Kuinka moni muistaa vielä REISSUVIHKON ja mitä siellä luki?
Kuinka moni?
https://media2.riemurasia.net/albumit/mmedia/z6/1r/g8zq/517249/18879618…
Tässä siis nuoremmille sukupolville kuva, miltä se näytti.
Itse olin kiltti enkä tehnyt tyhmyyksiä mutta muistan opettajan viestit vanhemmille "Voiko *Maija lähteä uimaan" kun olin ollut selkäleikkauksessa. Hyviä muistoja :)
Kommentit (6)
Muistan ja olen vaatinut omillekkin reissuvihkon käyttöä ,läksy unohduksia siihen merkattiin
Muistan kun oltiin lähdössä särkkään vikalla viikolla ennen kesälomaa, ja reissuvihkoon tarvi allekirjoituksen vanhemmalta että lapsi saa lähteä. Unohdin kuitenkin näyttää vihkoa ja pyytää allekirjoitusta niin itkussa ennen kouluun lähtemistä väärensin äitini allekirjoituksen:D en jäänyt kiinni onneksi mutta nykyään joku wilma on paljon helpompi käytäntö tälläsessä tilanteessa vaikkapa.
Meidän piti itse kirjoittaa sinne koulun menoista ja tapahtumista. Esim. luokkaretki rahastoon liittyen, päiväretkestä sun muusta. Koskaan en isälle sitä tahtonut näyttää koska hän suuttui aina kun piti olla rahaa antamassa luokkaretkirahastoon ja piti retkiä turhana. Pidin siis itse huolen että oikeast varusteet on mukana ja en käynyt maksullisilla retkillä.
Löysin just kesimmäisen reissuvihkon. Täällä se oli siis käytössä vielä vuonna 2010. Sitten tuli Wilma.
Hyvin samantyyppistä kamaa kuin Wilmassa, monisteita liimattuna erilaisista tapahtumista, kuten Wilmassakin viestit.
Jotain satunnaisia unohduksia ope oli sinne merkannut ja minä jotain tyyliin "Minnalla" on hammastarkastus torstaina klo 8.15 ja tulee kouluun vasta sen jälkeen.
Meillä ei opettaja koskaan merkinnyt yhtään mitään reissuvihkoon. Sinne oppilaat itse laittoi tärkeät tiedot asioista. Jos opettajalla oli jotain niin laittoi monisteen viemään kotiin.
Muistan kun pelkäsin näyttää isäpuolelle reissuvihkoa kun pääsin aiemmin kotiin. Laskin ekaluokalla liukurilla päin keinutolppaa ja käteen tuli hiusmurtuma. Häpeillen näytin sitä sitten ja luulin että olin tehnyt jotakin väärää, helpotus tuli kun isäpuoli lohdutti että ei ole mitään hätää ja sain jäätelön.