Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko duunariperheessä jää rahaa käyttöön?

duunari
13.12.2016 |

Moi. Kiinnostaa, paljonko normaalituloisessa perheessä (2 duunaria) jää rahaa käyttöön ns ylimääräiseen, kun asuminen, ruoka ja laskut on maksettu? Ja mitä teette sillä lopulla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskujen jälkeen jää noin tonni ja siitä vielä ruoka pois... käydään ravintolassa, teattereissa, uimassa, ostellaan kotiin pelejä, sisustusta..

Vierailija
2/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mieheni on duunari, minä opettaja.kuulummeko vastaajiin? Mieheni tulot ovat kaksinkertaiset minun palkkaani. Onneksi, niin rahaakin jää...

Syömme paljon ravintoloissa ja matkustamme vuosittain keskivertoa enemmän.kotona katomme leffoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vaikka toinen on työtön. Taloudessa siis 2 aikuista ja 2 lemmikkiä, töissä käyvän tulot nettona 2000e. Palkasta menee n. 1000e säästötilille, yhteensä laskujen ja ruuan jälkeen jää varmaan jää 500e-700e (sis toisen työmarkkinatuen n. 500e).

Loput rahat jää joskus käyttämättä, joskus ylimääräiseen lainan lyhennykseen, vaatteisiin. Mihin sitä rahaa saakaan menemään. Jos katsoisimme mitä ostamme ja mistä niin varmasti jäisi enemmänkin käteen.

Vierailija
4/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2500€ joka kuukausi jää ylimääräistä.

Vierailija
5/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä nettotulot? -ap

Vierailija
6/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: minulla 2500 ja miehellä 4000 e. Siis netto.

(Olen ope, mutta en luokanopettaja)

Vierailija
7/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 hengen talous, nettotulot yhteensä noin 3100€.

Vuokra, laskut ja työmatkat vie kuukaudessa noin 900€. 

Loput menee sitten ruokaan, konsertteihin, leffoihin, vaatteisiin, osa säästöön. 

Vierailija
8/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5500 netto yhteensä, siitä noin 2500 lainoihin ja laskuihin. Loput sijoituksiin, säästöön ja yleiseen hurvitteluun.

Vierailija
9/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, mieheni on duunari, minä opettaja.kuulummeko vastaajiin? Mieheni tulot ovat kaksinkertaiset minun palkkaani. Onneksi, niin rahaakin jää...

Syömme paljon ravintoloissa ja matkustamme vuosittain keskivertoa enemmän.kotona katomme leffoja.

Oletteko perhe?

Vierailija
10/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko perhe?

Juu, naimisissa olemme.

Vierailija
11/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. paljonkohan sitten olis hyvätuloisen netto kun teilläkin noin paljon.. meillä lapsilisät mukaan lukien netto n. 4100e. -ap

Vierailija
12/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Ei voi kuin ihmetellä teidän kovia tuloja...

Vierailija
13/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20-50€

Vierailija
14/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kiinnostaa että olisko lapsiperheitä vastaamaan tähän, varsinkin yli 3 lapsisia?

Vierailija
15/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot 5000€/kk netto yhteensä. Kumpikin tienaa aika lailla saman verran. 2 alle kouluikäistä lasta. Asuminen, laskut, ruoka yht. 1800-2000. Molemmilla omat rahat ja kaikki yhteiset jutut maksetaan puoliksi, omat itse. Loput säästöön, pikku reissuihin tai remonttiin, lemmikkien ja kesämökin kuluihin ym.

Vierailija
16/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhutonni jää... 

Nettotulot lapsilisien kanssa 3200e. Asumiseen 1000e, ruokaan 600e, muut menot 400e (auton menot ja vakuutus suurimmat), säästöön 200e. Karkeasti laskettuna. Jäljelle jää n. tonni, josta yleensä siivu menee vielä säästämiseen minkä kohde vaihtelee. Joskus säästetään lomamatkaa varten, joskus uutta tiskikonetta. Muuten se meneekin sitten esim. vaatteisiin (lähinnä lasten), ulkona syömiseen, yhteiseen harrastamiseen yms sekalaiseen. 

Meillä 2 lasta, minä lähihoitaja ja mies kokki. Kolmanteen lapseen laskettiin ettei ole varaa tai menee liian tiukille. 

Vierailija
17/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä mä opiskelen ja mies käy töissä; nettotulot 3000.

jää käyttöön kaikkien laskujen/lainojen yms jälkeen 1650. siitä n. 500-600€ säästöön.

Riippuu ihan miten miehen reissut menee.

Vierailija
18/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko perhe?

Juu, naimisissa olemme.

Ohis naimisissa olo ei ole perheen mitta. Duunaripariskunnalla jää enemmän säästöön kuin duunariperheellä. Perhebon yksikkö, jossa on lapsi tai lapsia. Perheessä , jossa on enemmän kuin yksi lapsi tulot on usein menot.

Vierailija
19/19 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa se riippuu mikä duunari on, minkälainen palkka on, sehän voi olla mitä vaan tonnin ja kuuden tonnin väliltä, ja menot voi myös vaihdella paljon, onko vielä iso asuntolaina maksettavana, ja onko lapsia, minkä ikäisiä ja kuinka monta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi