Älytöntä vainoamista :(
Vuosi sitten kaverini alkoi seurustella toisen kaverini kanssa. nämä kaksi tutustuivat toisiinsa kauttani. Naispuolisella kaverillani oli mennyt välit lähes kaikkiin ystäviinsä, exäänsä ja tämän perheeseen ja ripustautui minuun rajusti. Huomasin että alkoi yrittää saada välejäni muihin kavereihini rikottua, ja jopa miesystävääni fanaattisen mustasukkaisena ystävyydestäni. Kun ei onnistunut tässä, laittoi välit poikki minuun. Siis kyseessä erittäin omistushaluinen ja pahansuopa ihminen joka puhui paskaa yhteisistä ystävistämme ja seuraavassa käänteessä postasi facebookiin kuinka viettää aikaa näiden samojen, juuri haukuttujen ihmisten kanssa kuvatekstillä "Best friends forever". Tämä nainen siis toimi niin että suuttui jollekkin yhteiselle ystävällemme jostain, ja alkoi puhua pahaa tästä ihmisestä ja vaatia että minun on laitettava välit häneen poikki. Ja kun en sitä tehnyt, se pahan puhuminen alkoi minusta.
Tuo nainen siis katkaisi välit minuun täysin yhtäkkiä. En paljon harmitellut, olimme jo pitkään miettineet kaveriporukassa ratkisua naisen arvaamattomaan, tuhoisaan ja manipuloivaan käytökseen. Mutta sitten alkoi tapahtua kummallisia. Tämä naisen uusi miesystävä, minun vanha kaverini vuosientakaa, alkoi piinata minua. Lähetteli viestejä kuinka tietää minusta asioita, kuinka ei arvosta minua ja kuinka kukaan ei pidä minusta. Ja perään tietysti että hän ei tietenkään ole kuullut näitä asioita naisystävältään vaan "ihan muualta". Tällaista samaa paskanjauhantakampanjaa laajennettiin muihinkin kavereihini. Tämä mies alkoi lähettää mustamaalausviestejä joissa suoranaisia valheita minusta, muillekin ystävilleni. Kukaan ei tietenkään uskonut häntä. Myös mieheni sai osansa tästä, tältä kaveriltani tuli hänellekin solvaavia viestejä. Olin aika paniikissa että mikä joukkopsykoosi siellä on meneillään ja ennen kaikkea: mistä tuo järjetön viha minua kohtaan tuli kun ainoastaan en ollut suostunut tuon naisen vaatimuksista huolimatta jättää miestäni tai muita ystäviäni, jotka jo itse vaateina olivat täysin absurdeja.
Vuoden ajan tätä mustamaalausta on tasaseen tahtiin sadellut. Milloin viestejä tulee minulle "Jättäkää meidät jo rauhaan ja lopettakaa se meistä paskanpuhuminen, vitun kateelliset kusipäät" -- Siis tätä tasoa. Ja kukaan ei tästä kaksikosta ole puhunut enää pitkään aikaan, ainoastaan silloin kun tämä mies jotain kaveriani lähestyy minun haukkumistarkotuksessa.
(jatkuu)
Kommentit (10)
No huh! Narsistinen hullu! ei kai auta kuin etäisyyden ottaminen ja se, ettet missään nimessä reagoi hänen juttuihinsa- Esität että hän on sinulle ilmaa- kun ei saa sinusta reaktiota, niin jättää jossain vaiheessa kyllä rauhaan.
Vainoaminen on rikos. Kerää todisteet. Hanki ystävät muualta.
http://www.poliisi.fi/rikokset/kuka_voi_hakea_lahestymiskieltoa_
Tyypillisiä tapauksia, joissa lähestymiskieltoa voidaan käyttää, ovat entisen puolison tai asuinkumppanin häirintä yhteydenotoin tai vierailuyrityksin sekä tilanteet, joissa aikuinen lapsi pyrkii kiristämään iäkkäältä vanhemmaltaan rahaa. Lähestymiskiellolla voidaan suojata myös esimerkiksi oikeudenkäynnin todistajaa.
Säännöksiä perheen sisäisestä lähestymiskiellosta voidaan soveltaa myös, kun henkilöt muun syyn kuin parisuhteen vuoksi asuvat yhdessä. Kielto on mahdollinen esimerkiksi silloin, kun vanhempi kohtaa väkivaltaa samassa asunnossa asuvan täysi-ikäisen lapsensa taholta.
Lähestymiskieltoa voi kuitenkin pyytää kuka tahansa, joka perustellusti tuntee itsensä toisen uhkaamaksi tai häiritsemäksi.
Myös syyttäjä-, poliisi- ja sosiaaliviranomainen voi hakea kiellon määräämistä, jos uhattu henkilö ei itse uskalla tai pysty sitä tekemään.
..............................
Oleellinen kohta on "häirintä yhteydenotoin tai vierailuyrityksin" = eli perusteiksi käyvät sekä yhteydenotot että vierailuyritykset jos ne ovat selvää häirintää koska välissä on sana "tai" eli molempia ei välttämättä tarvita. Toivottavasti olet säästänyt viestit mahdollisimman pitkältä ajalta. "Lähestymiskieltoa voi kuitenkin pyytää kuka tahansa, joka perustellusti tuntee itsensä toisen uhkaamaksi tai häiritsemäksi" on myös oleellinen osuus kannaltasi. Muuta en keksi mitä voisit tehdä koska viimeinen asia mikä tuossa kannattaa tehdä on hypätä leikkiin mukaan heidän pikku uhrikseen ja alkaa kommentoida takaisin tai puolustautua. Antaa vaan materiaalia mielipuolisen vihan ruokkimiseen ja heittää heille haasteen voittaa sinut kun puolustaudut...
Ilmoitus poliisille ja ehkä kriisitilanteen varalta pesismaila eteiseen ihan oven viereen.
Minä sietäisin itseeni kohdistuvat viestit yms, mutta en sitä että tuo paskanpuhuminen on levinnyt ystäviini. Eli enää he eivät suoranaisesti jauha minulle paskaa minusta, vaan ystävilleni, läheisilleni ja jopa ex-miehelleni.
Varsinaisia uhkauksia viesteissä ei ole, mutta ihmeellistä haukkumista, jne.
Ja ei, en ole aikeissa vastata missään tapauksessa. Pelkään vaan että miten pitkään tämä hulluus jatkuu. Sairainta tästä tekee sen, että kun nuo kaksi ystävääni tapasivat ja alkoivat seurustella keskenään, olin aidosti onnellinen heidän puolestaan. Autoin heitä jne kunnes tosiaan tämä nainen pimahti ja katkaisi välit. Missään vaiheessa kukaan ei ole heille tahtonut pahaa, ja siksi tämä tuntuukin niin absurdilta.
ap
Sairasta touhua. Noilla ihmisillä on selvästi paha olla, ja ilmiselvästi ovat itse kateellisia. Muuta selitystä tuollaiselle touhule en keksi. Pakko olla tosi paha olla että tekee noin :(
Älä pidä mitään yhteyttä,vaihtakaa puhelinnumerot,tuohan on ilmiselvää että hän on sinulle kateellinen
Niin ja siis parasta (tai pahinta?)että tämä kaksikko alkoi puhua ystävilleni erästä erittäin loukkaavaa valhetta minusta. Syytöstä että olisin toiminut tietyllä tavalla ja kuulemma todisteet oli "mustaa valkoisella". Ystäväni vastasi tuolle miehelle että asiahan pitää tietysti selvittää, muutenhan se on selkärangatonta paskanpuhumista, ja että tämä mies varman tulee kasvotusten selvittämään nämä syytöksensä. Syytökset olivat siis sitä luokkaa että vaaransivat parisuhteeni. Onneksi mieheni eikä kukaan muukaan uskonut näitä syytöksiä, Ja tämä kaveripariskunnan mies tiuski vaan että hänen ei tarvitse selitellä tai todistella asiaa mitenkään koska HÄN tietää että nuo syytökset on totta. Heitti siis ilmoille todella törkeän valheen, väitti että todisteet on, muttei suostu esittämään niitä todisteita tai selvittämään asiaa. Olen sanaton, mistä tämä jäätävä viha kumpuaa. Miksi kukaan jaksaa (aikuinen , yli 40 v mies) elää tällaisesta vihasta?
ap
jatkoa..
Nyt tuo mies (ja painotan tässä, etten ole koskaan riidellyt tai vaihtanut edes poikkipuolista sanaa tämän ihmisen kanssa. Hänen käytöksensä muuttui täysin kun tapasi toisen kaverini) lähettelee viestejä jopa exälleni, jonka kanssa on vuosia ollut tosi vaikeaa ja huoltajuuskiistoja jne, mutta nyt vihdoin asiat saatu sovittua ja rauha maassa. Yrittää manipuloida tätä exääni minua vastaan myös. Exäni sanoi että ei halua kuunnella tuollaista sekopäistä panettelua, oli siis haukkunut minua ja miesystävääni exälleni.
Mitä tällaisessa tilanteessa on tehtävissä? Oletin että tuon naispuolisen kaverini viha laantuu jossain vaiheessa, mutta tätä hulluutta on jatkunut kohta vuosi. En ole kuukausiin edes reagoinut viesteihin, enkä mihinkään. Eikä ole kukaan kaverinikaan. Tuntuu että kohta saa alkaa pelätä, mitä ne keksivät kun lietsovat toisiaan järjettömään vihaan. Jankkaavat siis pakonomaisesti kuinka minä olen heille kateellinen (Kateellinen mistä? Kummallakaan näistä hullluista ei ole työpaikkaa, itse sain juuri ylennyksen ja tienaan keskivertoa paremmin. Minulla on kiva koti helsingin keskustassa, nämä kaksi majailevat ties missä milloinkin. Olen menossa naimisiin miesystäväni kanssa ja onnellisempi kuin koskaan.En keksi yhtäkään syytä miksi olisin näille hulluille kateellinen, mutt sitä jaksavat jauhaa).
Auttakaa vähän, mitä tässä tilanteessa pitää tehdä? Tai voi ylipäätään tehdä. Missä vaiheessa on järkeä mennä poliisin juttusille (tuon hullun pariskunnan mies on istunut nuorempana vankilassa väkivaltarikoksista, joten pelko siitä että keksivät jotain sairasta, ei ole tuulesta temmattu).
ap