Näinä päivinä tulee kaksi vuotta siitä, kun vapautin itseni alkoholista.
En ollut suurkuluttaja ennen sitäkään, mutta koin alkoholin jonkinlaisena sosiaalisena velvoitteena. Ja kaiken lisäksi minulle tuli aina kauhea krapula ja morkkis. Masennusoireet hyppäsivät juomisen jälkeen esille ja siihen riitti hyvin pienikin määrä. Tänä päivänä olen hyvin tyytyväinen tähän ratkaisuun, jota en jossain vaiheessa edes tajunnut mahdolliseksi. Minulla on takana nyt pari vuotta hyvin tasapainoista aikaa :)
Kommentit (5)
Oon ajatellut lopettavani, juon rentoutuakseni ja unohtaakseeni kaiken paskan. Oon katellut mistä apua. Kaikki aa hommat tuntuvat olevan ryhmätilanteita. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko, pitäisi mennä päissään sinne.
Hieno saavutus! Ja nimenomaan siksi hieno, että koet itse saaneeni siitä hyödyn, etkä ole vain rystyset valkoisena "ollut ilman".
Itse olen vasta kohdassa kohta kaksi viikkoa eikä kohta kaksi vuotta, mutta tavoite on sama. :)
Niin joillekin se toimii vain kunnon kokonaan ilman
Joillekin toimii kohtuukäyttö, harvoin ja vähän.
Saatko morkkista syömisestäkin?
Kiitos kivoista kommenteista! Ja enpä tosiaan vielä syömisestä ole keksinyt morkkista saada :) Siksi täällä kerron kokemuksestani, koska en kavereille ja tutuille tykkää mainostaa asiaa. Monet luulevat, että alan sitten alkoholin vaaroista paasaamaan. Tämä on kuitenkin ihan vain ja ainoastaan henkilökohtainen ratkaisu, eikä minulla ole sinänsä mitään alkoholin kohtuukäyttöä vastaan. ap
Mahtavaa! Hyvän päätöksen teit, koska sinulle siitä on koitunut vain positiivista.
Ei tietenkään kaikkien tarvitse olla alkottomia, kukin tekee päätöksensä itse. Jos siitä seuraa kuitenkin hyviä juttuja, niin sen parempi.
Itse olin samanlaisessa tilanteessa n. 6 vuotta sitten ja sitten se vain riitti. Edelleen alkoholittomalla linjalla, ja tosi hyvä ja tasapainoisempi fiilis täälläkin. Hyvää jatkoa sulle, jatka samaan malliin!