Vesirokko aikuisiällä!
Äitini ei muista, olenko sairastanut pienenä vesirokon. Muistan kuitenkin, kun yläasteella ollessani paras ystäväni sai vesirokon ja olin häntä tietenkin edellisenä päivänä nähnyt. Eikös vesirokko olisi tarttunut minulle silloin mikäli en sitä pienenä olisi ollut sairastanut? Nyt jo aikuisella iällä huolestuttaa, että saisin sen nyt. Sehän voi olla aika raju ja vaarallinenkin aikuisiällä.
Kommentit (6)
Vesirokkorokotetta suositellaan kaikille yli 13-vuotiaille jotka eivät ole sairastaneet tautia. Eikös se aikuisena sairastettu vesirokko saata aiheuttaa jopa hedelmättömyyttä ainakin miehillä?
Vierailija kirjoitti:
Vesirokkoon on rokote.
Tiedän. Sen takia kyselenkin täällä että eikös olisi todennäköistä että minulle olisi tullut vesirokko silloin kun olin tekemisissä vesirokkopotilaan kanssa jos en olisi jo aiemmin sairastanut vesirokkoa:)
Jos ei muuta niin pitää käydä niissä vasta-ainetesteissä, mutta kun nekin maksavat niin mieluummin varmistuisin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesirokkoon on rokote.
Tiedän. Sen takia kyselenkin täällä että eikös olisi todennäköistä että minulle olisi tullut vesirokko silloin kun olin tekemisissä vesirokkopotilaan kanssa jos en olisi jo aiemmin sairastanut vesirokkoa:)
Jos ei muuta niin pitää käydä niissä vasta-ainetesteissä, mutta kun nekin maksavat niin mieluummin varmistuisin muuten.
Eihän sitä nyt niin voi varmistua, että jos kaverillasi on ollut vesirokko, niin todennäköisesti sinullakin?! Ei ne taudit aina tartu vaikka kuinka läheisissä kontakteissa olisi.
Mun mies sairasti vesirokon aikuisena ja oli todella kipeä. Rokkonäppyjä oli päästä varpaisiin enemmän kuin tervettä ihoa ja mies teki taudin aikana suunnilleen kuolemaa. En ole koskaan nähnyt miestäni niin sairaana kuin tuossa taudissa.
Eivät muistaneet miehen vanhemmatkaan, oliko mies taudin sairastanut, kun lapsille tuli vesirokko.
Ihan suosiolla ottaisin ne vasta-ainekokeet.
Mä sairastin vesirokon nelikymppisenä. Ei ollut kovin paha tauti ainakaan mulla. Vointi oli suht hyvä eivätkä vesikellotkaan kutisseet juuri lainkaan. Viikon sain sairauslomaa.