Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää joku! (Laihdutuksesta)

Vierailija
29.11.2016 |

Mun pitäisi terveyssyistä laihduttaa vähän. Kesällä paino oli salakavalasti kivunnut 83:n kiloon, ja lähti siitä ruokavalion korjaamisella tippumaan rivakasti, kunnes pysähtyi 76:n kiloon.

Olen syönyt niin 1300 kaloria päivässä, käytännössä kuitenkin niin että joskus en saa aikaiseksi syödä kuin 800, ja toisina päivinä menee 2000. Nyt olen järkeistänyt ja vähän jopa nostanut kaloreita, niin että syön päivittäin 1500, paitsi että viikonloppuna en erityisesti laske. Mitään hirveää mässäilyä en harrasta. Kotona syön kasvisruokaa, ravintoloissa ja kylässä mitä tarjotaan, ja toisinaan herkuttelen ihan sillä mitä teker mieli. Lisäksi harrastan liikuntaa vaihtelevasti. Silloin kun harrastan sitä, harrastan lähes päivittäin, mutta välissä voi olla parin kuukauden taukoja jos joku pidempi flunssa esimerkiksi aloittaa saamattomuuskauden.

Nyt olen harrastanut aerobista liikuntaa 3-5 kertaa viikossa. Vaa'alla käyn ehkä kerran viikossa.

Tämä aamuna heräsin "hoikkana". Sormukset pyöri sormissa, uuna näkyy selvästi, vatsa on litteä ja olkavarsien lihakset näkyvät. Oli on kevyt.

Punnitsin itseni, ja tättädää, painoni oli 77,6. Eli reilun kilon verran enemmän kuin jumipainoni, jossa oli on todella turpea.

Alkaa keinot loppua. Muuten en jaksaisi välittää, mutta kun on eräs painava diagnoosi alla. Kitudieetit ei kiinnosta, eikä oikeastaan yhtään vähemmän syöminen. Lisää liikun mielelläni, mutta se ei tunnu kauniin juuri vaikuttavan.

Taidan ehkä hankkiutua tosta vaa'asta kohta kokonaan eroon...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: suokaa anteeksi typot. :)

Vierailija
2/5 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todennäköisesti olet harrastanut eilen liikuntaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen keho ei ole kone, se pitää nyt vähän paussia. Suo se sille, äläkä stressaa.

Vierailija
4/5 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kcal on naiselle ihan sopiva määrä jos sitä noudattaa päivittäin, mutta jos viikonloppuisin et kaloreita juurikaan laske niin niin viikonloppuna kalorit voi paukkua sen verran yli että loppuenlopuksi viikkovajetta ei juurikaan ole. Voi myös olla että olit todella pöhöttynyt tuossa aiemmassa painossa ja olet kyllä nyt saanut nesteet liikkeelle mutta olet esim harrastanut liikuntaa mikä on kerännyt lihaksiin nestettä ja se on helposti yhdestä muutamaan kiloa. Eli painoa tuijottamalla olet muka lihonut mutta oikeasti päinvastoin.

Voit jatkaa tuolla tavalla ja jos kahden viikon päästä ei ole mitään tapahtunut niin sitten ehkä laskisin päivä kaloreita esim 1200 jos viikonloppuna syöt paljon vapaammin. Tai vaihtoehtoisesti syöt edelleen 1500 kcal mutta viikonloppuna katsot vähän syömisiesi perään.

Vierailija
5/5 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti fiksuista vastauksista!

Ap