Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikean pussilakanat?

Vierailija
18.12.2016 |

Millaisia kokemuksia teillä on Ikean pussilakanoista? Ovatko laadukkaita? Onko totta, että niissä ei ole niitä "käsiaukkoja" siinä sivuissa? Miten täkin saa helposti niiden sisään, jos sivuaukkoja ei ole?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa niiden laatu. 

Vierailija
2/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älä osta. Ei oo käsiaukkoja, joten ihan helvetin hankalia änkeä paikalleen. Pitää esim. kääntää pussilakana nurinpäin, otaa peiton nurkista kiinni ja siitä kääntää pussilakana päälle. Mutta kaikki korjailu on tosi vaikeeta. Meille tuli yhet Ikean pussilakanat ostettua ja enempää ei tule. Ei viitsi ratkoakaan niitä reikiä, kun pitäisi käsin ommella kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on liian lyhyitä useimpiin peittoihin, vain 200 cm kun peitot on yleensä 210 cm. Ja joo, ainakin osassa ei ole niitä käsiaukkoja, ja se on erittäin veemäistä.

Vierailija
4/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha hienoja on osa mut tosiaan puuttuu 'käden reiät' joten vaikea laittaa paikoilleen. Kannattaa mielummin ostaa jostai perus sittarista tai vastaavasta.

Vierailija
5/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käsiaukkoja, mutta enpä ole niitä kaipaillutkaan. Ei niistä aukoista minusta varsinaisesti mitään hyötyä edes ole.

Vierailija
6/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatusuhde on hyvä, minulla on parisängyn peite, netistä löysin kätevän videon miten näppärästi saa peiton pussilakanan sisälle rullaamalla.

Mikä tai kuka estää pesemästä ja säilyttämästä pussilakanoita väärin päin, aika näppärästi ne laittaa sitenkin paikoilleen kun harjoittelee tarpeeksi usein.

Vierailija
7/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatusuhde on hyvä. Mulla on jotain 10 vuotta vanhoja Ikea-pussilakanasettejä ja värit ovat pysyneet hyvin. En ole kokenut vaikeaksi, vaikka kaikissa ei olekaan käsiaukkoja. Ruttaa vaan pussilakanaa kasaan, ottaa peiton nurkista kiinni ja vie ne rutatun lakanan sisään, ottaa myös pussilakanan nurkista kiinni ja ravistelee normaalisti lakanan peiton ympärille. Ihan yhtä nopeesti käy.

Vierailija
8/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt todella paljon! 

Kaksi settiä meillä on, toiset ehkä 5v vanhoja ja toiset pari vuotta. Todella laadukkaita, värit säilyneet hyvin ja alusta asti ovat olleet todella pehmoista materiaalia.

Reiät kyllä puuttuu, mutta en ole kokenut mitään vaikeuksia sen vuoksi. Peiton kulmat vaan laittaa lakanan kulmiin ja heiluttelee paikoilleen. Eikä ole ollut mitenkään "lyhyt" tai sitten meillä on jotain kutistuneita peittoja.

Jos vertaan Marimekon pussilakanoihin, jotka meillä on, niin Marimekko häviää kyllä laadussa. Materiaali on koppuraisempaa, värit haalistuneet enemmän eivätkä tunnu yhtä mukavilta.

Vierailija
9/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhdet ja olen ollut todella tyytyväinen. Siellä toisessa päässä on myös sellaiset pienet nepparit niin peitto pysyy tosiaan siellä lakanan sisällä. Joskus kun menen ikeaan päin ( ei ole täälläpäin) ostan ehdottomasti toiset.

Vierailija
10/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Ikean valkoinen paripeiton pussilakana. Aivan ihana. Kun sen ottaa kuivurista juuri ennen h-hetkeä ja laittaa peiton sen sisään, siliää lakana täysin. Ihana!

Vierailija
11/24 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ostamissa on materiaali ollut pesun jälkeen niin koppuraa, ettei ole huvittanut käyttää. Ootteko muka löytäneet jotain sileämpää laatua? Esim. henkkamaukatkin mielyttävämpää.

