Miten lämmitän glögin mikrossa?
Kommentit (16)
Miksi sinä sitä monta minuuttia lämmität?
Kokeile. Laita aikaa vaikka puoli minuuttia kerrallaan, sekoittele ja tarkista onko jo tarpeeksi kuumaa. Jos on useampi kuppi mikrossa yhtä aikaa, niin menee tietty kauemmin.
Etkö omista kattilaa vai oletko oikeasti vaan noin laiska/avuton?
Kattilassa 45 sekunttia. Micro täysille.
Lämmitättekö siis aina glögin kattilassa? Vaikka vain yhden mukillisen? Itse en jaksa vetää kerralla litraa. Mikrossa tulee kätevästi yksi annos.
Mikrossa aina. Tasan minuutti on meidän vempeleellä se ihan täsmäaika.
Aina 10 litran kattilassa. Kaikki muu on laiskuutta.
Vierailija kirjoitti:
Lämmitättekö siis aina glögin kattilassa? Vaikka vain yhden mukillisen? Itse en jaksa vetää kerralla litraa. Mikrossa tulee kätevästi yksi annos.
Jep, en ikinä edes keitä kahta lasillista enempää kerralla. Helpompihan sen lämpenemistä on kattilassa arvioida kuin mikrossa. Ja paketissakin mielestäni lukee että ei saa kuumentaa mikrossa? (Vaikka eihän se nyt niin tarkaa ole.) Saatuani glögit juotoa vain huuhtaisen kattilan puhtaaksi.
Lämmitän veden kattilassa ja lisään sen tiivisteeseen. Mikrossa ei tule hyvää.
Lämmitän glögin mikrossa ja lisään punaviiniä ja mausteita maun mukaan. nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, en ikinä edes keitä kahta lasillista enempää kerralla. Helpompihan sen lämpenemistä on kattilassa arvioida kuin mikrossa. Ja paketissakin mielestäni lukee että ei saa kuumentaa mikrossa? (Vaikka eihän se nyt niin tarkaa ole.) Saatuani glögit juotoa vain huuhtaisen kattilan puhtaaksi.
Kyllä ainakin valion glögiä voi mikrossa lämmittää, lukee ihan siinä pakkauksessakin.
60-90 sek mikron tehosta riippuen sanoisin :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä sitä monta minuuttia lämmität?
:D heh joo, taidan olla vähän uusavuton! Ei ole koskaan tullut itse lämmitettyä glögiä, niin eipä ole tullut tämmöisiä miettineeksi. Mutta kiitos vastauksista, sain lämmitettyä, ei kiehunut ja hyvää tuli! :)
Tarkoitat kai glölgin?