raha ei riitä enää vaimon hevosen harrastukseen joka tosin on omassa pihassa/omassa tallissa...
Nyt hän on kuullut ystävältään kuningas idean, minun "pois" muutto papereissa. "saan" kuulemma jäädä kuitenkin itse tänne asumaan vaikka entisin postilaatikkoon osoitteen.
-hänen alkuperäinen ehdotus oli minun iäkkäät vanhemmat jotka ei tasan hyväksynyt asiaa... No vaimopa käänsi asian toisin ja riitauttaa isovanhemmat eroon lapsenlapsista koska,eivät kuulemma auta/tue niitä...
Yritin kyllä kysellä koska voisin muuttaa takas kotiini mutta sillä ei kuulemma ole merkitystä...
-onko tällainen normaalia? Uskallanko muuttaa, voiko hän kääntää takin ja esim avioero tilanteessa käyttää hyväkseen sitä etten oo siellä kirjoilla... Etten saisi lapsiamme itselleni? Heidän vuokseen olen yrittänyt myötäillä ja hyppiä hänen oikkujen mukaan. Tai saako hän etulyöntiasema aseman talon tms suhteen tämän vuoksi. Itseäni tuntuu väärältä ryhtyä tuollaiseen mutta, voinko säästää yhden riidan vähemmälle. En halua riitaa, siivoan ja hoidan kodin. Lapset ja laskut.
Hänellä kuluu päivät pitkät tallilla eikä kuulemma periaatteesta enää kotona tee mitään oltuaan tallilla "töissä".
Kommentit (2)
Tietty elämän tilanne ajanut tilanteen tällaiseen pisteeseen jossa velat, ulosotot ja perinnöt on turruttanut voimat ja välinpitämäättömyys ottaa vallan. Hänellä (Huom, tämä tietty minun näkemys) ensisijaisena on hevoset, joita pihassamme 9.Ehkä hän tietää ja luottaa että, minulle lapset on kaikki kaikessa ja hoidan kodin... Hieman jo epäilen itsekin(muilta kuullut useasti) että minua vedätetään.
Olen ymmärtänyt ja huomannut isänä että,äiti aina vahvemmilla lasten suhteen vanhempien ero tilanteessa ja olenkin jo kauan pelännyt sitä jonka seurauksena toimintani usein on myötäillä kuin vastustaa....
Olen kuullut ja jutellut usean isän (ja äidin) kanssa vanhempien erosta ja kuinka isät on jättänyt lapset Automaattisesti äidille. Apua, millainen isä siihen pystyy. Moni sanoo sen olevan normaalia. Meidän äiti ei ees tiiä lasten lukujärjestyksiä. Neuvolassa Käyntejä saatikka lasten kavereiden vanhempien nimiä/numeroita....
Epäilen :) vaimon käyttävän lapsilisät omiin menoihin, olen kysellyt Kelasta ja kertonut huoleni rahoista pariin otteeseen... Aina sama vastaus:rahat saadaan toiselle tilille(minun tili=lasten hyväksi) vain äidin suostumuksella. Arvaa mikä oli vastaus....
-minä olen ansainnut nämä rahat, minun tuloa et vie. Enkä oo saanut allekirjoitusta lappuun. Olisi kai niillä voinut ostaa vaikka uudet(kirppikseltä) luistimet...
No, tuo on ensinnäkin petos, joten kannattaa miettiä kaksi kertaa, mihin rikoksiin olet valmis syyllistymään vaimosi takia. Ennmminkin kannattaisi ehkä oikeasti muuttaa omaan asuntoon ja hakea erossa lasten huoltajuutta itsellesi. Tuntuu, että tämä nainen ei ehkä ole ihan paras äiti ja esikuva lapsillesi.