Onko armeijassa pakko leikata hiukset?
Kavereilta sekä netistä löytyy vähän kaksijakoista informaatiota. Mulla on puolimetriset rastat joita en halua leikata, mutta muuten olen kyllä täysin kykenevä asepalvelukseen.
Kommentit (19)
Jos olet nainen niin tuskin tarvitsee, tarkistapa mitä YLPALVO sanoo aiheesta. Jos tukan saa siististi ja sotilaallisesti niin tuskin siitä on käytännön ongelmia, tosin en ymmärrä miksi kukaan intissä haluaa pitää rastoja: niitä ei millään ehdi kuivaamaan jokaisen tetsauskeikan välillä enkä itse ainakaan haluaisi rymytä missään pää homeessa.
Miehille on pakollista. Naispuoliset maskotit sitten saavat pitää hiuksensa.
Ei ole pakko leikata armeijassa, voi leikata jo ennen.
Parturiin vaan pitkätukka, tekevät sinustakin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen niin tuskin tarvitsee, tarkistapa mitä YLPALVO sanoo aiheesta. Jos tukan saa siististi ja sotilaallisesti niin tuskin siitä on käytännön ongelmia, tosin en ymmärrä miksi kukaan intissä haluaa pitää rastoja: niitä ei millään ehdi kuivaamaan jokaisen tetsauskeikan välillä enkä itse ainakaan haluaisi rymytä missään pää homeessa.
Ajattelin, että käytän sellaista suihkumyssyn tapaista tuon kaatumisen takia. Ja olen mies. -AP
alikeisari kirjoitti:
Intissä yksi sanoi käyneensä parturissa johon kappari sanoi "olisitte käskenyt leikkaamaan hiuksenne".
Suihkumyssy ei pelasta rastojasi hikoamasta, kuulostaa äärimmäisen oksettavalta ja epähygieniseltä. Suosittelen sivaria, siellä saa rastat heilua vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että käytän sellaista suihkumyssyn tapaista tuon kaatumisen takia. Ja olen mies. -AP
Suihkumyssy onkin niin siisti ja sotilallinen että varmasti menee läpi... Ei kuulosta nyt kovin uskottavalta asialta, sulle nauretaan jos koitat markkinoida ideaasi yhtään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkumyssy onkin niin siisti ja sotilallinen että varmasti menee läpi... Ei kuulosta nyt kovin uskottavalta asialta, sulle nauretaan jos koitat markkinoida ideaasi yhtään kenellekään.
Kai mä sitten leikkaan ne, kai ne parissa vuodessa takaisin kasvaa. -AP
Vierailija kirjoitti:
Kavereilta sekä netistä löytyy vähän kaksijakoista informaatiota. Mulla on puolimetriset rastat joita en halua leikata, mutta muuten olen kyllä täysin kykenevä asepalvelukseen.
Kerro että olet rastafari, ja rastat ovat uskonnollisista syistä. Jos pakottavat leikkaamaan niin valita asiasta mahdollisimman korkealle tasolle ja syytä että kyseessä on perustuslain vastainen uskontoon perustuva syrjintä.
Pidä ne päässä vaan. Oot intin jälkeen kalju.
Tietenkin,koska armeijassa pakollisessa asepalveluksessa muut päättävät puolestasi kaikesta . Naisiahan ei mikään pakollisuus tässä asiassa koske,joten he eivät kuulu tässä yhteydessä asian todellisen luonteen tarkasteluun.
Naisia ei nöyryytetä,eikä pakoteta tarpeen vaatiessa ja poliitikkojen päättäessä oleman valmiita olemaan valmiita kylvämään kuolemaa käskystä ja tuottamaan surua ja tuskaa muille omien äärimmäisten kärsimysten hinnalla niiden aiheuttamiseksi.
Naisia ei myöskään teloiteta 'kurinpidollisina esimerkkeinä' muille tai rangaista 'pelkuruudesta' yms. hullua.
Armeijan negatiivisista vaikutuksista jonkun tietyn varusmiesikäluokan mieliin ja mielenterveyteen ei ihan hirveästi ole tehty tutkimuksia, armeijassa sattuneista onnettomuuksista (yleensä jonkun kuolemaanjohtaneista tullakseen edes raportoiduiksi) ei myöskään lehdissä paljoa kerrota,eikä mitään haastaateluja niihin liittyen paljon näe) .
Naiset ovat armeijassa yksilöitä ja heitä kohdellaan yksilöinä. Miehet sensijaan pelkkää 'materiaalia' ja massaa. Naisille armeijan käymisestä tavallaan joka heille sallitaan ,on pelkkää plussaa tietyissä ammateissa. Miehille sitä taas on pitkään pidetty jonain ihan 'must'-juttuna joka on ratkaissut suurinpiirtein ja yleensä miehen koko kansalaiskelpoisuudenkin.
Naisten tulo armeijaan ei tuonutkaan tasa-arvoa, vaan suorastaan alleviivatusti korostaa ja tuo esille aina sukupuolten eriarvoisuutta siellä kaikessa .
Se on luonut myönteistä peeärrää sille organisaationa, mutta samalla näiden 'rohkeiden ja miehillekin esimerkeiksi kelpaavien' naisten ylistelyssä on unohdettu se, he ovat vain se näkyvä 'jäävuoren huippu',armeija perustuu kuitenkin 99%.sti (näin uskaltaisin varmaan paljonkaan luvussa erehtymättä) miesten pakolliseen asepalveluun ja täydelliseen vapauden riistoon tuona aikana.
Armeijan itse miehenä käyneenä tiedän sen omasta kokemuksestani. Silloin,1980-luvulla siellä tosin ei ollut juuri ketään naisia vielä. Armeijassa eivät kehity kuin asehankinnat ja niiden tarve, periaate on kuitenkin sama kuin se oli ensimmäisen maailmansodan (ihmiskunnan suurimman hulluuden ) aikoina:kaikki miehet tarvitaan.
Katsokaa Wikipediasta:Asevelvollisuus. Luokaa pikainen silmäys siinä esitettyyn maailmankarttaan ja katsokaa siitä missäpäin yleinen asevelvolisuus on voimassa.
Entinen Neuvostoliiton alue, Afrikka, lähi-itä , Etelä- ja keski-Amerikan kehitysmaat...
(Suomi puolestaan erottuu siinä selvimmin ja näkyvimmin koko Euroopasta)
terv. Edellisen,asevelvollisuutta koskevan kommentin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko leikata, mutta ne kyllä leikkaa puolestasi.
t. pomo
haha trollialoitus ja suurin osa porukkaa meni halpaan.
Vierailija kirjoitti:
haha trollialoitus ja suurin osa porukkaa meni halpaan.
Asiaan voi kuitenkin suhtautua asiallisestikin,jos siinä jotain asiaa yleensä on ,ja jos kerran jostain asiasta jotain keskustellaan.
Ne jotka ovat täällä vain leikkimässä,ovat sitten asia erikseen ja heidät voidaan jättää ihan omaan arvoonsa.
alikeisari kirjoitti:
Naiset ensin!
Jos sun äiti on puoluejohtaja, se vois itkeä iltapäivälehdessä asiaa, niin ei sun sitte tarttisi.