Sanokaa viisaita sanoja - mun moraali meinaa pettää
Olen 25v parisuhteessa, jossa minua petettiin. Sitä ollaan nyt puolisen vuotta korjattu. Mies jäi karvaasti kiinni. No, päätin antaa uuden mahdollisuuden. Samaan aikaan olen onneton ja onnellinen mieheni kanssa.
Aikaisempi rakkauteni otti yhteyttä. Kaverina ollaan säilytty vuosikaudet. Hänkin on onnettomana suhteessaan. Kun nähtiin vuosien tauon jälkeen, vanhat tunteet tuli molemmilla pintaan.
Kai tämä on jotakin hullutusta. Tulee olotiloja, että olisin muka oikeutettu "tekemään väärin". Mutta näinhän ei todellakaan ole. Tässä särkyisi kaksi (avo)liittoa.
Tulisi katkaista välit exääni. Halutaan toisia kuumottavan paljon. Luultavasti se olisi pelkkää seksiä ja molemmat palaisi häntä koipien välissä omiin suhteisiin entistä onnettomampana? Samalla ex kiehtoo ja ahdistaa. Mitähän helevettiä. Tunnen syyllisyyttä, että olen jutellut saatikka käynyt kahvilla exän kanssa kertomatta nykyiselleni. Jos nyt jo näin huono omatunto, mitäpä jos näen häntä uudelleen ja jotakin tapahtuisi tunnekuohuissa.
Väliin suututtaa pettäminen niin paljon, mutta en halua käyttää exää koston välineenä. Aidosti välitän hänestä edelleen. Mutta ei minulla olisi tulevaisuutta hänen kanssaan. Hohhoi.
Nykyistä rakastan mutta inhoan hänen tekojaan. Tulee isoja vihanpuuskia välillä. Luultavasti, jos minua ei olisi petetty, en edes haikailisi exän perään?
Kaunistelematta, haluaisin pettää exäni kanssa. Kokeilla häntä ja kokea intohimoa. Se on erittäin väärin haluta semmosta. Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan tällaiset ajatukset.
Sekavaa touhua ja rasittavaa vatvomista. Kavereille kertominen on ehdoton ei. Saisin luultavasti huudot, että lopeta sekoilu. Mutta minkä sitä tunteilleen voi. Mitä se auttaa tänne valittaa? No, jospa täällä olisi joku, joka edes puoliksi tietäisi minun fiilikseni..
Kiitos jos jaksoit lukea sekavan tekstini. Se kuvastaa, miten sekaisin ajatukseni ovat tällä hetkellä. :(
Kommentit (14)
Sinuna antaisin miehesi maistaa omaa lääkettään! Hän on sen omalla teollaan, omalla pettämisellään ansainnut...
Kauhean yksinkertaisia vastauksia monimutkaiseen asiaan. Jos tiedät ettei sinulla ja eksällä ole tulevaisuutta, pistä se homma nyt jäihin. Vaikka eroaisit nykyisesi kanssa, voit pitää pääsi pystyssä, kun et ole pettänyt. Se, että toinen pettää tuo toki pintaan halun tehdä samoin, mutta miksi vajota samalle tasolle? Haluatko todella olla samanlainen pettäjä kuin miehesi?
Mieti myös osaatko oikeasti enää koskaan luottaa mieheesi. Jos et, miksi tuhlaisit molempien aikaa? Ole rehellinen itsellesi ja miehellesi, älä vajoa samaan paskaan missä miehesi jo kävi. Säilytä omanarvontuntosi. Jos kuitenkin päätät luottaa ja jatkaa, tee myös niin. Aikaa toki se saa ottaa, mutta jos huomaat ettet osaa päästää petoksesta irti, muutut katkeraksi ja se pilaa suhteenne joka tapauksessa. Puoli vuotta ei kuitenkaan ole vielä mikään aika toipua sellaisesta kolauksesta ja rakentaa luottamusta. Tärkeintä on kuunnella itseäsi, mitä sinä haluat. Sen jälkeen toimia sen mukaan suoraan ja rehellisesti. Always take the high road.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean yksinkertaisia vastauksia monimutkaiseen asiaan. Jos tiedät ettei sinulla ja eksällä ole tulevaisuutta, pistä se homma nyt jäihin. Vaikka eroaisit nykyisesi kanssa, voit pitää pääsi pystyssä, kun et ole pettänyt. Se, että toinen pettää tuo toki pintaan halun tehdä samoin, mutta miksi vajota samalle tasolle? Haluatko todella olla samanlainen pettäjä kuin miehesi?
Mieti myös osaatko oikeasti enää koskaan luottaa mieheesi. Jos et, miksi tuhlaisit molempien aikaa? Ole rehellinen itsellesi ja miehellesi, älä vajoa samaan paskaan missä miehesi jo kävi. Säilytä omanarvontuntosi. Jos kuitenkin päätät luottaa ja jatkaa, tee myös niin. Aikaa toki se saa ottaa, mutta jos huomaat ettet osaa päästää petoksesta irti, muutut katkeraksi ja se pilaa suhteenne joka tapauksessa. Puoli vuotta ei kuitenkaan ole vielä mikään aika toipua sellaisesta kolauksesta ja rakentaa luottamusta. Tärkeintä on kuunnella itseäsi, mitä sinä haluat. Sen jälkeen toimia sen mukaan suoraan ja rehellisesti. Always take the high road.
Kiitos vastauksestasi. Nuo ovat oikeita sanoja.
Haluan jatkaa ehdottomasti ja minulla on aina ollut korkea moraali ja heti alkuun päätin, etten lähde kostohommiin. Ajattelin, että siitä tulisi ikuinen kierre.
