Älä KOSKAAN ilmoittaudu avoimen yliopiston kursseille jos olet työtön
Jos teet MOOC-kursseja, käytä siihen erillistä sähköpostiosoitetta mistä ei voi päätellä kuka olet ja reititä kaikki Netbeans-liikenne joko VPN:n tai torrin läpi.
Kommentit (22)
Netbeans on HY:n ja Aalto-yliopiston ohjelmointikursseissa (ainakin Java ja C) käytettävä kehitysympäristö. Ne vaatii nimenomaan Netbeansin tietyn version eikä heidän plugari toimi muussa kun uusimmassa mahdollisessa.
Olen juuri viimeaikoina ajatellut, että hakeutuisin avoimeen tekemään yhden harkitsemani alan kurssin, jotta voisin selvittää kiinnostaisiko ala minua oikeasti. Voiko tuosta siis todella seurata ongelmia työkkärin suhteen?
Mutta ensi vuonnahan tämä muuttuu. Pitää olla vastikkeellinen ja osallistuva saadakseen työttömyysturvan.
Viestisi oli todella kattava, kiitos siitä. Nyt todella tiedän, etten koskaan tule toimimaan väärin tuossa asiassa.
EI tietenkään opiskella kun ollaan työttömiä! Sitä ei ikinä tiedä milloin se työpaikka tulee ja sitten ei ole enään valinnanvaraa tehdä kumpaakin vaan työ on valittava!
Ei kai työkkäri nyt tollasia salapoliisin hommia lähde tekemään?
Onneksi mulla on työpaikka, en nimittäin ymmärtänyt aloituksesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri viimeaikoina ajatellut, että hakeutuisin avoimeen tekemään yhden harkitsemani alan kurssin, jotta voisin selvittää kiinnostaisiko ala minua oikeasti. Voiko tuosta siis todella seurata ongelmia työkkärin suhteen?
Nyt saa sivutoimisesti opiskella, eli alle 5 op kuussa.
Vierailija kirjoitti:
EI tietenkään opiskella kun ollaan työttömiä! Sitä ei ikinä tiedä milloin se työpaikka tulee ja sitten ei ole enään valinnanvaraa tehdä kumpaakin vaan työ on valittava!
Älä muuta sano. Työnantajat arvostaa paljon enemmän sitä kun duunailee hakemuksia päivät pitkät kun käy jotain höpöhöpöyliopistokursseja. Ja sitten vielä kun yliopistot on varsinkin maksullisten kurssien kohdalla niin hele-vetin tarkkoja siitä ettei niitä keskeytetä, vaan kaikilla luennoilla on aina käytävä vaikka henki menisi. Muuten professorit tulee henkilökohtaisesti kotiin hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa sivutoimisesti opiskella, eli alle 5 op kuussa.
Ja edelleen, ne opinnot on selvitettävä työkkärin kanssa eikä siitä päätöksestä voi valittaa.
Siis mitä vakoileeko työkkäri ihmisten sähköposteja ja netti liikennettä????
Miksi ei?
Olen työttömänä suorittanut kaksikin avoimen yliopiston kurssia.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Työkkärillä ei ole pääsyä avoimen yliopiston tai ylipäänsä minkään yliopiston tietokantaan. Jos olet päätoiminen opiskelija niin Kela näkee sen, mutta muista kuin tutkintoon johtavista koulutuksista, joita suorittaa omaksi ilokseen, ei todellakaan kannata olla hysteerinen. Muttei myöskään kertoa TE-toimistossa.
Työkkärin virkalijoiden tietokanta on hyvin rajallinen.
Onhan nää koomisia. Yksi tuttu oli opiskellu työn ohessa amk-insinööriksi, eikä ollut kuin vuosi jäljellä. Jäi työttömäksi ja työkkäristä tuli kielto opiskella tutkinto loppuun tai muuten karenssi. No hänellä oli tuuria päästä sellaiselle tvp-kurssille, missä sai opiskella kesken jääneen amk-tutkinnon loppuun.
Homma on helppo kiertää, kun ilmoittautuu ulkomaille yliopistoon. Kursseista saattaa tosin joutua maksamaan ihan merkittäviä summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Työkkärillä ei ole pääsyä avoimen yliopiston tai ylipäänsä minkään yliopiston tietokantaan. Jos olet päätoiminen opiskelija niin Kela näkee sen, mutta muista kuin tutkintoon johtavista koulutuksista, joita suorittaa omaksi ilokseen, ei todellakaan kannata olla hysteerinen. Muttei myöskään kertoa TE-toimistossa.
Työkkärin virkalijoiden tietokanta on hyvin rajallinen.
Edelleen. Kurssien osallistujat voi näkyä ulospäin, tai sitten joku voi käräyttää.
Työkkärillä muuten on tiedonsaantioikeus oppilaitokselta. Jos ne soittaa ja kysyy jos senjasenniminen on teidän kursseilla niin oppilaitos joutuu silloin antaman sen tiedon.
Tämä yleisönosastokirjoitus kertoo hyvin, että mistä on kyse:
Ei mitään ongelmia, keskustelu työkkärin asiantuntijan kanssa, kurssi suunnitelmaan ja opiskelemaan. Ei mitään sanktiota tai tuenmenetystä. Tosin työllistyin ennen kuin kurssi oli ohi, joten en tiedä, olisiko se suoritusmerkintä estänyt tukien maksamisen.
Kiitos vinkistä. Vielä kun tietäisi mitä nuo neljä vierasperäistä sanaa tarkoittavat.