Voiko olla totta, kaveri ollut monta vuotta kotiäitinä
Ja nyt pitäisi palata töihin,mutta kun ei työt kiinnosta niin työkkärin täti oli sanonut, että laitetaan sun paprut sellaiseen pinoon ettei töitä tarjota ollenkaan työkkärin puolelta vaan itse etsii jos jotain mukavaa löytyisi!! Siis ei voi olla todellista
Kommentit (18)
Voi koska jos on pitkään kotona siis vaikka 10v niin menee ns mappi ööhön.
No ei ole ollut niin pitkään ja koulutuskin löytyy päiväkodin tädiksi, kaveri vaan totesi ettei kiinnosta työnteko kun ei jää aikaa kotihommiin, kyllä tämä totta vaan on
Ap
Meinaakko ap:n paskakikkare, että siellä työkässä on tosiaan paikkoja silleen, että työllistymisen vaara olisi ilmeinen useamman vuoden kotiäitinä olleelle kun suoraan kouluista ja YT-neuvotteluista kävellään kortistoon....? Vedä pääsi pyllystä ja haukka välillä vähän raitista ilmaa.
No on siinä tätejä riittämiin, kun työkkärissä on täti ja kaverisi on täti. Ootko itsekin täti?
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ollut niin pitkään ja koulutuskin löytyy päiväkodin tädiksi, kaveri vaan totesi ettei kiinnosta työnteko kun ei jää aikaa kotihommiin, kyllä tämä totta vaan on
Ap
Mulla on kaveri, jolla oli aika samanlainen tilanne. Ilmoittautui työttömäksi työnhakijaksi mutta sanoi, että nuorin lapsi on vielä niin pieni ettei oikeasti ilkeä laittaa lasta hoitoon. Työkkärissä todettiin ilmeisesti että ok.
Yleensä tuo pino on varattu sellaisille sairauksista kärsiville, joita Kela tai vakuutusyhtiö ei kuitenkaan hyväksy sairauslomalle tai eläkkeelle. Mutta on varmaan helpompi vedota lastenhoitoon kuin todelliseen syyhyn..
Mua ei kyllä mihinkään ö-mappiin ole laitettu vaikka kotiäitiytty oli takana 13v ennen työttömyyttä. Kovasti sieltä pommitetaan.
Mua tosin kiinnostaisi se työnteko jo.
No kyllä meidän kaupungissa näyttää paikkoja olevan vaikka kuinka paljon auki, että töitä on, mutta jos kerran saa itse valita meneekö töihin vai ei, luulin ettei siitä makseta, mutta näköjään rahaakin saa
Vierailija kirjoitti:
Ap
Päiväkodin tädeiksi on kyllä hakijoita joita sen työn tekeminen kiinostaa. Ei niihin useinkaan edes haeta työntekijää työkkärin kautta, uskon ihan hyvin että saa olla rauhassa työkkärin tarjomilta työpaikoilta.
Kuulostaa ihmeelliselt, jos itse saa valita meneekö töihin. Ja kuka normaali edes haluaa olla vuosia vapaaehtoisesti kotiäitinä?? Yhtä helvettiä. Kerjään alapeukutuksia :)
Niin siis olen ymmärtänyt että jos haluaa olla kotona niin toki se käy mutta yhteiskunta ei maksa vaan sitten tullaan muilla/puolison tuloilla toimeen, tässä ei kuitenkaan käynyt niin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin siis olen ymmärtänyt että jos haluaa olla kotona niin toki se käy mutta yhteiskunta ei maksa vaan sitten tullaan muilla/puolison tuloilla toimeen, tässä ei kuitenkaan käynyt niin
Ap
Onhan ammattitaidottomat ja vammaisetkin mappi öössä ja vaikka kaverillas on ammatti niin vuosia kun on ollut kotona niin saa olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä meidän kaupungissa näyttää paikkoja olevan vaikka kuinka paljon auki, että töitä on, mutta jos kerran saa itse valita meneekö töihin vai ei, luulin ettei siitä makseta, mutta näköjään rahaakin saa
Ei kai tuollainen monta vuotta kotiäitinä ollut kyllä saa juurikaan mitään, saman kun sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulle on valehdeltu. Tai vaihtoehtoisesti valehtelet itse.
Vierailija kirjoitti:
No kerro ihmeessä kaupunkisi, niin tietää työhaluiset muuttaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt pitäisi palata töihin,mutta kun ei työt kiinnosta niin työkkärin täti oli sanonut, että laitetaan sun paprut sellaiseen pinoon ettei töitä tarjota ollenkaan työkkärin puolelta vaan itse etsii jos jotain mukavaa löytyisi!! Siis ei voi olla todellista
Näinhän se menee, että jos teidän kaupungissa on niitä vapaita paikkoja vaikka kuinka, niin silloin yleensä työkkärin kanssa sovitaan, että haeskellaan itsenäisesti niitä töitä, kun ollaan ensin työkkäriin ilmoittauduttu työnhakijksi.
Kyllä tämäkin ketju osoittaa sen, että vastikkeettoman sosiaaliturvan on korkea aika loppua! Loppuu toi "mappi-ö:hön" laittaminenkin. Keppiä vaan, porkkanat on jo syöty!
Ja sit mä heräsin...