Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teille, jotka olette ostaneet lahjoja vähävaraisille!

yllättäen yksinhuoltaja
20.12.2016 |

Saimme tänä aamuna isoja, kauniisti pakattuja joululahjoja. Olen älyttömän kiitollinen. En pysty välttämään kyyneliä nyt, kun lapset ovat päiväunilla. (Olen tutkinut paketit, ettei tule päällekäisyyksiä, kun jotain löydän kirppareilta ja saan kavereilta.)

Meidän perheellä on takana vaikea vuosi. Isä läksi takaisin alkoholismin maailmaan, jonka piti olla menneisyyttä ja kesken äitiysloman löi niin että naapurit soittivat poliisit, olinhan tosiaan rohjennut kyseenalaistaa vähävaraisen perheen isän jatkuvan baarissa juoksemisen vauva-aikana. Baarista löytyi sitten uusi nainen elämään. Rahat olleet tämän seurauksena lopussa ja kaiken stressiin päätteeksi minulla puhkesi krooninen sairaus, jonka vuoksi en voi palata omaan ammattiini. Olemme saaneet yhteiskunnalta hyvää tukea, keskusteluapua ja rahallista tukea. Minä ja lapset tsemppaamme ja toivon, että pääsen opiskelemaan uutta alaa syksyllä, olen valmistautunut tosissani pääsykokeisiin.

Oman tuttavapiirini kesken leviää nyt kriittistä keskustelua Facebookissa, että on väärin jotenkin tuudittautua hyvään omaatuntoon, jos ostaa tällaisia lahjoja. Että on yhteiskunnan tehtävä tukea köyhiä ja on turha jeesustella omalla hyvyydellä jne. Näin voi spekuloida, kun asia ei kosketa itseä. Ei, minusta tämä ei tunnu nöyryytävältä, vaan todella helpottavalta. Olen äärettömän kiitollinen ja koen saavani osakseni lämpöä ja välittämistä. Tämä on suuri helpotus ja ilon aihe, kannustaa kovasti. Eli te, jotka olette tehneet tällaisia ostoksia, nauttikaa täysin rinnoin hyvästä mielestä. Olette sen ansainneet ja on hienoa, että opetatte mahdollisille omille lapsillenne, että toisista voi välittää. Köyhyys voi iskeä elämään yllättäen ja kestää aikansa, että pääsee taas jaloilleen. Tai köyhyys voi periytyä. Olen valvonut öitä miettien, kuinka pystyn antamaan lapsilleni esimerkiksi haastusmahdollisuuksia yms, sillä lähivuodet ovat joka tapauksessa tiukat meillä. Lahjat eivät ratkaise tilannettamme, mutta ovat tuntuva parannus elämään ja minun jaksamiseeni. Saamamme lahjat (esimerkiksi Brio-junaradan aloituspaketti, joka on aivan täydellinen!!!) olivat laadukkaita, hienosti mietityjä ja niillä leikitään kauan. Minua lämmitti vielä se, miten kauniisti paketit oli tehty.

Kiitos ja hyvää joulua,

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä  :) Tuttavillesi voit sanoa, että jokaisissa vaaleissa olen äänestänyt niitä, jotka ajaisivat vähävaraisten asiaa. Ikävä kyllä oma ääneni on vain yksi muiden joukossa ja sen vuoksi hallituksessa on porukka, jota en olisi sinne halunnut. En tuudittaudu hyvään omaantuntoon ostamalla tuntemattomien perheiden lapsille joululahjoja tai avustamalla lahjakortein tai ruualla vähävaraisia. Teen sen siksi, että äänestämisen lisäksi se on ainoa keinoni vaikuttaa yhtään mihinkään. 

Hyvää joulua myös sinulle ja lapsillesi <3

Vierailija
2/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tukee minua vielä siten, että joulu on pelottanut etukäteen, koska on ensimmäinen joulu yksin lasten kanssa isän juhliessa jonkun toisen kanssa. Olen pelännyt, että pilaan joulun puhkeamalla itkuun jossain kohtaa. Jotenkin tämä ele (tuli mulle täytenä yllätyksneä, sosiaalityöntekijät toivat paketit) tuntui suurelta halaukselta ja siltä, etten ole yksin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään aloitusta jossa ei miestä lytättäisi tai syyllistettäisi. Ei ikinä.

Ei edes sellaisessa aloituksessa, jossa on lämmin ja kaunis ajatus mukana. Aina pitää muistaa tuoda esille kuinka joku mies on paska. Mikä helvetti naisia nykyään riepoo?

Vierailija
4/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, anteeksi jos suruni loukkasi sinua. Ei kyse ole mies ten paskuudesta, myös naiset osaavat olla paskoja, meillä se nyt sattui olemaan mies. vauva-aika on valvomista ja rankkaa ja jos jompikumpi katsoo asiakseen alkaa onnellisessa suhteessa ryypätä, ei se kauhean reilua ole ihmiseltä, joka itse vauvoja halunnut. Kova paikka lapsiperheessä.

