Miten teet vege kinkukkeen?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Quorn juhlarullan. Aattona laitan sen pintaan Dijon-sinappia, sitten korppujauhoa, ja tökin pintaan kokonaisia neilikoita. Uuniin tunniksi.
https://www.foodie.fi/entry/quorn-400g-juhlarulla/5019503028683
Lisäys: tämä ei sovi vegaaneille - itse olen lakto-ovovege, joten mulle käy.
Meinaan tehdä ihan perus seitanpihvejä (löytyy varmaan miljoona ohjetta netistä). Marinadiksi ihan Saarioisten grillaus- tai marinadikastiketta.
Puristan mehulingolla porkkanoita, lanttuja, bataattia ja kaikkia juureksia mitä kaupasta löytyy, puristan siis mehut pois ja leivon jäljelle jäävästä töhnästä kinkun muotoisen möykyn. Kinkun makua ja rakennetta tulee E1543672, E5768677, E4656743833, E5768574, ja hiukan natriumglutamaattia. Työnnän uuniin ja paistomittari kylkeen. Avot, ihana vegekinkuke. Niin luonnollista.
Hyi! Vittu mitä pelleilyä.
Porsaan persekinkku pöytään.
NAM!
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuo maistuu?
Quorn juhlarulla on lihaa syövän mieheni mielestä yllättävän hyvä. Maistuu kuulemma vähän lenkkimakkaran ja kinkun välimuodolta. Toisena päivänä, kun vähän kuivempi, hänestä enemmän kinkkumainen, ekana lämmityskertana makkaramaisempi.
Laitan loheen pippuria ja suolaa ja työnnän uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Puristan mehulingolla porkkanoita, lanttuja, bataattia ja kaikkia juureksia mitä kaupasta löytyy, puristan siis mehut pois ja leivon jäljelle jäävästä töhnästä kinkun muotoisen möykyn. Kinkun makua ja rakennetta tulee E1543672, E5768677, E4656743833, E5768574, ja hiukan natriumglutamaattia. Työnnän uuniin ja paistomittari kylkeen. Avot, ihana vegekinkuke. Niin luonnollista.
Ei nämä monet vegejutut mitään kauhean prosessoituja ole. Esim quorn tehdään sieniproteiinista käyttämällä, ja seitania voi kuka tahansa tehdä itse vaikka kotona.
Olen ostanut Quorn juhlarullan. Aattona laitan sen pintaan Dijon-sinappia, sitten korppujauhoa, ja tökin pintaan kokonaisia neilikoita. Uuniin tunniksi.
https://www.foodie.fi/entry/quorn-400g-juhlarulla/5019503028683