Tenniskyynärpää vaivana, mikä auttaa parhaiten paranemiseen?
Onko jollakin kokemuksia? Tällä hetkellä en voi olla töissä kun en pysty kädellä ilman suurta kipua mitään nostamaan yms.
Kommentit (9)
Aluksi rasituksen välttäminen, kova buranakuuri. Teippaus ja tuet.
Pitkäkestoinen vaiva. Välillä parempi, välillä huonompi.
Niin juuri, ei tästä varmaan koskaan eroon pääse. Joskus on parempia aikoja ja joskus tosi huonoja. Joten työelämä kannattaa sovittaa tämän vaivan mukaiseksi.
2
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri, ei tästä varmaan koskaan eroon pääse. Joskus on parempia aikoja ja joskus tosi huonoja. Joten työelämä kannattaa sovittaa tämän vaivan mukaiseksi.
2
Tai siis 1 olinkin :)
Minulla oikeaan käteen vaihdettiin hiilikuituiset jänteet. Vasemmslta puolelta murskattiin jänne ultraäänellä, jolloin ne paranivat. Sama tekniikkaa, jolla muskataan virtsakivet. Yksityinen lääkäri teki Helsingissä. Aonakin minulla auttoi, suosittelen.
Nyt pystyn tekemään ilman kipua mitävaan, mutta kuntosalilla on käytävä, jotta pysyvät terveenä.
Ja ammatiltani olen rakennusmies.
Googlaa "tenniskyynärpää murskaus" tai "ESWT", niin saat tietoa tuosta murskausmenetelmästä. Mm. Eiran sairaala tekee sitä.
Sillä se lähtee millä tullutkin eli tenniksellä.
Mulla auttoi kun jäin pois työelämästä. Tosin paluu on edessä pian, katsotaan miten käsi kestää. Jos ei kestä, on pakko kouluttautua uudelleen.
Minulla ollut vaiva jo vuosia. Tänä syksynä molemmat kyynärpäät niin kipeät ettei edes kahvikuppia pystynyt nostamaan.
Kädet kannattaa teipata siten että vetää "kuormitusta" pois, lisäksi oikeat jumppaohjeet. Minulla toimii särkylääkkeenä tablettimuodossa olevat "voltarenit" ym.
Töissä olen kyllä koko ajan ollut.