Tuntuu järkyttävältä, että nyt tässä kohtaa kun aikaa on vierinyt, olen alkanut sekoilemaan tällä tavalla. Ehkä heitän tunteet ja ajatukset pois ja ajattelen järjellä. Exät pois nurkista kolkuttelemasta ja kokeilee korjata olemassa olevan suhteen täysillä - tai ei ollenkaan.
Helppoja juttuja tämmöset ei koskaan ole. Antaa ajan kulua ennen mitään radikaalia muutosta, jospa ajatukset selkenee hiljalleen. Kenellekään en toivoisi tällaista tunnetta. Se on aidosti raskasta ja sen ymmärtää kun kokee.
Ennen minäkin isoon ääneen kailotin olevani itsenäinen äkäinen nainen ja pettämistä en antaisi ikinä anteeksi. Kuinkas sitten kävikään kun pilkka osui omaan nilkkaan.
Tuntuupa hyvältä kirjoitella näitä jonnekin. :) ap
Ei pettäminen ole väärin jos ei siitä jää kiinni.
Miksi valitsit jatkaa pettäjän kanssa? Suhteenne ei ilmeisesti ole ollut ainakaan hirvittävän pitkä? Jos jo tuossa vaiheessa pettää, niin mitä se lupaa tulevaisuudelle? Houkutus jatkaa tuttua ja turvallista suhdetta on tietysti suuri, mutta voiko tuollaista kataluutta ja kusipäisyyttä aidosti antaa anteeksi? Alatko jo hieman livetä kohti katkeruutta?
Tsemppiä päätit niin tai näin, kuulostat kivalta ja fiksulta nuorelta naiselta! :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsit jatkaa pettäjän kanssa? Suhteenne ei ilmeisesti ole ollut ainakaan hirvittävän pitkä? Jos jo tuossa vaiheessa pettää, niin mitä se lupaa tulevaisuudelle? Houkutus jatkaa tuttua ja turvallista suhdetta on tietysti suuri, mutta voiko tuollaista kataluutta ja kusipäisyyttä aidosti antaa anteeksi? Alatko jo hieman livetä kohti katkeruutta?
Tsemppiä päätit niin tai näin, kuulostat kivalta ja fiksulta nuorelta naiselta! :)
Eihän tässä voi olla kokonaan katkeroitumatta. Lähinnä taistelen sitä tunnetta vastaan. Ollaan oltu nyt vajaa kaksi vuotta yhdessä.
Ensin seurusteltiin reipas puolivuotta yhdessä, sitten muutin siskoni kanssa neljäksi kuukaudeksi isäni luokse Ruotsiin. Oltiin etäsuhteessa, eikä nähty sinä aikana ollenkaan. Mutta kuitenkin skypetettiin päivittäin ja ajattelin että suhde syvenee kuin ei ole muuta kosketuspintaa kuin juttelu. Luulin, että se on lyhyt aika. No, sinä lyhyenä aikana hän petti minua useaan kertaan eri naisten kanssa.
Palasin Suomeen ja asuttiin onnellisena yhdessä.. Oli niin ihanaa palata ja olin onneni kukkuloilla. Meni jonkin aikaa, kunnes lopulta totuus paljastui muiden ihmisten toimesta. Menin aikalailla sekaisin siitä. Hän sai minut kuitenkin jäämään suhteeseen. Tässä nyt kärvistelty puolisen vuotta. Rakkaus ja viha sekoittuu, välillämme on kuitenkin paljon intohimoa, joka sekoittaa pakkaa entisestään.
Nyt sitten kun exääni näin ja juteltiin pitkään, tuli kauheita ajatuksia.
On tämä melkoista saivartamista, joka suunnalta katsottuna. :)
Pahin kolaus on ollut se, etten ole saanut kavereiltani tukea. He eivät ymmärrä, miksi jatkan suhteessa, eivätkä näin ollen tue päätöstäni/ soittele ja kysy kuulumisia. Jos vielä olisin kertonut, että olen jopa exää ajatellut, ei hyvä heiluisi. Tämä kirjoittaminen sen sijaan keventää kovasti!
Ap
Kuulostaa kyllä siltä että seurustelet kelvottoman miehen kanssa.
Teet itsellesi hallaa kun yrität siinä taistella ja kiillotella omaa sädekehääsi. Oikeasti olet säälittävä kynnysmatto.
Oumai. Petti usean eri naisen kanssa?! Eikä edes itse kertonut, vaan sait kuulla muualta? Kuulostaa kyllä yksinkertaiselta ehkä, mutta jätä se. Tosta ei todellakaan tule mitään. :/
En pystyisi antamaan pettämistä anteeksi kuin pettämällä itse.Hyväksyisin sun osalta, koska mieskin on pettänyt
Jätä nyxä, pidä hauskaa exän kanssa ja etsi sitten joku kunnon tyyppi.
Miten voisit enää koskaan luottaa mieheen, kun jo tässä vaiheessa pettänyt sua monen eri naisen kanssa? Ymmärtäisin halusi jäädä, jos miehen teko olisi ollut kertaluonteinen ja yhden naisen kanssa, mutta että usean eri naisen kolossa vieraillut...Arvostan korkeaa moraaliasi ja että et halua lähteä koston tielle, mutta kokemuksesta sanon, että tuollaiset miehet pettävät aina uudestaan, eivät vaan pysty olemaan ilman vierasta :(
Erotkaa. En ymmärrä miksi pitää venkoilla suhteessa jos kuitenkin muut miehet/naiset kiinnostavat.