Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lapsenne saavat rahaa (paljon)?

Vierailija
17.12.2016 |

Moni kertoo, että lapsi säästää rahaa jotain kallista ostosta varten ja sitten ostaa omilla rahoillaan vaikkapa tietokoneen (pelaamiseen soveltuvat maksavat min. 1000e). Mistä lapsenne sitä rahaa saavat jos ovat niin nuoria, että eivät voi käydä oikeissa töissä?

Meillä saisi säästää aika monta vuotta kaikki synttäri-, joululahja- ja viikkorahat, että saisi sen tonnin kasaan. Sitä paitsi kyllä muutamassa vuodessa tulee aina muitakin toiveita. Tarvitaan tai "tarvitaan" puhelinta ja lumilautaa yms.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset saavat toisilta isovanhemmimtaan yleensä n. 50 e synttäreillä ja jouluna. Toisilta isovanhemmilta ei tule mitään ( mummo kuollut, pappa vanha). Kummien lahja on yleensä n. 15-20 e. Viikkoraha on 5 e. Meiltä tulleiden lahjojen arvo on vaihdellut paljon, mutta kyllähän joku puhelinkin maksaa monta sataa, niin jos sen antaisi rahana, niin saisi useamman satasen.

Eli kyllä tonnin säästämiseen menisi ainakin se vuosi.

Vierailija
2/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan meiltä vanhemmilta saa rahaa, joten on aika sama ostetaanko joku juttu suoraan. Jotain tonnin juttua saisi säästää varmaan viisi vuotta ja sitten se olisikin jo vanhentunut, mm. elektroniikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääatävät synttärilahjoiksi saamansa rahat ( yl. Yhteensä n 100-150€)

Tekemällä työtä esim. mummulassa. Tähän kyllä velvoitetaan ilman rahaakin, mutta yleensä mummu antaa aina rahaa vaivanpalkaksi: mm. Siivous, polttopuut kannetaan kesällä liiteriin, tietokoneen huolto ja päivitys, pihan haravointi jne.

Kotona vakihommiin kuuluu oman huoneen siivous ja omien jälkien siivoaminen sekä loma-aikoina 1-2 h /viikko meidän vanhempien määrittelemiä töitä(ikkunanpesua,ruohonleikkuuta, rikkaruohojen kitkentää, polttopuiden tekoa, kellarin siivousta, saunan pesua jne)

Jos haluaa lisää rahaa voi tehdä enemmän töitä.

Varsinaista viikkorahaa me ei ikinä muisteta antaa eikä lapset sitä muista pyytää. Välillä sitten köntässä annetaan useamman viikon raha kerralla.

Nyt vanhempi miettii kuumeisesti menisikö kesällä töihin kun tarvitsee rahaa uuteen tietokoneeseen. Lupasimme maksaa koneesta osan, jos itse tienaa osan.

Nuorempi virkkaa itse maskotteja ja suunnittelee niiden myyntiä torilla tms.

Lapaet 11 ja 14 v.

Vierailija
4/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan käteen kun pyytää ja perustelee, mihin tarvitsee. 1000€ nyt on kuitenkin aika pieni määrä.

Vierailija
5/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt paljon mutta säännöllisesti - käyvät töissä. Ovat käyneet jo 15v lähtien.

Muuten saadut summat on 50-100€ taskurahan suuruisia (siis aikuiselle) ehkä kerran vuodessa esim synttärilahjaksi. Silloin kun myin kesämökin ja lapset olivat vielä osa ala-ikäisiä annoin jokaiselle 1000€ minkä saivat käyttää esim autokouluun tai matkaan.

Ei tällaisella keskituloisella joka vielä elättää appiksiaan ole varaa rahalahjoituksiin:( Eikä ketään rikasta sukulaista joka sponssaisi.

Vierailija
6/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää mummoilta/isomummoilta 50 eur jouluna ja synttärinä ja pappa antaa aina 20eur kun näkee.

Vierailija
7/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan käteen kun pyytää ja perustelee, mihin tarvitsee. 1000€ nyt on kuitenkin aika pieni määrä.

Jos teet noin, kerrotko kaverillesi, että lapsi on säästänyt saamiaan rahoja ja voi nyt omilla rahoillaan ostaa mitä haluaa? Minusta nimittäin kyse ei ole tuosta jos pyytämällä saa rahaa (joka toki on ihan ok, mutta eri asia kuin ap:n kysymyksessä).

