Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vuotanut verta alkuraskaudessa ja silti raskaus pysynyt?

Vierailija
23.11.2016 |

Olen hieman huolissani. Kuukautisten piti alkaa eilen, tein testin ja sain haalean mutta kuitenkin selvän viivan testiin.

Ongelma on se, että pari päivää olen kuitenkin vuotanut verta jonkin verran. Ei siteeseen saakka, mutta pyyhkiessä verta on tullut. Eilen jopa ihan kirkasta verta. Määrällisesti ei paljoa, mutta vuotoa kuitenkin.

Minulla on takana kaksi alkuraskauden keskenmenoa ja yksi tuulimuna.

Onko kenelläkään kokemuksia? Kiitos paljon.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Mulla alkoi niukahko verinen vuoto silloin, kun kuukautisten piti alkaa. En tiennyt olevani raskaana ja luulinkin kuukautisten alkaneen. Vuoto loppui seuraavana päivänä. Tätä seuraavana päivänä tein testin, johon tuli vahva viiva.

Vuotoa tuli taas muutaman päivän päästä, mutta loppui.

Raskaus sujui ilman ongelmia ja terve lapsi syntyi rv 40+6

Vierailija
2/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minulla oli suht runsastakin vuotoa alkuraskaudesta.

Syyksi paljastui kohdussa ollut hematooma ( verihyytymä?), joka sieltä siis vuosi pois.

Minulla oli takana myös yksi tuulimunaraskaus.

Hematooma hävisi pikku-hiljaa ja terve lapsi syntyi. Ultrassa ravasin alkuun lähes viikon välein, kun seurattiin miten hommassa käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla kokemuksianne, kiitos siitä jo nyt. Kannustavaa kuulla. Toki tässä vaiheessa kaikki on epäselvää, ja kun en koskaan ole sykettä ultrassa nähnyt niin olen skeptinen että tämä voisi jatkua normaalisti...

Ehkä hieman myös mietityttää kun tuntuu että toiset saa kuukautisten alkamispäivänä tosi vahvoja viivoja testiin, itselläni haalea viiva vasta... No ei tässä voi mitään tehdä kuin toivoa ja odottaa! Ap. 

Vierailija
4/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa samanlaista kuin sinulla. Pyyhkiessä kirkasta/rusehtavaa verta, ei määrällisesti paljoa, mutta niin että valkovuoto värjäytyi ja sai huolen heräämään. En koskaan vuotanut niin paljoa, että olisi pikkuhousunsuojaa tms.tarvinnut. Kaksi lasta tässä kotona pyörii, ei tietoa mistä vuodot johtuivat. Molemmissa taisin kertaalleen käydä äitipolilla vuodon takia, muttei niille mitään syytä löytynyt. Toivottavasti sinun raskautesi jatkuu, kaikki vuodot eivät oman kokemukseni pohjalta tarkoita huonoa. Tsemppiä ja hermoja jaksaa epävarma tilanne!

Vierailija
5/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa raskauksissa samanlaista kuin sinulla. Pyyhkiessä kirkasta/rusehtavaa verta, ei määrällisesti paljoa, mutta niin että valkovuoto värjäytyi ja sai huolen heräämään. En koskaan vuotanut niin paljoa, että olisi pikkuhousunsuojaa tms.tarvinnut. Kaksi lasta tässä kotona pyörii, ei tietoa mistä vuodot johtuivat. Molemmissa taisin kertaalleen käydä äitipolilla vuodon takia, muttei niille mitään syytä löytynyt. Toivottavasti sinun raskautesi jatkuu, kaikki vuodot eivät oman kokemukseni pohjalta tarkoita huonoa. Tsemppiä ja hermoja jaksaa epävarma tilanne!

Kiitos paljon kommentistasi! 

Jospa tästä tulisi nyt se meidän onnistunut... Vaikea luottaa. Ap. 

Vierailija
6/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten alkamispäivänä ja muutama päivä sen jälkeen haalea viiva ja niukkaa veristä vuotoa----kohdunulkopuolinen raskaus ja leikkauspöydälle (silloin hoidettiin vielä aina leikkaamalla, metotreksaatti hoitoa ei käytetty)

Vierailija
7/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kerran tuli ihan pieni määrä pyyhkiessä suht kirkasta verta. Ei mennyt kesken.

Vierailija
8/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rv6+ ja 7+.

Hematoomasta johtui. Välillä oli hieman runsaampaa vuotoa.

Varmoja oltiin että kesken meni, mutta niin vain tyttö syntyi. :)

Tsemppiä.

Vierailija
9/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus lannistaa, mutta kerron kuitenkin oman kokemukseni. Minulla 2 samanlaista tapausta ja molemmat olivat kemiallisia raskauksia. Kuukautiset olivat myöhässä pari päivää, tein positiivisen raskaustestin, sitten vuotoa jonka jälkeen edelleen raskaustesti oli positiivinen. Viikon-parin päästä sitten jo negatiivinen.

Vierailija
10/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmannessa raskaudessa vuotoa 3 kertaa muutaman päivän ajan aina kuukautisten oletettuna ajankohtana. Terve poika syntyi.

Vierailija
11/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuotanut. Kaikki 3 raskautta jossa verta tuli päätyivät keskenmenoon, neljännessä ei ole vuotoa tullut ja raskaus on sujunut hyvin.

Vierailija
12/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vuotanut! Muistaakseni rv 8, kun verta tuli yhtäkkiä aika paljon, kirkkaanpunaista. Seuraavana päivänä pientä tiputtelua.

Kyseessä oli kuitenkin joku pieni repeämä kohdunseinämässä, mutta sikiö oli OK. Terve,ihana lapsi :) Tsemppiä, toivotaan että kaikki on hyvin!

Vierailija
13/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hieman huolissani. Kuukautisten piti alkaa eilen, tein testin ja sain haalean mutta kuitenkin selvän viivan testiin.

Ongelma on se, että pari päivää olen kuitenkin vuotanut verta jonkin verran. Ei siteeseen saakka, mutta pyyhkiessä verta on tullut. Eilen jopa ihan kirkasta verta. Määrällisesti ei paljoa, mutta vuotoa kuitenkin.

Minulla on takana kaksi alkuraskauden keskenmenoa ja yksi tuulimuna.

Onko kenelläkään kokemuksia? Kiitos paljon.

Jälkimmäisessä raskaudessa tuli viikoilla 5-7 sekä kirkasta että rusehtavaa verta niukkojen kuukautisten verran. Raskaus eteni kuitenkin normaalisti loppuun.

Tuo oli pientä siihen verrattuna että viikoilla 9 ja 11 tehtiin sappileikkaukset nukutuksessa. Ensin tähystämällä ja sitten avoleikkauksena.

Vierailija
14/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli runsasta veristä vuotoa raskausviikolla 5+1. Viimeisistä kuukautista laskien minun olisi pitänyt olla jo viikolla 7+3, mutta myöhemmisstä ultrissa raskaus todettiiin paljon tuoreemmaksi. Verta tuli ryöpsähtäen 3 kertaa, ihan kirkasta ja sangen runsaasti. Ultrassa todettiiin ruskuasipussi, ja seurattiin tilannetta. Ultrassa parin viikon kuluttua kaikki hyvin ja terve poika syntyi rv 40+5.

Vierailija
15/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lorahti oikein kunnolla verta reilu viikko positiivisen testin tekemisen jälkeen. Säikähdin tietysti kamalasti, ja vaikka se hieman rauhoitti, että verinen vuoto loppui siihen kertalorahdukseen, varasin seuraavaksi päiväksi ajan ultraan. Siellä lekuri totesi raskauden näyttävän normaalilta ja että vuodon syy oli todennäköisesti hematooma - ultrassa näkyi siihen sopiva tummentuma. Verta ei enää tullutkaan, mutta rusehtavaa tiputtelua tuli silloin tällöin parin-kolmen viikon ajan. Hematooma hajosi pikkuhiljaa, sitä seurattiin ultrauksella noin viikon välein muistaakseni kolme tai neljä kertaa.

Ja niin hyvin kävi, että terve, pian vuoden ikäinen touhupetteri tuossa lattialla miettii, joko uskaltaisi lähteä käppäilemään :)

Vierailija
16/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä sanoisin neljän keskenmenon kokemuksella, että ei kannattaisi testata, ennenkuin mensut on viikon myöhässä. Pääsisit päänupin kanssa helpommalla, kun et tietäisi.

Olen aika skeptinen tuon sinun jatkon suhteen, sorry. Kirkas veri on yleensä huono merkki.

Kesken mulla on mennyt joka kerta, vuodot olleet viikoille 6-11 tosin. Kerran oli vain hailakkaa ruskeaa pientä tiputtelua, ja kaikki että "ei se nyt vielä mitään", mutta se olikin keskeytynyt keskenmeno eli 11. viikolla kuollut kohtuun, ei tullut ulos itsekseen ja piti kaapia. Kerran tajusin olevani raskaana vasta viikolla 7, ja kolme kokonaista päivää sitä iloa kesti, ja sitten tuntui housuissa jotain märkää, käynti vessanpöntöllä ja sinne meni.

Ikänä en enää halua raskaaksi....yksinkertaisesti päänuppi ei kestä. 2 tervettä lasta, kiitollinen heistä.

Vierailija
17/17 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodin n kerran viikossa ekat 3 kk todella rajusti, veret lävöhti reisille ja tuli jopa istukan paloja... kerran neuvola diagnosoi keskenmenon, myöskään verikokeiden mukaan raskaushormonit eivät kehittyneet kuten olisi pitänyt ja viittasi keskenmenoon. Menin sairaalaan kaavintaa varten ja lääkäri ultrasi. Kas! Sikiöllä näkyikin sydämensyke ekaa kertaa! Gyne raapi päätään ja sanoi, että muiden todisteista valossa tätä ei pitäisi täällä olla, mutta uskottavahan se on, kun sydän sykkii... :)

Syy oli ilmeisesti istukan reunassa olevat isot hematoomat, jotka vuotivat. Olin käytännössä koko raskauden vuodelevossa kotona ja lopuksi sairaalassa ja vauva syntyi ennenaikaisesti, mutta on nykyään 100% terve koululainen :)

Että onnea sinullekin ja toivotaan, että kaikki menee hyvin! Aloin silloin itse uskoa, että nämä syntymät ja kuolemat ovat kyllä korkeimman kädessä. Ota silti rauhallisesti äläkä rasita itseäsi. Lääkärini saboi, että ei saa nostaa mitään maitotölkkiä painavampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä