En ymmärrä näitä teiniäitejä, jotka haluavat "vauvan". Entä sitten kun lapsi kasvaa?
On käsittämätöntä tämä elämänhallinnan kanssa kamppailevien teinityttöjen vauvakuume. Ihan kiva se tuhiseva nyytti varmaan on, mutta ei se vauva-aika kauaa kestä. Mitä sitten, kun lapselle pitäisi turvata koko elämä? Sitä ei hirveästi ajatella. Nuoria isiä ei paljon myöskään kuvioissa näy.
Kommentit (13)
No kyllä moni oikeasti aikuinenkin haluaa vauvan ja niitä pukataan maailmaan vuoden välein eikä isommat lapset voisi vähempää kiinnostaa.
Minäkin halusin vauvan ja lapsen mutta tätä teiniä en kyllä halunnut ;) Olen ihan paska äiti teini-ikäiselle. Ei kestä hermo...onneksi on vain 2 lasta.
Aika moni aikuinenkin nainen haaveilee vielä yhdestä vauvasta ja kertoo potevansa ikuista vauvakuumetta.
Tuilla nämäkin teiniäitien lapset elätetään. Ei ihme, että perseelleen menee asiat Suomessa.
En ole teiniäiti. Ennen lasta oli kova vauvakuume ja en osannut edes ajatella mitä sitten kun se vauva kasvaa. Nyt voin sanoa että se vauva-aika oli iha kauheaa verrattuna tähän kun lapsi on 2 v. Uhmat yms ei ole läheskään niin rasittavaa kun se pienen vauvan itku joka ei tuntunut loppuvan sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä moni oikeasti aikuinenkin haluaa vauvan ja niitä pukataan maailmaan vuoden välein eikä isommat lapset voisi vähempää kiinnostaa.
Minäkin halusin vauvan ja lapsen mutta tätä teiniä en kyllä halunnut ;) Olen ihan paska äiti teini-ikäiselle. Ei kestä hermo...onneksi on vain 2 lasta.
Mitä vittua oletko tosissasi? En miettinyt millainen lapsi voi myöhemmin olla?
On ihan ok tehdä teinin tai vaikka minkäikäisen tahansa tehdä lapsi jos sen elämän itse kustantaa, veronmaksajien piikkiin loisiminen taas on sylettävää toimintaa, josta pktäisi tehdä loppu.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin voisin mielelläni hypätä tämän teini-iän ylitse :) Olisivat voineet ihan hyvin jotenkin siitä lapsi-iästä hypätä aikuisuuteen suoraan :D
t. toinen paska teinien äiti
Jos tarkoitat avauksella teiniäityättä siinä mielessä, että eivät olet valmiitta äideiksi vaan haluavat vauvan haluamisensa vuoksi, syitä voi olla:
- kaverillakin on ja hän on onnellinen.
- keino saada poikaystävä sidotuksi itseenä loppuiäksi.
- vanhemmat painostavat tai sitten päinvastoin, pitävät tytärtään arvottomana, joka ei saa mitään elämässään aikaiseksi. Tyttärellä tarve miellyttää tai tulla vanhempiensa rakastetuksi vauvan kautta.
Se vituttaa siinä, että lapsia hankitaan ilman koulutusta ja työpaikkaa ja oletetaan, että valtio kustantaa kaiken.
Näin keski-ikäisenä on fiilis, että lapset olisi pitänyt tehdä jo nuorempana, mutta kun nuoruus meni kaikkiin muihun vastoinkäymisiin, niin lapset tuli vasta myöhemmin. Nyt olen jo liian vanha pienten lasten äidiksi, mutta silti vieläkin haluaisin vauvoja... surullista. Tässä iässä pitäisi tehdä jo uraa, nyt olisi viimeinen hetki löytää hyvä työpaikka jne. mutta missä minä olen? Kotona, opiskelut kesken. Yhteiskunnan kelkasta pudotettuna. Katselen vain sivusta, kun muut toteuttavat elämäänsä kuinka haluavat.
Minä olen ollut teiniäiti ja inhosin vauva-aikaa. Olin epävarma kaikesta, varsinkin siitä miten muut ajattelevat, kun olen niin nuori. Nyt olen teinin äiti, enkä ole ikinä kaivannut vauva-aikaa. Lapsi jäi ainokaiseksi. Ja olen hankkinut koulutuksen, ja ollut jo vuosikausia vakityössä ( jos se nyt mikään meriitti on).
Mä mielummin melkeinpä skippaisin koko vauva-ajan, jos se olisi mahdollista. Onhan se vauva suloinen ja rakas, mutta vauva-arki on tosi puuduttavaa ja usein myös raskasta ja valitettavasti yksinäistäkin. Mä en hankkinut lasta "vauvan" takia, vaan koska halusin lapsen. Odotan innolla lapsen kasvua ja monipuolisempaa arkea.
Hyvä että edes jotkut suomalaiset lisääntyvät. Äiti kasvanee samaa matkaa vauvan kanssa. Eipähän tule lapsesta kermapersettä, jos rahasta on tiukkaa. Pakoonpötkivät isät ovat alinta kastia, olivat sitten kaksi- tai nelikymppisiä.