Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-luokkalainen sai kokeesta seiskan. Miten annan kritiikkiä positiivisesti?

Vierailija
07.12.2016 |

Seiskoja vain ei voi tulla kokeesta. Sen verran hyvin pitää läksyt lukea. Lukioon ei ole mitään asiaa, jos todistuksessa seiska. Miten annan palautetta lapselle niin ,että ymmärtää, mutta en murskaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä :D mä olin seiskan oppilas ja tällä hetkellä suoritan ylempää ammattikorkeakoulututkintoa.. Mieti sitä!

Vierailija
2/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän sillä 7-luokan todistuksella lukioon hae.

Tuon ikäinen ymmärtää jo itsekin. Jos seiska on huomattavasti normaalin arvosanatasonsa alapuolella, varmasti harmittaa jo ilman sanomistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens vuonna saa sitten kaseja ja sitä seuraavana ysejä.

Vierailija
4/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tyytyväisiä, jos seiskaluokkalainen saa seiskaa kokeista. Nyt on tullut historiasta ja uskonnosta kummastakin 5½.

Vierailija
5/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä olisi että lapsi omaksuisi ne asiat ja ymmärtäisi oikeasti. Se ei palvele mitään että juuri koetta edeltävänä iltana yritetään lukea ja opetella ulkoa jotain nippelitietoja, tehdään koe ja unohdetaan koko juttu sen jälkeen. Sama koe esim. parin kuukauden päästä niin arvosana olisi monta numeroa pienempi.

Etenkin matematiikassa ja vastaavissa tuollainen ulkoa opettelu on todella huono juttu, pitää oikeasti ymmärtää mitä tekee eikä vaan opetella että silloin kun on tuollainen kaava niin pitää vaan tehdä asia X jne... ja lopputuloksena saadaan jotain mutta ilman mitään ymmärrystä onko edes oikein.

Vierailija
6/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse järkyttynyt en kovisteli vaan sanoisin että ensi kerralla valmistaudutaan toisin. Ja tsekkaisin mikä meni pieleen ettei sama moka toistu.

Vierailija
7/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä :D mä olin seiskan oppilas ja tällä hetkellä suoritan ylempää ammattikorkeakoulututkintoa.. Mieti sitä!

No just tuotshan tässä yritetään välttää.

Vierailija
8/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mulla oli lukion päättötodistuksen arvosanahaitari 6-10. Akateemisia tutkintojakin on kaksi. Ei koulua, vaan elämää varten!

Vierailija
9/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nuorelta onko hän itse tyytyväinen saamaansa arvosanaan. Keskustelkaa ja pohtikaa, miten kannattaa valmistautua seuraavaan saman aineen kokeeseen.

Vierailija
10/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oot yhtä tyhmä ku isäs. Haluatko olla yhtä tyhmä ku isäs? Yritä edes."

Vierailija
11/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tyytyväinen jos lapsi saisi seiskoja viitosten ja kuutosten sijaan. Rakentavaa palautetta kun yrittää antaa niin teini saa hermoromahduksen kun aina haukutaan. Kai sitä itseänkin harmittaa, ei vaan silti jaksa tehdä enempää hommia koulun eteen.

Vierailija
12/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä käy kun vanhemmat ei halua eikä jaksa tukea lapsen oppimista vaan heittäytyy sen varaan että meidän kyllikki on niin älykäs ettei se mitään ulkopuolisia apuja tarvitse.

Vierailija
13/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka tuotti mulle kouluaikana paljon vaikeuksia ja sen takia ysin päättötodistuksessa oli yksi seiska, lukiossa aine meni vielä huonommin. Vanhemmat potkivat perseelle ja syyllistivät huonoista arvosanoista, koska kaikki muut aineet mulla olivat akselilla 9-10. Pidin itseäni näiden moitteiden takia täydellisen surkeana oppilaana, koska hyvistä arvosanoista en saanut minkäänlaisia kehuja, niitä pidettiin itsestään selvänä. Pääsin siitä huolimatta kauppakorkeaan. Opiskelun aikana olen vähitellen oppinut olemaan armeliaampi itselleni, kaikki eivät voi olla hyviä kaikessa ja olen päässyt elämässäni ihan hyvään tilanteeseen, vaikkei matikka ole muuttunut helpommaksi.

Vierailija
14/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen opettaja soitteli, kun pojalla menee koulussa niin huonosti.

Hän sai tasaisesti kasia tai seiskaa. Mun mielestä ihan ok numeroita.

Ope turhautu muhun, kun en vaadi. Ala-asteen todistuksella nyt mitään tee...

Poika kävi lukion ja lukee inssiksi, pätevä duunikin on.

Ei huonosti, noin surkeelta jätkältä.

Vierailija
15/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on seiska kaukana normaaleista numeroista eikä lapsi itsekään ole numeroon tyytyväinen, niin auta jatkossa enemmän läksyjen kanssa. Yläasteella asiat vaikenee, ja monet tarvitsisivat vanhemmilta enemmän aikaa ja apuja läksyjen kertauksessa. Ootko vain patistanut lasta lukemaan kokeisiin vai oikeasti auttanut säännöllisesti läksyissä ja tsekannut, että ymmärtää opitut asiat?

Vierailija
16/16 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteen opettaja soitteli, kun pojalla menee koulussa niin huonosti.

Hän sai tasaisesti kasia tai seiskaa. Mun mielestä ihan ok numeroita.

Ope turhautu muhun, kun en vaadi. Ala-asteen todistuksella nyt mitään tee...

Poika kävi lukion ja lukee inssiksi, pätevä duunikin on.

Ei huonosti, noin surkeelta jätkältä.

Tarkoitatko amk-inssiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän