Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys epilektikolle

Vierailija
07.12.2016 |

Onko kenelläkään ollut sellaista kohtausta, että havahtuu siihen, kun silmät tekee sahalaitaista liikettä ja kroppa on jännittynyt. Koko näkökenttä on valkoinen ja siinä on edestakaista (ylösalaista) liikettä, mikä on todella, todella nopeaa. Kohtaus kestää joitain sekunteja. Ja siihen tosiaan havahtuu eli tietoisuus on ainakin jossain määrin hämärtynyt.

Onko teille joilla on epilepsia, tullut tätä kesken EEG tutkimuksen, kun kohtausta on provosoitu valoilla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ainakaan.

Vierailija
5/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan ole kokenut tuommoista, tosin oma epilepsia oli vaan lapsuusajan, ja saatiin lääkkeillä kokonaan pois. Ennemmin tuli sellasta et yhtäkkiä ei hallinnutkaan omaa kehoa, ei voinut liikkua tai puhua vaikka yritti, ja päässä pyöri mitä villeimpiä ääniä jotka jotenkin oksetti. Nykyään jos tuntuu epänormaalilta pelkään usein että kohtaukset palaavat yllättäen... :o

Vierailija
6/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan ole kokenut tuommoista, tosin oma epilepsia oli vaan lapsuusajan, ja saatiin lääkkeillä kokonaan pois. Ennemmin tuli sellasta et yhtäkkiä ei hallinnutkaan omaa kehoa, ei voinut liikkua tai puhua vaikka yritti, ja päässä pyöri mitä villeimpiä ääniä jotka jotenkin oksetti. Nykyään jos tuntuu epänormaalilta pelkään usein että kohtaukset palaavat yllättäen... :o

Täytyy toivoa, että Sun kohtaukset pysyy poissa. Ap

Vierailija
7/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo tollasta. Mun kohtaukset on sellaisia, että alkaa oksettamaan ja tulee sellanen olo kuin irtaantuisin ruumiista. Tulee myös kuuloharhoja.

Vierailija
8/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enkä ole kuullut, että olisi ollut kenelläkään muullakaan tuntemallani epileptikolla. Migreenin olen kyllä vilkkuvaloärsytyksestä saanut, niin että aloin oksentaa kesken kaiken.

Vierailija
9/13 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enkä ole kuullut, että olisi ollut kenelläkään muullakaan tuntemallani epileptikolla. Migreenin olen kyllä vilkkuvaloärsytyksestä saanut, niin että aloin oksentaa kesken kaiken.

Voisko toi sitten olla sitä ns. sahalaita migreeniä, vaikka olen käsittänyt, että se on toisentyyppistä. Päänsärkyä tai mitään muutakaan ei tullut. Tämä kaikki siis EEGn aikana. Ap

Vierailija
10/13 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/13 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän epilepkon, jolla on tullut samankaltainen. Itsellä voi tulla sahalaidat

Vierailija
12/13 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epileptisistä kohtauksista en tiedä kun sitä ei ole, mutta migreenistä sen verran, että siihen ei välttämättä kuulu päänsärkyä. Särky on vain yksi migreenin oireista, ei sen ainoa oire.

Vierailija
13/13 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epileptisistä kohtauksista en tiedä kun sitä ei ole, mutta migreenistä sen verran, että siihen ei välttämättä kuulu päänsärkyä. Särky on vain yksi migreenin oireista, ei sen ainoa oire.

Totta tämäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä