Minkä ikäisen lapsen antaisit lähteä alasti kauppaan, jos hän haluaisi itse sitä teidän lähtiessänne kauppaan?
Siis tietenkin, jos olisi kesä ja sellaiset kelit, että ulkona ja kaupassa tarkenisi alasti ja pystyisit vahtimaan lasta, että kukaan ei pääsisi tekemään hänelle mitään sopimatonta. Meillä kun tyttö vielä viime kesänä 9-vuotiaana halusi alasti kauppaan ja suuttui, kun ei päässyt ja ilmoitti, että ensi kesänä hän karkaa alasti kotoa ja kulkee vaikka koko päivän alasti ympäriinsä.
Kommentit (18)
Olipa provo tai ei, niin tässä vastaus.
Kasvattajana, huoltajana, vanhempana joudut nyt sen tilanteen eteen, jossa on asetettava rajoja - halusi lapsi tai ei. Kaikesta päätellen et ole aikaisemmin suuremmin rajoittanut lapsesi elämää; olet siis antanut juosta alasti kotona, pihalla, missä vaan.
Olet luultavasti aina antanut lapsen tehdä sitä, mitä hän "haluaa". Miksi siis kyselet täällä neuvoja, koska lapsihan tekee sitä, mitä haluaa.
On päivänselvää, ettei kauppaan meneminen alasti ole sopivaa. Ilmanmuuta vaatteet päälle.
Opettele asettamaan rajat lapsellesi. Se on osa kasvatusta.
Minkään ikäinen ei meillä lähde kauppaan eikä mihinkään muuallekaan alasti. Kotona voi hillua alasti halutessaan.
Varmaan provo mutta jos ei niin onko lapsesi ihan terve?
Vastaus ap: n kysymykseen: meillä kaikenikäiset lapset joutuvat pukemaan kauppaan. Tosin kukaan ei ole koskaan alasti halunnut lähteäkään.
Tulee sakot siveellisyyden loukkauksesta.
En kyllä mielelläni anna lasten kotonakaan olla täysin alasti, se on kuvottavaa. Vähintään alushousut on oltava, mielellään paitakin.
Vierailija kirjoitti:
Minkään ikäinen ei meillä lähde kauppaan eikä mihinkään muuallekaan alasti. Kotona voi hillua alasti halutessaan.
Eikö etes suihkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö etes suihkuun?
Ymmärsit varmaan tahallasi väärin. Joo uimahallissa tms. ei mennä vaatteet päällä suihkuun. Tietenkään.
Minusta alle 18 vuotias voi mennä alasti kauppaan jos haluaa
Minä olen 13 vuotias poika olen käyny alasti k marketissa ostaas banaania oli kivaa
minä olen 13 vee poika ja olen käyny alasti kaupassa oli kivaa sain kauppaa porttikiellon
olin 5 vuotis poika ja kävin alasti Söderkullan rannan kyläkaupas ostaas jäätelön oli kivaa
Olen 15 vuotias poika kävin kerran alasti Lidlissä ostaa energia juomaa oli kiva kokemus myyjä vaan nauro
En minkäänikäisen. Eikä asiasta edes neuvotella.
Vierailija kirjoitti:
Olipa provo tai ei, niin tässä vastaus.
Kasvattajana, huoltajana, vanhempana joudut nyt sen tilanteen eteen, jossa on asetettava rajoja - halusi lapsi tai ei. Kaikesta päätellen et ole aikaisemmin suuremmin rajoittanut lapsesi elämää; olet siis antanut juosta alasti kotona, pihalla, missä vaan.
Olet luultavasti aina antanut lapsen tehdä sitä, mitä hän "haluaa". Miksi siis kyselet täällä neuvoja, koska lapsihan tekee sitä, mitä haluaa.
On päivänselvää, ettei kauppaan meneminen alasti ole sopivaa. Ilmanmuuta vaatteet päälle.
Opettele asettamaan rajat lapsellesi. Se on osa kasvatusta.
Kesäisin lapsena olin nakuna/ shortseissa joka paikassa. Olin 6v, kun äiti kertoi, että olen jo iso tyttö ja isot tytöt käyttävät vaatteita! ( ymmärsin sen, mutta miksi nykyisin somessa isommatkin tytöt esiintyvät puolialasti?)
vaatteiden alla saa olla ihan rauhassa alasti siellä kaupassakin kaiken ikäiset lapsukaiset