Voinko erota valtiosta?
Niin ettei tarviis maksaa veroja. En tarvi tukia tahi apuja -pahan päivän varallekin älyän säästää- enkä halua muiden elämistä rahoittaa (paitsi eläkeläisten. He ovat osuutensa hoitaneet.) Muutenkaan en tajua, mihin tarviin valtiota :D
Onko tähän mitään keinoa?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Luovu kansalaisuudesta.
Ei auta. Verottavat silti, kun asun Suomessa :/ En tajua, miten voi olla edes laillista joskea mun rahoihin sillä verukkeella, että ne menee valtiolle ja niillä sitten tehdään jotain... Miks en edes saa päättää, MIHIN ne rahat menee. Ei meinaan hymilytä paiskia duunia niska limassa, jotta mun palkalla voitais tyyliin ostaa Kälviän kirjastoon uusi ovi tai tehdä metri maantietä, jota en ikinä näe saati käytä. Sossupummejen elatuksesta nyt puhumattakaan...
Kyllä sinustakin huolta verorahoin pidetään, vaikka vielä tyhmistyisitkin. Tosin epäilen sen olevan edes mahdollista.
Mun puolesta saat erota. Mutta mä olen rahoittanut sun kotitalosi edessä olevan kadunpätkän - millä oikeudella sä luulet saavasi kävellä sillä?
Kaunis Suomenmaa on nykyään pelkkä helvetti!
Et käytä teitä kävelyyn?
Et tarvitse poliisin suojelusta kun aseistetut murtoveikot ryöstävät kamasi ja raiskaavat sinut?
Et tarvitsearmeijaa estämään Igoria tulemasta raiskaamaan ja ampumaan sinua?
Et ole koskaan käynyt elämäsi aikana kouluja?
Äitisi ei koskaan saanut julkista terveydenhuoltoa tai mitään apua että olet tänä päivänä edes olemassa?
Olet sä vain aika erikoinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinustakin huolta verorahoin pidetään, vaikka vielä tyhmistyisitkin. Tosin epäilen sen olevan edes mahdollista.
Lampaat närkästyy kun joku toisin. Maksele vaan herroille veroja ja hoe ittelles että susta huolehditaam. Apjonkun Zimbabwen ksnsalaisuus ja väität et maksat sinne, muttet maksa? Kuka niitä takastaa?
Mielenkiintoinen ajatus ja ymmärrän sinua. Ole miettinyt samaa, että olisi hyvä, kun jokainen voisi vaikuttaa mihin omat verorahat käytetään. Tosin yhteiskunnan kannalta ei ehkä toimisi... Voiko kansalaisuudesta oikeasti luopua? Tai teet katoamistempun ja elät paperittomana ja pakoilet kaikkia.
Periaatteessa tuo kai onnistuu, luovu kansalaisuudestasi ja muuta kirjasi valtioon, joka ei verota alueellaan asuvia ja ansaitsevia yksilöitä.
Jos kuitenkin jatkat Suomessa asumista, olisi reilua jos et käyttäisi julkista liikennettä, kirjastoja tai terveydenhoitopalveluita edes hätätapauksissa. Lapsiahan sinulla ilmeisesti ei ole, mutta jos olisi niin koko koulunkäynti, terkkarit, näöntarkastukset ja rokotukset maksaisit tottakai itse yksityisellä. Ja hammastarkastukset.
Jos satut ajamaan autoa tai kävelet jalkakäytävillä, voit ehkä tehdä hyväntekeväisyyslahjoituksen katujen ylläpitoa varten. Katulamppujen ostamiseen, asentamiseen ja ylläpitoon voi varmastikin myös osallistua lahjoituksin, jos niitä käytät.
Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Et käytä teitä kävelyyn?
Et tarvitse poliisin suojelusta kun aseistetut murtoveikot ryöstävät kamasi ja raiskaavat sinut? Oma tupa, oma lupa. On mulla tulivoimaakin :D
Et tarvitsearmeijaa estämään Igoria tulemasta raiskaamaan ja ampumaan sinua? Jos ei oöis valtioita, ei olis sotaa. Miks tää veli-iigori mua häiritsis silloin?
Et ole koskaan käynyt elämäsi aikana kouluja? Olen, mutta kysyttiinkö, haluanko? Plus, ei voi käyttää verukkeena jotsin lapsena/teininä tehtyjä hommia... ei silloin niin ajattele.
Äitisi ei koskaan saanut julkista terveydenhuoltoa tai mitään apua että olet tänä päivänä edes olemassa?
Äiti sai. Ei liity minuun.Olet sä vain aika erikoinen tapaus.
Mikä ettei. Onnellista kotisynnytystä ja perunanviljelyä hallaa odotellen... :-)
Voit. Helpointa kun hommaat saaren jossa mökki. Julistaudut itsenäiseksi ja odotat kaikkien valtioiden tunnustavan alueesi itsenäisyyden. Haet YK:n jäsenyyttä. Neuvottelet kauppasopimukset, mutta varaudu tulleihin jokaisesta maitopurkista koska et halunne myöskään kuulua EU:hun. Lisäksi tarvitset sopimukset energiasta jotta sinulle saa toimittaa sähköä ja polttoaineita. Sinun tulee teetättää omat passisi ja oma rahasi - ethän voi kuulua euroon. Tarvitset varmaan jonkinlaisen rajavalvonnankin ettei vieraan valtion ihmiset vaan tule tontillesi. Jos tarvitset terveydenhuoltoa olet omillasi. Koska teit noin radikaalin liikkeen voi olla että kaikki maat vaativat viisumin sinulta. Näin pääset eroon valtiosta, huono puoli on että sitten sinulla on oma valtio. Ei taida päästä valtiosta eroon. Jos sinulla ei ole mitään vietävää muualle, on sinun oma valtiosi konkurssissa parissa päivässä. Jos saat viisumin ja käyt toisessa valtiossa töissä voit saada palkkatuloa, jonka verotuksesta päätät ihan itse. Tosin vaatinee verosopimuksen tekoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4nen_Majesteettinsa_Roope_Ankka
Senkun. Muista sitten, että et käytä yksityiselläkään lääkärillä käydessäsi kelakorvauksia. Kävele metsissä. Älä osta kaupasta ruokaa, sitä tuetaan verovaroin.
Luovu kansalaisuudesta.