Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin opettaa lapsille ihonhoitoa, puhdistus ja voiteen käyttö?

Vierailija
12.12.2016 |

Lapset on 11 ja 13v ja molemmilla vielä tosi hyvä iho. Isällänsä on ollut paha akne ja itselläni suht normaali ja hyvä iho.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää meikkiä, niin siinä vaiheessa viimeistään.

2/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimurrosiässä, kun ihossa alkaa tapahtua muutoksia, on hyvä aloittaa suht säännöllinen hoito. Toiset sanovat taas, että silloin kun aloittaa meikkaamisen, pitää aloittaa ihonhoito.

Omasta mielestäni kuitenkin esiteininkin (akne)ihoa pitäisi hoitaa; säännöllinen puhdistus emulsiolla tai ihotyypille sopivalla putsarilla, kasvovesi ja kosteuttava suojaava päivävoide. On myös hoitavia bb-voiteita, jos haluaa kevyesti peittää näppyjä, jotka aiheuttavat epävarmuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjä vai poikia?

Vierailija
4/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän kosmetiikkaa käyttää sen parempi. Ei nuorta herkkää ihoa kannata liikaa alkaa käsittelemään kaiken maailman tököteillä. Apteekista kannattaa hakea miedoimmat mahdolliset hoitotuotteet alkuun, kun aloittaa esim. meikkaamisen. Eri asia on tietenkin silloin, jos akne puhkeaa ja tarvitsee lääkevoiteita. Silloinkin suuntana paras on apteekki/ihotautilääkäri.

Vierailija
5/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle äiti alkoi opettaa ihonhoitoa kun olin ehkä 10v, silloin se alkoi itseänikin kiinnostaa. Olin jo esimurrosikäinen, kuukautiset alkoi 11v.

Ja kuinka kiitollinen tästä olenkaan äidilleni! Ihoni on aina pysynyt hyvänä, pesen kasvot edelleen aamuun illoin ja laitan sopivat voiteet.

Murrosiässä varsinkin näki selkeästi että ne teinit joilla ei ollut mitään opastusta ihonhoitoon, alkoivat kärsiä aknesta. Ja näin on sukulaisten ja lähipiirin kohdalla yhä.

Eli mahdollisimman pian kun murrosikä alkaa kolkutella, ihan perusasiat siitä että kasvot pestään sihen tarkoitetulla aineella iltaisin ja päälle sopiva voide. Aamuisin nuorelle riittää vesipesu jos ongelmia ei ole. Ainakin minulle riitti. Meillä käytettiin aikanaan yves rocherin ja dermosilin tuotteita, ja niitä käytän nyt 31v yhä.

Vierailija
6/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta asti: sotkut pestään pois ja vain kuivaa ihoa rasvataan kuuriluontoisesti.

Sitten kun akne vaivaa, valitaan siihen sopivat tuotteet, muuten riittää suihkussa käynti ja ruokavalio.

Ei rasvaa vain rasvaamisen ja mainosmiesten iloksi.

Vierailija
7/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kertoo, että kannattaa pestä naama aamuin illoin, muuten saattaa tulla finnejä. Sitten jos ei naamanpesu kiinnosta niin annat olla. Autat ja neyvot jos sitä kysyvät tai tarvitsevat, mutta ei oidä tuputtaa omaa näkemystään.

Kenenkään ei ole pakko käyttää voiteita tai pesuaineita jos eivät halua. Eikä kannatakkaan jos iho hyvä. Itselläni ainakin ihoon tuntuu tulevan enemmän finnejä jos käytän puhdistusaineita. Pesen siis vain vedellä :)

Vierailija
8/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin muistaakseni kasvojen pesemisen / rasvaamisen about 12-vuotiaana, sekin omasta aloitteesta. Meikkaamaan aloitin myöhemmin, säännöllisesti vasta parikymppisenä. Näppylöistä olen kärsinyt ainoastaan ne kaksi kertaa kun lopetin e-pillerit.

Vierailija
9/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sekoittaa tässäkin ketjussa ulkoisista/sisäisistä tekijöistä johtuvan huonon ihon oikeaan ihosairauteen, eli akneen. Miksiköhän ihmiset ovat edelleen niin epätietoisia, että kuvittelevat aknesta kärsivien laiminlyöneen hygienian?

Vierailija
10/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi on poika ja nuorempi on tyttö. Tytön kanssa saa taistella suihkuun menostakin joten mietin kannattaako vielä opettaa kunnollista ihonhoitoa. Poika käy päivittäin suihkussa mutta ihonhoito ei vielä kiinnosta.

Ap

Vierailija
11/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt jo pari vuotta. Ei likkaa kiinnosta ja kulkeekin naama rasvassa ja finnit hehkuen.

Toisaalta, paremmin toimii kun pikkuveli huomauttelee näppylöistä kun meikäläinen yrittää opettaa. Nyt se sentään pesee naamansa vedellä vaikka ei se näppylöihin auta.

Vierailija
12/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää alapeukuttaa näinkin neutraali aihe??

Kyllä ihonpuhdistus ja hygienia on perusasioita jotka pitää opettaa ja se on fakta että ne tytöt jotka nukkuivat paksut meikit naamalla, saivat monesti aknen/huonon ihon.

Serkkujeni äiti on juuri tällainen luomuilija että vesi ja saippua riittää ja lapsi ei tarvitse mitään tuotteita, ja kas kummaa kaikille lapsille puhkesi kamala akne.

Joo, akne on ihosairaus mutta jos siihen on sukutaipumusta niin kyllä pitäs hygienia ja ihonhoito olla priorisoitu.

Vierailija
13/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle äiti alkoi opettaa ihonhoitoa kun olin ehkä 10v, silloin se alkoi itseänikin kiinnostaa. Olin jo esimurrosikäinen, kuukautiset alkoi 11v.

Ja kuinka kiitollinen tästä olenkaan äidilleni! Ihoni on aina pysynyt hyvänä, pesen kasvot edelleen aamuun illoin ja laitan sopivat voiteet.

Murrosiässä varsinkin näki selkeästi että ne teinit joilla ei ollut mitään opastusta ihonhoitoon, alkoivat kärsiä aknesta. Ja näin on sukulaisten ja lähipiirin kohdalla yhä.

Eli mahdollisimman pian kun murrosikä alkaa kolkutella, ihan perusasiat siitä että kasvot pestään sihen tarkoitetulla aineella iltaisin ja päälle sopiva voide. Aamuisin nuorelle riittää vesipesu jos ongelmia ei ole. Ainakin minulle riitti. Meillä käytettiin aikanaan yves rocherin ja dermosilin tuotteita, ja niitä käytän nyt 31v yhä.

Vaikutat todella ylimieliseltä sekä tietämättömältä kun lauot tuollaisia että ne nuoret saivat aknen huonon hygienian vuoksi. Surullista että tuomitset vieraat ihmisen heidän sairautensa vuoksi.

Sä voit kiittää äitiäsi siitä, että sait perintönä hyvän ihon, eikä sun tarvitse nähdä suurta vaivaa sairaan ihon hoidossa. 

Vierailija
14/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten aloitetaan kun lapsia alkaa asia kiinnostaa. Sitä ennen hukkaa vain omaa ja lasten aikaa.

Vierailija
15/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää alapeukuttaa näinkin neutraali aihe??

Kyllä ihonpuhdistus ja hygienia on perusasioita jotka pitää opettaa ja se on fakta että ne tytöt jotka nukkuivat paksut meikit naamalla, saivat monesti aknen/huonon ihon.

Serkkujeni äiti on juuri tällainen luomuilija että vesi ja saippua riittää ja lapsi ei tarvitse mitään tuotteita, ja kas kummaa kaikille lapsille puhkesi kamala akne.

Joo, akne on ihosairaus mutta jos siihen on sukutaipumusta niin kyllä pitäs hygienia ja ihonhoito olla priorisoitu.

Olet yllättäen tässäkin väärässä. Koska meikki on seuraus, eikä syy. Ne, joilla on nuorena akne, yrittävät sitä epätoivoisesti peittää suurella kasalla meikkiä, koska se akneiho on vielä rumempi mitä meikkikerros. 

Suurin osa akneihoisista käyttää todella paljon aikaa, vaivaa ja rahaa sen ihon hoitamiseen, mutta se ei vaan auta. 

Mun mielestä sä olet anteeksipyynnön velkaa sun aknesta kärsivien solvauskommenttien vuoksi!

Vierailija
16/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En milloinkaan, ellei sitten tule iho-ongelmia. En itsekään käytä mitään voiteita tai ihonhoitotuotteita. Saippualla vaan pesen iltaisin naaman ja pelkällä vedellä aamuisin. Hyvä iho ikäisekseni ainakin näin 42-vuotiaana vielä tällä "hoidolla".

Vierailija
17/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka muut muista omasta nuoruudestaan että aknesta kärsivät usein juuri ne epähygieeniset rasvatukkaiset haisulit?? Tai sitten ne meikkipellet jotka nukkuivat meikit naamassa.

Vierailija
18/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka muut muista omasta nuoruudestaan että aknesta kärsivät usein juuri ne epähygieeniset rasvatukkaiset haisulit?? Tai sitten ne meikkipellet jotka nukkuivat meikit naamassa.

Kaivat vaan syvemmäksi sitä kuoppaa, luovuta jo, vaikutat ihan hölmöltä.

Vierailija
19/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi jos ei ollenkaan.

Nykytietämyksen mukaan nuo ovat useimmiten turhia, ja monesti jopa haitallisia. Sillä jos pilaat ihosi jo nuorena, niin sinulle on helpompi kaupata lisää 'hoitotuotteita' vanhempana.

Ihonhoitohysteria on pääsääntöisesti pelkkä markkinointikeino, jolla noita saadaan kaupattua niille jotka eivät niitä tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä