Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko minulla aihetta vaatia rajoja takaisin tästä eläinlääkäristä?

Vierailija
16.12.2016 |

Kävin siis kanini kanssa eläinlääkärissä keskiviikkona, kanilla oli takkuja hännän tyvessä, kantapäät punoittivat hiukan ja vaikutti aina välillä kipeältä. Huhtikuussa kävimme viimeksi, ja pyrin käymään kaksi kertaa vuodessa tarkastuttamassa kaiken. Kerroin eläinlääkärille näistä ongelmista, kuitenkin hän katsoi kanin suuhun (niinkuin kuuluukin) ja kysyi olenko yhtään kiinnittänyt hampaisiin huomiota. Olin kyllä mutta kani oli syönyt normaalisti eivätkä olleet näyttäneet silmääni pahalta.

Nyt kuitenkin pienen ajan sisällä toinen etuhammas oli kulunut lähes ikenen tasolle ja alahampaat olivat todella ylikasvaneet. Tähän eläinlääkäri totesi heti : tässä ei ole kyllä mitään tehtävissä, nyt on eutanasian paikka. Järkytyin tästä niin, että aloin heti itkemään. Hän sanoi että viimeistään ensi viikolla tuot tänne klinikalle. Menin jotenkin ihan shokkiin, en osannut ajatella järkevästi ja kuuntelin vain lääkärin paasaamista purentaviasta. Kani on muuten täysin terve ja pirteä, syö hyvin kaikkea jne.

El kertoi kirjoittavansa raportin, joko lopetus nyt heti tai viimeistään heti ensi viikolla. Siinä sitten jäin itkemään huoneeseen ja käynti oli siis siinä. Maksoin ja lähdin edelleen poissa tolaltani.

Kotiin saavuttuani soitin onneksi eläinhoitaja ystävälleni, joka heti kehotti soittamaan toiselle lääkärille. Näin tein ja kävin seuraavana päivänä kanini kanssa siellä.

Toinen lääkäri oli suorastaan tyrmistynyt. Tämä leikkasi heti liian pitkät etuhampaat ja antoi kanille piikillä kipulääkettä ja kirjoitti reseptin. Hän sanoi, että tämä kaikki olisi pitänyt tehdä jo eilen. Lääkäri oli myös jättänyt takut häntään, ei kuunnellut keuhkoja tai sydäntä ja jätti tassunpohjat kokonaan tutkimatta.

Saimme sovittua ajan rauhoitukseen, jossa lääkäri tutkii hampaat kunnolla ja avaa tukkeutuneet kyynelkanavat.
Hän sanoi, että tilanne ei todellakaan ole niin vakava.

Olen niin vihainen, että en tiedä mitä tekisin. Lääkäri oli laskuttanut vielä laajemman tutkimuksen mukaan, tekemättä MITÄÄN!

Jos en olisi käynyt toisella, olisin vienyt kanin lopetettavaksi. Mutta suurin syy, miksi olen näin vihainen on se lääkärin tyyli miten hän asian mulle ilmoitti ja se, että hän jätti eläimen kipuihin.

Mitä voin tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoja takaisin * anteeksi kirjoitusvirhe.

Vierailija
2/5 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä siihen el, jossa ensin kävit. Toimita sinne kopio tämän toisen el:n tekstistä ja pyydä selvitystä toiminnasta. Kuvottavaa toimintaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamaatio ja epikriisi toiselta  lääkäriltä.

Vierailija
4/5 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaa haettu mutta saanko kysyä oliko eläinlääkäri Helsingin Vesalassa/Kontulassa?

Vierailija
5/5 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen el ei kirjoittanut epikriisiä, mutta voin varmasti sen vielä pyytää. Kanini on 10v ja ymmärrän että ikää jo on, mutta niinkuin tämä toinen eläinlääkäri sanoi: ikä ei ole sairaus ja jos voi muuten hyvin, niin kannattaa edes yrittää korjata hampaita.

AP

Ja tämä oli Pitäjänmäessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä