Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva mies mutta kondylooma

Vierailija
10.12.2016 |

Olen tavannut todella mukavan miehen ja olemme tapailleet nyt muutaman kuukauden. Suhteen alussa mies toi esille saaneensa näkyviä oireita, mutta ei mitään pahempaa ja ne saatiin hoidettua pois. Diagnoosi oli kondylooma. Oireettomana on pysynyt vähän alle vuoden.

Olen käynyt jo kerran epäilyn vuoksi itsekkin sukupuolitautiklinikalla, mutta mitään ei ole löytynyt. Minua kuitenkin ahdistaa ajatella, että altistan itseni ehdointahdoin virukselle. En haluaisi erota miehestä tämän vuoksi, mutta en oikein osaa ajatella pystynkö hyväksymään sen ajatuksen, että voin saada viruksen. Tilanne on hankala, enkä tiedä mitä tekisin. Kokemuksia puolin ja toisin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös meistä suurin osa seksiä harrastaneista kanna tuota kondyloomaa. Omasta parisuhteestani mieheltä löydettiin kondylooma 1,5v vuoden seurustelun jälkeen. No liuosta se sinne siveli ja häipyi. Uusinut kerran tässä. Hyvää miestä ei kannata tuon vuoksi heivata. Ainoastaan jos olet neitsyt niin etsi sitten toista samanlaista, jos tuo on ratkaiseva tekijä. Paljon pahempaakin voi eteen tulla. 

Vierailija
2/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkein kaikilla seksinharrastamisiässä oleville naisilla on / on ollut jokin hp-viruksen tyyppi. Eli ihan kokonaan et siltä varmaan missään suhteessa tule välttymään. Syyliä aiheuttava virustyyppi ei yleensä aiheuta vakavampia oireita kuten syövän esiasteita. Jos mies siis kantaa vaikka tätä vaarallisempaa tyyppiä viruksesta, niin hän ei sitä ilman testejä itse tiedä, se ei nimittäin aiheuta miehille oireita.

Hyvä että mies on rehellinen asiasta. Itse en antaisi tuon vaikuttaa, jos muuten synkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin hpv on suurimmalla osalla ihmisistä, mutta kondylooma vähemmistöllä.

Voit vain itse punnita asiaa. Joitakin sukupuolitaudit eivät haittaa, mutta toisille se on isompi este. Se voi tarttua kumista huolimatta. Sekin riski on olemassa, että tapailu ei jatkukaan kovin pitkään.

Vierailija
4/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa kuulla. Onko todella kondylooma niin yleinen?

Vierailija
5/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi liikaa stressata kondyloomasta. Se on todella yleinen ja siltä on vaikea välttyä jos ylipäätään harrastaa seksiä.

Itse olen tapaillut miestä jolla on huuliherpes. Se rajoittaa kanssa tosi paljon toimintaa jos ei halua tartuntaa ja itsehän en halua.

Vierailija
6/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös meistä suurin osa seksiä harrastaneista kanna tuota kondyloomaa. Omasta parisuhteestani mieheltä löydettiin kondylooma 1,5v vuoden seurustelun jälkeen. No liuosta se sinne siveli ja häipyi. Uusinut kerran tässä. Hyvää miestä ei kannata tuon vuoksi heivata. Ainoastaan jos olet neitsyt niin etsi sitten toista samanlaista, jos tuo on ratkaiseva tekijä. Paljon pahempaakin voi eteen tulla. 

Tässähän se oleellinen jo mainittiin.

Jos olet vesirokon sairastanut tai sinulla on ollut yksikin syylä jossain vaiheessa.

Sinäkin (erittäin todenäköisesti) kannat noita samoja viruksia, jotka mahdollisesti aiheuttavat syyliä genitaalialueille.

Kondylooma= genitaalialueelle ilmestyvä syylä.

Eikä mitään sen ihmeempää.

Vierailija
7/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooma on yhdeksällä kymmenestä jossakin vaiheessa elämää.

Tarttuu mäihällä myös iholta, kondomi ei siltä suoraan suojaa.

Pääsääntöisesti aika harmiton muutoin terveellä ihmisellä, jonka immuniteetti toimii.

Vierailija
8/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa se saastainen lerssi pois ja sitten voitte jatkaa seurustelua.

Vierailija
9/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa bepanthen salvaa apteekista 😃

Vierailija
10/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rokote.

Vierailija
11/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää levittäkö virheellistä tietoa. Hpv on 80% ihmisistä jossain vaiheessa, mutta niitä viruksia on monia, kuten sormien syylät. Suomessa tilastoidaan sukupuolitaudit. Kaikkia virusperäisiä ei pystytää tilastoimaan, joten arvio on, että kondylooman yleisyys on kaikkiaan noin 20%.

Vierailija
12/12 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää levittäkö virheellistä tietoa. Hpv on 80% ihmisistä jossain vaiheessa, mutta niitä viruksia on monia, kuten sormien syylät. Suomessa tilastoidaan sukupuolitaudit. Kaikkia virusperäisiä ei pystytää tilastoimaan, joten arvio on, että kondylooman yleisyys on kaikkiaan noin 20%.

Elä itse sorru levittämään tuota aataminaikaista valhetta.

Kondylooma ei ole varsinainen sukupuolitauti.

Ja diagnoosien vähyys johtuu ulkoisten oireiden puutteesta, eikä mistään muusta.

Kyseessä on virus, joka löytyy lähes jokaiselta ihmiseltä jossain vaiheessa elämää ja se pysyy elimistössä samoin kuin esim vesirokkoa aiheuttava virus.

Toimiva immuunijärjestelmä vain estää sen samaisen viruksen aiheuttamien oireiden uusiutumisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi