Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tästä joulusta selvitään

Happy mama
18.12.2016 |

Tosi usein täällä neuvotaan, että kannattaa varautua jouluun jo aikaisin, niin se ei sitten tule niin "yllätyksenä" joka vuosi. Ollaan 2-lapsinen perhe, minä kotona, mies töissä, mutta on ollut lomautuksia ja koko ajan pelko, että se työpaikka menee alta. Vanhempi lapsista on 5v. ja nuorempi 2v. Aloitin jouluvalmistelut tammikuussa :D Aattelin, että kokeillaan sitten ja todettava se on, että kannatti!

Olen ostanut joka kuussa 30 euron lahjakortin joko S-kauppaan tai Lidliin, koska molemmat on meillä lähinnä. Helmikuussa ostin talven loppualesta nyt 5v:lle rattikelkan. Kesän loppualesta ostettiin lapsille muutamia leluja ja 2v:lle pari katselukirjaa + isommalle pari puuhakirjaa. Tänä viikonloppuna käytiin jouluruokaostoksilla ja lahjakortteihin jäi vielä melkein 200,- rahaa!

Jouluna me syödään ihan perinteiset riisipuurot ja sitten myöhemmin laatikot, kinkkua ja kalkkunaa, rosollia, sienisalaattia (keräsin itse sienet) graavia ja savustettua lohta, silliä, mätiä, sipulia ja smetanaa, hirvenlihapullia (miehen eno on metsästäjä), keitettyä perunaa, kastiketta, puolukkasurvosta (keräsin itse marjat) ja jälkiruoaksi teen mustikka-vadelmakiisseliä ja vaniljahyytelöä. Nuokin marjat on itse kerätty metsästä. Tänään leivoin jo piimä- ja banaanikakut ja torttuja. Piparit ostettiin valmiina. Ostettiin myös pikkasen namia, mutta meistä ei kukaan ole niin makean perään, että rasia konvehteja, muutama suklaapukki ja 1 joulusuklaalevy on vähän liikaakin. Ostettiin pari joulukukkaakin ja kynttilöitä. Kuusi saatiin miehen enolta ja se on jo koristeltuna olkkarissa. Mä olen niin onnellinen! Ei tarvitse murehtia mistään :)

Aion jatkaa tätä lahjakorttisäästelyä niin kauan kun olen itse kotona. Pienihän se pesämunana on, mitä nyt jäi, mutta tammikuussa ajattelin ettei jäisi mitään ja nyt jäi. Jos tulee joku äkkitilanne ja varat menee vähiin yllättäen, on edes hieman jotain. Säästötilillä meillä on kuukauden hätävara + hieman ekstraa jos joku tärkeä laite hajoaa ja nyt sitten on noi säästyneet lahjakortit. Ei se paljon ole, mutta tyhjää parempi.

Hyvää joulua!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi säästää tilille mieluummin kuin ostaa lahjakortteja? Lahjakortti voi aina kadota, tilillä rahat on turvassa.

Vierailija
2/3 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannattaisi säästää tilille mieluummin kuin ostaa lahjakortteja? Lahjakortti voi aina kadota, tilillä rahat on turvassa.

Tottahan toi on, mutta mulle oli tärkeää se, kun ostin kerran kuussa sen lahjakortin ja toin kotiin. Siinä oli erilainen tekemisen maku, kuin vaan laittamalla tilille 30,- Lahjakortit on meillä kotona rasiassa, eli ne ei voi vaan kadota, ellei sitten sillä yhdellä kauppamatkalla jotenkin häviä lompakosta ennen kassaa. Vaikka koko lompakko :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin edes yksi. Ottakaa opiksi!