Jos syötän lapselle pienestä pitäen lisäaineilla kyllästettyjä jalostelihapullia, niin voinko päästä helpommalla kun lapsi on teini-iässä?
Olettaen siis, että lapselle kehittyy joku syöpäkasvain jatkuvan lisäaineiden saannin seurauksena.
Kommentit (14)
Niin no, helpommalla ja helpommalla... Syövän hoitaminen voi olla kallista.
Syöpään sairastuneen tukeminen kun on niin äärimmäisen helppoa..
Lisäaineet on hyvästä, aiheuttaa korkeintaan jotain mutaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Lisäaineet on hyvästä, aiheuttaa korkeintaan jotain mutaatioita.
Minäkin olen sitä mieltä että lisäaineita pelätään turhaan. Eikö tästä vasta ollut jossain juttuakin?
mitä lisäaineita lihapullissa on? ostin just, eikä tuossa ole yhtään e-koodia.
Ai siis niitä HK:n kumilihapullia, joissa on joku 0.5% lihaa?
Voit hyvinkin päästä helpommalla, jos muksusta tulee väsynyt ja aneeminen sen seurauksena että ei ole saanut tarpeeksi tärkeitä ravintoaineita kun on syönyt koko ikänsä jalostemoskaa.
Tuotteen ainesosat:
suomalainen liha (porsas ja nauta), vesi, sipuli, korppujauho (vehnä), soijaproteiini, suola, dekstroosi, perunakuitu, mausteet (maustepippuri, mustapippuri, korianteri, chili, paprika, valkosipuli), rypsiöljy. Lisättyä suolaa 1,3 %. LAKTOOSITON.
Mikä näistä aiheuttaa syöpää?
Aaa, tällainen näkökulma. Mä ajattelin, että jos tottuu "einespaskaan" niin saa sitten masun täyteen yläkoulussa, kun kouluruoka on yök en syö, niin voi kipaista hakemaan kotoisasti HK:n lihapullia.
Meidän äiti sörssäsi kaiken ruoan aina itse ja oli monipuolista maksasta alkaen (70-luvulla maksaa käytettiin enemmän kuin nykyisin) mutta myös kasvisruokaa. Lihapullat teki tietenkin itse. Me systerin kanssa salaa rakastettiin säilykepurkissa olevia Jalostajan lihapullia, joita sai kun äiti oli työmatkalla, eikä ollut ehtinyt sörssätä pakastinta täyteen terveellisiä kotiruokia. Kun isä vastasi ruokahuollosta, oli onnen päivät kun sai tyyliin nakkeja ja ranskalaisia, noita lihapullia ja perunoita ja käytiin ravintolassa syömässä.
Mun poika rakastaa yli kaiken just noita HK:n 0,99 €/paketti lihapullia. Olen seurannut äitini jalanjälkiä ja meillä tehdään käytännössä kaikki ruoka itse, eineksiä ostetaan lähinnä toiselle mökille, jossa on hankala tiskata ja tullessa on aina sikana puuhaa. Poika nimittää noita mökkilihapulliksi.
Että kyllä lapsi oppii rakastamaan kaikkea outoakin. Tämä noin toisenlaisena näkökulmana, koska en usko lapsesi saavan syöpää suomalaisia eineksiä syömällä. Toki voi sen miljoonasta muusta syystä saada.
Miksi kuvitellaan että tavallisessa einesruoassa olisi lisäaineita? Usein niissä ei ole lainkaan. Sen sijaan lisäaineita saa paljon jälkiruokaherkuista.
Vierailija kirjoitti:
Tuotteen ainesosat:
suomalainen liha (porsas ja nauta), vesi, sipuli, korppujauho (vehnä), soijaproteiini, suola, dekstroosi, perunakuitu, mausteet (maustepippuri, mustapippuri, korianteri, chili, paprika, valkosipuli), rypsiöljy. Lisättyä suolaa 1,3 %. LAKTOOSITON.
Mikä näistä aiheuttaa syöpää?
Kaikki aiheuttaa syöpää. Jo pelkkä eläminen voi aiheuttaa syöpää.
Itse asiassa kotona tehdyt lihapullat aiheuttavat todennäköisemmin syöpää koska niissä on yleensä enemmän punaista lihaa.
Et valitettavasti. Itse söin koko lapsuuden lähes pelkästään lisäaineeinesmoskaa ja nyt ikää on jo reilusti yli 30 eikä vieläkään mitään syöpää näy. Tosin lisäaineeinesmoskaa en ole pystynyt syömään enää lukioiän jälkeen.
Kyllä lapsestaan huolehtiva vanhempi metsästää itse lihapullat suoraan lähimetsästä. Lihapullia voi pyydystää jousella joka ei edes tarvitse aselupaa.