Vierailija
8/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääatävät synttärilahjoiksi saamansa rahat ( yl. Yhteensä n 100-150€)

Tekemällä työtä esim. mummulassa. Tähän kyllä velvoitetaan ilman rahaakin, mutta yleensä mummu antaa aina rahaa vaivanpalkaksi: mm. Siivous, polttopuut kannetaan kesällä liiteriin, tietokoneen huolto ja päivitys, pihan haravointi jne.

Kotona vakihommiin kuuluu oman huoneen siivous ja omien jälkien siivoaminen sekä loma-aikoina 1-2 h /viikko meidän vanhempien määrittelemiä töitä(ikkunanpesua,ruohonleikkuuta, rikkaruohojen kitkentää, polttopuiden tekoa, kellarin siivousta, saunan pesua jne)

Jos haluaa lisää rahaa voi tehdä enemmän töitä.

Varsinaista viikkorahaa me ei ikinä muisteta antaa eikä lapset sitä muista pyytää. Välillä sitten köntässä annetaan useamman viikon raha kerralla.

Nyt vanhempi miettii kuumeisesti menisikö kesällä töihin kun tarvitsee rahaa uuteen tietokoneeseen. Lupasimme maksaa koneesta osan, jos itse tienaa osan.

Nuorempi virkkaa itse maskotteja ja suunnittelee niiden myyntiä torilla tms.

Lapaet 11 ja 14 v.

Mistä sä kuvittelet 14 v saa töitä ? Veljeni tytöt ovat 9 oppilaita, fiksuja, siistejä. Kummatkin ovat hakenut kesätöitä just 14 vuotiaasta asti. Saivat viime kesänä nälkäpalkalla lastenhoitoa, joutuivat lopettamaan sen kun veljeni kuuli saivat yhteensä 10 e per päivä, toinen oli lasten kanssa, 3 kpl ja toiselle oli laadittu pitkä lista siivousta. Mm uunin pesu ei täyttänyt kriteereitä ja meinasivat jäädä palkatta kumpikin siltä päivältä.

Itse olen nähnyt sivusta minkä karhunpalveluksen vanhemmat tekevät, jos eivät yhtään opeta rahankäyttöä.

Ja aina on niitä hyväksikäyttäjiä, jotka palkkaavat alaikäisiä riistapalkalla, koska tietävät eivät saa muuta työtä.

Vierailija
9/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa joulu ja synttärirahaa. Usein synttärivieraat tuo rahaa eikä lahjoja (kaverit). Esim 5-20€. Jos vieraita on kymmenen, niin satanen tulee jo siitä. Tää on ihan yleinen tapa ja itsekin vie synttäreille lahjaksi rahaa kavereilleen. Mun mielestä kiva tapa: ei kerry rojua nurkkiin niinkuin pienempänä, kun kaikki toi leluja.

Sitten saa 5€ viikkorahaa. Tämän lisäksi on mahdollista tienata esim siivoamalla mun auton, tekemällä halkotöitä mummolassa jne.

Ei oo tonnin juttuja ostanu, mutta omaan huoneeseen pleikkarin ja telkan. Sekä maksaa itse leffassa käynnit ym viihdemenot.

Vierailija
10/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa joulu ja synttärirahaa. Usein synttärivieraat tuo rahaa eikä lahjoja (kaverit). Esim 5-20€. Jos vieraita on kymmenen, niin satanen tulee jo siitä. Tää on ihan yleinen tapa ja itsekin vie synttäreille lahjaksi rahaa kavereilleen. Mun mielestä kiva tapa: ei kerry rojua nurkkiin niinkuin pienempänä, kun kaikki toi leluja.

Sitten saa 5€ viikkorahaa. Tämän lisäksi on mahdollista tienata esim siivoamalla mun auton, tekemällä halkotöitä mummolassa jne.

Ei oo tonnin juttuja ostanu, mutta omaan huoneeseen pleikkarin ja telkan. Sekä maksaa itse leffassa käynnit ym viihdemenot.

Vierailija
11/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut että kaverisynttäreillä kukaan olisi tuonut rahaa lahjaksi. Sitä paitsi kaveriynttäreitä on ainakin täällä vain pienillä lapsilla, ei teineillä, joilla rahan tarve on suurin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän