Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi keskipalkkaista työtä tekevää naista

Vierailija
13.12.2016 |

jotka laittoivat lapsensa päiväkotiin toinen 1 ja toinen 1,5 vuotiaina, keskustelivat siitä, miten kurjaan taloudelliseen tilanteeseen minä olen perheeni saattanut.

- Koska minä olen kotona jo seitsemättä vuotta (kolme lasta syntynyt) ja pilaan urani
- Meillä on vain yksi 6 v vanha auto
- Asunto, josta olen kertonut, että vaihdamme isompaan, kun lapset kasvavat.

Heillä on parempia autoja 2 kpl, vaihtavat usein osamaksulla. Minun vika, että meillä ei ole;) Heillä on ollut hienommat ja tilavammat kodit jo lasten vauvaiästä lähtien. Säälivät sitä, kun meillä ei ole varaa!

En kerro heille, mutta kerron teille, että kotimme on omaksi maksettu ja meillä on lisäksi säästöjäkin. Auton ostimme käteisellä ja uusimme vasta kun tuntuu sopivalta vaihtaa. En tarvitse autoa itsellelleni, vaan sitä käyttää mies. Uutta isompaa kotia emme ole hankkineet, koska tämä on hyvällä paikalla palveluiden lähellä ja lapset viihtyvät toistaiseksi yhteisessä makuuhuoneessaan. Lisäksi meistä on parempi, että emme vain kulutua, vaan myös säästämme, vaikka sitten menettämieni työtulojen sijaan ja pahan päivän varalle;)

Onko sellainen sitten paremmassa asemassa, joka tekee töitä mahdollisimman paljon ja kuluttaa kaiken? Ottaa asuntolainaakin sen minkä saa? Elämäntapoja on niin monenlaisia.

T. Säälittävä kotiäiti

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitali on postissa.

Vierailija
2/6 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mitalista, vaikka en sitä oikeasti kaipaakaan. Myyn sen sitten kirpparilla;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisten elämä tosiaankin tuollaista kulisseilla kilpailua? Että joutuu tuttavilleenkin oikein selittelemään miksi asuu pienessä asunnossa - "Joo, me muutetaan ihan kohta pois". Melko pinnallista.

Vierailija
4/6 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tuollaista.

ap

Vierailija
5/6 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää tavallaan. Nuo kuluttajaäidit elävät sitä varten, että pääsevät halveksumaan alempiarvoisia. Heille varallisuus ja tavarat ovat keino osoittaa muille ihmisille, että he ovat paremmin onnistuneita elämässään kuin ne joilla ei samanlaisia tavaroita ole.

He ovat aivan yhtä oikeassa elämäntavoissaan kuin sinäkin. Jos toinen nauttii siitä, että ajaa kalliilla rahoitetulla autolla, on se hänen valintansa eikä se ole käteisellä ostetun vanhanauton kuskilta pois. Jos joku haluaa asua hieman pienehkössä asunnossa kalliimman tilavamman sijaan niin ei se ole keneltäkään muulta pois.

Vierailija
6/6 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin 5. Kirjoitin tämän, jotta kuluttajaäidit eivät turhaan huolestuisi minunlaisistani luuseresta. Meillä saattaa olla takataskussa sitä massia pahan päivän varalle, kun kulutammekin vähemmän;)

Selvyyden vuoksi, en koe itseäni luuseriksi, mutta voin hyvin olla itsesarkastinen;)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän