sain rahaa, miten sijoittaisin sen?
Kommentit (34)
Osakkeet ja kiinteistöt ovat aina hyviä sijoituskohteita.
Muutamalla tuhannella ostaisin Konetta tai Nordeaa. Sieltä saa hyvät osingot ja pitää arvonsa.
Jos minulle tulisi muutama tonni niin sijoittaisin sen suhteellisen korkeariskisesti esimerkiksi REITteihin ja tuotot sitten sijoittaisin tasapainottamaan tuota riskiä alempiriskisiin osinko-osakkeisiin kuten energia/viestintäsektorille.
Vierailija kirjoitti:
Muutama tuhat vain.
Laita johonkin pienten kulujen passiiviseen osakerahastoon ja osa säästötilille puskuriksi (jos siellä ennestään ei ole mitään ja riippuen tal. tilanteestasi). Tällä hetkellä parhaat korot lähes tai yli 2% pa., joten joulukuuksi tallettamalla saat jo muutaman euron ulosmaksetun tuoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama tuhat vain.
Laita johonkin pienten kulujen passiiviseen osakerahastoon ja osa säästötilille puskuriksi (jos siellä ennestään ei ole mitään ja riippuen tal. tilanteestasi). Tällä hetkellä parhaat korot lähes tai yli 2% pa., joten joulukuuksi tallettamalla saat jo muutaman euron ulosmaksetun tuoton.
S-pankki?
Ei rahastoon, kulut syövät voitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama tuhat vain.
S-pankki?
No ei. Parhaat korot on pikaluottoja myöntävillä pankeilla. Itellä on säästöt Norwegianilla 1,75%, mutta ilmeisesti ainakin BigBankin korko on tällä hetkellä tuota parempi.
Rahastoissa suosittelen Nordnetia tai Seligsonia.
Käy vaikka ABC:llä syömässä ja osta pullo punkkua kotiin.
Huomasin juuri että Bigbank maksaa parhaan koron.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Esim. Nordnetin superrahastoissa maksat vain valuutanvaihdosta, so. Suomi on TÄYSIN ILMAINEN. Ihan kohtuullista varmaa tuottoa olen noilla itse saanut. Tanskalla jopa erittäin hyvää.
Ostin pähkinöitä, 17, 50 kilohinta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Nordnetin superrahastoissa maksat vain valuutanvaihdosta, so. Suomi on TÄYSIN ILMAINEN. Ihan kohtuullista varmaa tuottoa olen noilla itse saanut. Tanskalla jopa erittäin hyvää.
Millaista tuottoa olet saanut?
Kiinnostuin, koska minulla on Nordnetissa(kin) osaketili.
Muutamasta tonnista saa korkoa korkeintaan 100€ vuodessa. Melkein sama kun pitäisi tilillä pahanpäivän varana. Mutta jos välttämättä haluat sijoittaa, niin joku indeksirahasto, jossa on pienet kulut. Pienillä tarkoitan max. 0,5% vuodessa.
Sijoita kasvaviin kotimaisiin listaamattomiin pk-yrityksiin. Niitä löydät esim. Privanetin kautta. Siellä on nyt hyviä sijoituskohteita. Tuottoja ei kukaan pysty takaamaan, mutta saat ainakin hyvän mielen ja työtä Suomalaisille.
Ajattelin hankkiutua KPO:n jäseneksi. Osuusmaksulle saa hyvän koron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista tuottoa olet saanut?
Kiinnostuin, koska minulla on Nordnetissa(kin) osaketili.
Kaikkien neljän superrahaston yhteinen tuotto lähes +20%. En ole säästänyt noihin mitenkään tasaisesti tai suunnitellusti vaan heittänyt rahaa silloin tällöin. Tanskaan taisin laittaa vaan alkusumman könttänä, joka nyt n. +40%.
Riippuu paljon sait.
Minä laittaisin osakkeisiin, mutta jos sait monta sataa tuhatta, niin en niin paljoa kuitenkaan.