Uhkasin naapuria poliisilla
Pakko käydä avautumassa huonosti nukutun yön jälkeen.
Se ryyppää miesystävänsä kanssa jatkuvasti ja jos eivät tappele, niin sitten muuten vaan möykkäävät apinan lailla. Viime yönä havahduin kahden aikaan älyttömään rysäykseen. Myöhemmin selvis, että emäntä oli kännissä horjahtanut, ottanut tukea kirjahyllystä ja kaatanut hyllyn mukanaan.
Tämän vuoden aikana olen jo kahdesti soittanut poliisit. Sitä ennen olin kymmeniä kertoja sanonut(enkä ole ainoa, muut naapurit samaa mieltä ja naisen vanhemmat), että NYT loppuu. Ei loppunut. Poliisi tuli ja sen jälkeen rauhoittunut pariksi kuukaudeksi.
Nyt taas oli muistin virkistämisen paikka, että piipahdin aamupäivästä sanomassa. Soitan, jos ette ole kunnolla. Mutta kun heillä on tänään 40 vuotias juhlat. Juhlat on ok ja siitä kuuluvat äänetkin - ne ei mua häiritse. Se on satunnaista. Kunhan eivät riehu, paisko ja karju.
Se jatkuva älämölö arkena. Muija on kova heittelemään tavaroita suuttuessaan. Mies ottaa herkästi nyrkit. (on muakin uhkaillut, kun kävin rauhoittelemassa)
Nyt mä vaan olen pirun kyllästynyt, kun aikuiset eivät tajua! Siellä on kaksi alakouluikäistä mukulaakin. Tai tänään ovat onneksi yökylässä mummolassa, kun näitä juhlia on suunniteltu. Jaa, olishan se ollut ihan kiva tietää etukäteen, että olis etukäteen lähtenyt evakkoon.
Olivat niin ymmärtäväistä ja välittävää naapuria. Pyytelivät anteeksi ja olivat pahoillaan. Ovi meni kiinni, johan alkoi haukkuminen. "vittu mikä lehmä!" "Toi kusipäisin muija, jota oon koskaan tavannut!"
Ei häirise heidän mielipiteensä,naurahdin ja pyörittelin päätä.