Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuuko raju verenvuoto toisessa synnytyksessä??

04.07.2008 |

Haaveilen parhaillani toisesta lapsesta mutta pelottaa kovasti esikoisen synnytyksessä vuosi sitten tapahtunut raju verenvuoto. Vuosin yli 6 litraa ja olin todella huonossa kunnossa. Mitään syytä ei varmaksi vuodolle osattu sanoa ja nyt pelottaakin että toistuuko kamala verenvuoto jälleen :( Sairaalassa minulle sanottiin että seuraavat lapset sitten sektiolla. Syynä tähän saattoi olla myös erittäin oudon mallinen ja koukkuinen häntäluuni joka murtui synntyksessä. Onko täällä kohtalotovereita? Kuinka on synnytys/sektio mennyt jos aiemmin on ollut kovasti vuotoa? ?:|

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vuosin verta ekan synnytyksen jäljiltä 1,2l ja epäiltiin että johtui kun tyttö syntyi nyrkki poskella. muuta ei juurikaan puhuttu. Toisen raskauden aikana kävin keskustelemassa asiasta 2 krt ja pelkoni jäi siihen. Toinen synnytys oli raju ja nopea (33min kerkesin olla sairaalassa kun poika syntyi) ja verenvuoto oli todella mitätön. Kotiin pääsin 19h synnytyksen jälkeen.

Mulla tuo verenvuoto ei onneksi toistunut, mutta kaikki synnytyksethän ovat erilaisia.

Sinun tapauksessa kun verenvuoto oli noin rajua niin varmasti varautuvat seuraavalla kerralla.

Tsemppiä ja iloista mieltä seuraavaan raskauteen ja synnytykseen :)

Vierailija
2/6 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla toistui, ekassa altiesynnytyksessä vuoto 1 l, eli ei paha mutta ei normaalikaan, johtui siitä että istukka ei tahtonut irrota. Seuraavassa synnytyksessä (suunniteltu sektio) taas istukkaongelmia ja minulta lähti melkein henki, vuoto 17 l, lähes 80 pussia erilaisia verituotteita, tehohoito, munuaisten vajaatoiminta, suolilama, kohdunpoisto yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmalle toivotan kovasti tsemppiä ja rohkeutta. Uskoisin, että tuo häntäluun murtuminen kertoo paljon siitä, kuinka vaikea synnytyksesi oli. Ja varmasti seuraavassa mahdollisessa synnytyksessäsi kaikkea seurataan tarkemmin ja kenties sektio voisi olla kohdallasi oikea ratkaisu.

Maaria_78: Jos jaksat, haluaisin vaihtaa muutaman sanasen kanssasi ihan privaatisti. Itselläni oli massiivivuoto (10,5l), sydänpysähdyksiä ja myös kohdunpoisto toisen synnytyksen yhteydessä. Omalla kohdallani syynä olivat epäonnistuneet imukuppivedot ja valtimovuoto vaginasta, joten suoraan sektioon menemällä olisimme varmaankin välttäneet nämä komplikaatiot (vauva syntyi kiireellisellä sektiolla). Jos vain tuntuu sopivalta, niin ota vaikka sähköpostitse yhteyttä kultaneito AT yahoo . com

Vierailija
4/6 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin ensimmäisen lapseni normaalisti alakautta. Synnytys sinänsä meni ihan ok, mutta istukka oli tiukasti kiinni ja se jouduttiin irroitamaan käsin nukutuksessa. Raju vuoto alkoi jo synnytyssalissa ja vuoto jatkui leikkaussalissa, verenvuotoa oli tunnin parin aikana 8 litraa. Repeämiä oli koko synnytyskanavassa, jotka varmasti olivat osasyy rajuun verenvuotoon. Olin teholla puoli vuorokautta. Mutta muuten toivuin hyvin synnytyksestä fyysisesti, kävin kyllä asiaa mielessäni läpi monta kertaa.

Toinen synnytys tapahtui sektiolla vajaa kahden vuoden kuluttua, tämä oli toiveeni. Vauva tosin oli perätilassa, eli sektio olisi ollut edessä jokatapauksessa. Sektio meni loistavasti, verenvuoto oli vähäistä, lisäverta ei tarvittu vaikka sitä oli tilattu etukäteen varmuuden vuoksi. Myöskin istukka lähti helposti irti.

Tsemppiä seuraaviin synnytyksiin!

Vierailija
5/6 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti vielä kirjoittaa muutama rohkaiseva sana Vauvaunelmalle, mutta nuo meidän kaksi pikkuistamme kaipasivat äidin seuraa, joten jatkan nyt heidän päiväuniaikanaan.

Mietin nimittäin lisää Vauvaunelman kokemusta ja nimenomaan tuota häntäluun murtumista; Olisiko sinulla ahtautta lantion alueella? Minulla nimittäin tuon toisen verenhukkaan ja kohdunpoistoon johtaneen synnytykseni yhteydessä todettiin lantion yläosan ahtaus (esikoiseni syntyi myös kiireellisellä sektiolla, mutta silloin syytä ei tutkittu). Lääkärikin sanoi jälkikäteen, että "olisipa menty suoraan sektioon". Siksi ajattelen, että juuri sinun kohdallasi voisi sektio olla hyvä ratkaisu. Ja tästähän edellinen kirjoittaja juuri kertoikin!

6/6 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ekassa synnytyksessä vuotoa 'vain' 1 litra, mutta sekään ei kuulu normaaliin synnytykseen. Syytä en tiedä/muista. Mulle sanottiin vain, että seuraavissa pitää ennakoida jo salissa, ettei pääse kovin vuotamaan.

Seuraavissa onkin sitten annettu kohtua supistavia piikkejä/lääkkeitä jo salissa synnytyksen aikana joko tippaan tai lihakseen, ja vuodon määrä on jäänyt 600 ml tai alle.

Sektiosta mulla ei ole kokemusta, kun kaikki on syntyneet alakautta.

Kun sun edellisen synnytyksen rajusta verenvuodosta tiedetään ja seuraavat on kerran sektiolla, niin uskon lääkäreiden varautuvan verenvuodon varalle, ettei sama pääsisi toistumaan.