Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytäisi aloittelevan treenaajan KYYKKY-MAVE-PENKKI-painotteisen treeniohjelman?

Vierailija
20.12.2016 |

Aloittelevan sillä lailla, että olen ollut viisi vuotta treenaamatta, mutta sitä ennen tuli kuitenkin tekniikat hoidettua kuntoon eikä tarvetta pt:lle ole.

Olen koettanut etsiä valmista, yksinkertaista, isoihin liikkeisiin keskittyvää treeniohjelmaa tuloksetta. Suurin osa naisille suunnatuista ohjelmista sisältää ties mitä vinon vatsalihaksen nytkyttelyä seitsenjakoisella ohjelmalla, ja miesten ohjelmat on melkein väistämättä bodareille suunnattuja.

Help!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mulla on sellainen kutina, ettei AV-mammat ole ihan parhaita neuvomaan tässä...

Vierailija
2/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Starting Strenght

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

starting strength tai strong lifts

Vierailija
4/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkotoiston sivuilta löytyy just noita.

Vierailija
5/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjerlmia ei jaksa monikaan noudattaa ja ohjelmissa on se vika, että ruumis sopeutuu ja kehittyy aika nopsaan sietämään ohjelmaa. 

Perusteet miten kuntouttaa itsensä

1. hyvä motivoiva musiikki

2. hyvät treenikaverit 

3. inspiroiva ympäristö

4. MUUTA MUUTA JA MUUTA treeniäsi koko ajan. 

5. - se TÄRKEIN!!!! LEPÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!! 

6 . lihashuolto

Vierailija
6/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkuun. Ensin vitusti penkkiä. Sitten helvetin kova kyykkytreeni. Lopuksi perkeleesti maastavetoa. Kotiin ja kaljapullo auki.

Vierailija
7/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille, loistavaa, löysin tällaisen nyt alkuun vaikka en "laiha teinipoika" olekaan:

https://pakkotoisto.com/threads/starting-strength-1-jakoinen-perusohjel…

Vierailija
8/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut Wendlerin 5/3/1:llä hyvää tulosta myös aloittelevien valmennettavieni kanssa. Lisää klassikkovoimaohjelmasta löytyy esim. täältä: https://www.t-nation.com/workouts/531-how-to-build-pure-strength :)

Vierailija
9/9 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita ohjelmia ole netti täynnä?

Toisekseen kun kyseessä on pelkästään kolmen liikkeen treeni, niin ei ohjelmaa ole kovin hankala kehittää itse. Minä en ainakaan noudattaisi orjallisesti mitään ohjelmaa, vaan menisin fiiliksen mukaan. Aluksi pidempiä sarjoja kevyemmillä painoilla ja sitten lyhentää sarjoja ja koventaa painoja, kun homma alkaa tuntumaan hyvältä. Välillä voi tehdä perus voimatreeniä, jossa tehdään esimerkiksi 5 toistoa sarjaa kohti siten, että et puserra sitä viimeistä toistoa raskaasti ylös, vaan voimia jää varastoon jokaisen sarjan jälkeen. 

Välillä voi tehdä 8-12 toiston sarjaa, jossa tehdään ihan loppuun asti. Voidaan myös ottaa pakkotoistoa käyttöön ja pyramidia eli menet kokoajan suurempaan painoon ja sieltä sitten taas alas. Välillä kannattaa tehdä myös pitkiä sarjoja 15+ keveillä painoilla a laittaa itsensä oikein kunnolla hengästymään. Moni muutenkin tekee sen virheen, että kuvittelee salilla käymisen itsestään riittävän hyvään kuntoon. Jos oikeasti tavoittelet tervettä kehoa, niin liiku monipuolisesti. Juokseminen on todella hyvä keino antaa kropalle luontevaa rasitusta. Juokse hitaampaa pidempiä lenkkejä, kovempia vauhtikestävyyslenkkejä ja myös vetoj ja porrasjuoksua. Harrasta myös lajeja, jotka vaativat nopeita pyrähdyksiä, tasapainoilua ja motoriikkaa.