Mainitsin asiasta, että tulisi selväksi se, kuinka paljon tämä auttoi minua vanhempana. Lahjat olivat lapsille, mutta se kannustaa minua jaksamaan ja se on tärkeää, kun olen ainoa selvin päin oleva vanhempi. Älä ota henkilökohtaisesti, sinua tässä ei ole arvosteltu. Paitsi että voisi sanoa, että ei ketjua, josta joku haluaa pahoittaa mielensä. (Ja kyllä, olen tehnyt kaiakkeni säilyttääkseni isän välit lapsiin.)

Vierailija
5/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaukset ja ihanaa joulua teille.

Vierailija
6/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että jotkut paketit menneet "tarpeeseen". Olen osallistunut lahjakeräyksiin useilla lahjoilla monen vuoden ajan, mutta tänä vuonna en halunnut osallistua. Pari päivää sitten tuttuni kertoi, että hänen lapset saavat lahjat jostain keräyksestä. Vaikka heillä onkin ns.vähän vaikeaa, ei lapsilla kuitenkaan ole pula lahjoista! Taas on kuulemma tulossa enemmän kuin mihinkään mahtuisi! Joten vähän arveluttaa, kun noita keräyksiä markkinoidaan sillä, että lahjat menevät niille jotka eivät muuten saisi mitään. Mielestäno nämä lahjakeräykset ovat vähän "lähteneet käsistä". Osallistuin kuitenkin hyväntekeväisyyteen toisella tavalla.

Vierailija
7/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes sellaisessa aloituksessa, jossa on lämmin ja kaunis ajatus mukana. Aina pitää muistaa tuoda esille kuinka joku mies on paska. Mikä helvetti naisia nykyään riepoo?

No jos lapsiperheen isä alkaa ryypätä ja hylkää perheen, minusta se pitää kuuluttaa ilmoille kaikissa mahdollisissa paikoissa ja yhteyksissä. Maton alleko tuollainen pitäisi lakaista? Mikä helvetti sinua riepoo siinä, kun asia sanotaan suoraan miten se on?

Vierailija
8/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun teidän joulunne on pelastettu.

Moni auttaa mielellään, mutta avuntarvitsijoista kaikki eivät suinkaan ole yhtä kiitollisia kuin sinä. Olen lähettänyt paketin, joka on odottanut jo viikon noutajaansa, eli ei vissiin ollut sitten kovin tarpeellista tavaraa sille perheelle.

Vierailija
9/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä, nyt mullekin tuli itku kun luin aloitusviestin! :D

Oli niin aito kirjoitus. :)

Onnellista Joulua ap:lle ja tsemppiä ensi vuoteen!

Vierailija
10/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeampi kysymys siis olisi, mikä h*lvetti miehiä nykyään riepoo?!

Vierailija
11/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos lapsiperheen isä alkaa ryypätä ja hylkää perheen, minusta se pitää kuuluttaa ilmoille kaikissa mahdollisissa paikoissa ja yhteyksissä. Maton alleko tuollainen pitäisi lakaista? Mikä helvetti sinua riepoo siinä, kun asia sanotaan suoraan miten se on?

Jaa että sinun mielestäsi se mies ei nyt sitten ollenkaan ole syyllinen mihinkään? Että ihan ap:n vika se oli, kun mies alkoi juomaan ... niinpä!

Vierailija
12/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sinä olet tämän tarinan perusteella vähävarainen. Sossusta saa kaikki saman rahan jos vain hakee. Sairaudella ei ole mitään väliä, koska laskut lääkärikäynneistä ja lääkkeistä saa viedä sossuun. Sossu maksaa vuokran, sähkön ja veden. Omaksi maksettavakseen jää pelkästään ruoka ja muu elämisen kannalta välttämätön. Tähän saa riittävästi rahaa ja jää ylikin, joista pystyy itse hankkimaan joululahjat. 

Ei todellakaan löydy sympatiaa kaltaisillesi ahneille ihmisille ja vielä ärsyttävämpää on nähdä kuinka tyhmiä ihmiset ovat uskoessaan kaltaisiasi. Ihmisten tyhmyys onnistuu aina yllättämään minut uudestaan. 

Vierailija
13/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan sanoihin yhtyen haluan myös kiittää meidän perhettä auttaneita. En osaa pukea sanoiksi, kuinka kiitollinen olen ja tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että olenko tarpeeksi kiittänyt? Kuinka voin hyvittää kaiken saamamme avun? Uskovatko nuo työntekijät, jotka lahjat antoivat, kuinka kiitollinen olen, vaikka en tunteita pystynyt näyttämään kun lahjat haettiin? Matkalla purskahdin kyllä itkuun ja aina kun asia on mielessä tulee liikutus, nytkin. Vaikka, jotkut käyttävät hyväkseen auttajia, uskon, että se on todella marginaalista ja suurin osa on todella avuntarvitsijoita. Kiitos kaikille hyväsydämisille ihmisille! <3 Toivottavasti tämä saavuttaisi edes jonkun, joka on meidän perheen lapsille lahjan ostanut, kun en henkilökohtaisesti voi kiitosta sanoa.

Vierailija
14/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, hyvää joulua! 

Vierailija
15/15 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyh mitä ihmisroskaa täälläkin pyörii. Yhyy... ei rahat riitä, koska kaikki menee viinaan!!! yhhyyyyy