Vierailija
12/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean lakanoiden laatu on aivan kamala. Älkää vain koskaan ostako ellei ole ihan pakko. Kangas ja ompeleet _todella_ huonolaatuisia eikä kestä käytössä. Ikean eri hintaisia lakanoita kokeilleena en voi mitään suositella. Itse ostan nykyään vain Familonin lakanoita, vaikka ovat kalliita niin ovat niin laadukkaita ja kestäviä että kannattaa maksaa enemmän.

Vierailija
13/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdet pussilakanat Ikeasta ja olen hämmästynyt hyvästä hinta laatu suhteesta. Ne ei ole ihan niitä Ikean kaikkein halvimpia vaan joku hieman parempi laatuinen malli satiinipuuvillaa. Ovat säilyttäneet pesuissa hyvin kuosinsa. En muista, onko ne aukot, mutta pärjään ilmankin.

Vierailija
14/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla ei saa hyvää - koskaan kirjoitti:

Ikean lakanoiden laatu on aivan kamala. Älkää vain koskaan ostako ellei ole ihan pakko. Kangas ja ompeleet _todella_ huonolaatuisia eikä kestä käytössä. Ikean eri hintaisia lakanoita kokeilleena en voi mitään suositella. Itse ostan nykyään vain Familonin lakanoita, vaikka ovat kalliita niin ovat niin laadukkaita ja kestäviä että kannattaa maksaa enemmän.

Höpöhöpö, mulla juuri päinvastainen kokemus. Ja ne napit alareunassa on ihanat! Ei lähde peitto karkuteille. :)

Vierailija
15/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean pussilakanat on ihan huippuja, kunhan ei niitä kaikkein halvimpia osta. 

Käsiaukkoja ei tarvitse, se on suomalainen erikoisuus. Lakanat kannattaa pestä nurin päin käännettyinä jonka jälkeen peitto on helppo laittaa sisään. Ikean lakanoissa on myös sulkunapit alaosassa, joten pesussa ei rullaannu muu pyykki sisään eikä peitto tule yöllä lakanasta pois levottomallakaan nukkujalla. 

En osta enää ikinä suomalaisilla standardeilla tehtyjä pussilakanoita.

Vierailija
16/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, mulla juuri päinvastainen kokemus. Ja ne napit alareunassa on ihanat! Ei lähde peitto karkuteille. :)

”Höpöhöpö” - Selvä, haluatko lahjoittaa minulle huonolaatuisten Ikean lakanoiden tilalle omat hyvälaatuiset Ikeasi? Ainakaan minulle ei vastaan ole sellaisia tullut vaikka aika monet eri lakanat olen sieltä ostanut. Enää en osta sillä laatu on yksinkertaisesti surkea, sanot mitä sanot.

Vierailija
17/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutama Ikean pussilakana, jossa alhaalla vetoketju. Mahtavaa, kun peitto ei karkaa yöllä pussilakanan sisältä, kuten avomalleissa. Laatukin on hyvää, vaikka eivät ole kalliimmasta päästä.

Vierailija
18/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean 3 euron lakanat olleet parhaat. Ihanan pehmeät ja saa kuivausrummusta suoraan sileinä peitoille pistää.

Vierailija
19/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monta eri Ikea pussilakana versiota.

Just nyt köllittelen semmosen peiton alla, paksua & pehmosta puuvillaa. Nämä oli vähän kalliimmat kuin moni muu Ikeat ja on parhaat.

Ikean ”relät” pussilakanoissa muualla maailmassa tulkattiin sekundaksi: ei niissä reikiä saa olla😮!!

Vierailija
20/24 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo älä osta. Ei oo käsiaukkoja, joten ihan helvetin hankalia änkeä paikalleen. Pitää esim. kääntää pussilakana nurinpäin, otaa peiton nurkista kiinni ja siitä kääntää pussilakana päälle. Mutta kaikki korjailu on tosi vaikeeta. Meille tuli yhet Ikean pussilakanat ostettua ja enempää ei tule. Ei viitsi ratkoakaan niitä reikiä, kun pitäisi käsin ommella kuntoon.

Minusta ne on olleet oikein laadukkaita.

Itse laitan lakanan aina noin, käännän nurinpäin. Käy muutamassa sekunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän