Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 14. Miten selvitä loppuraskaudesta kun yöt on aivan hirveitä

Vierailija
21.11.2016 |

Pyörin ja pyörin enkä aina edes tiedä miksi. Selkää sattuu ja osittain siksi vaihtelen asentoa. Sormet puutuu ja herään siihen. Pissahätä useamman kerran yöllä, herään tietysti siihen.

Yöt tuntuu aivan jumalattoman pitkiltä koska on niin moneen otteeseen hereillä. Missään asennossa ei ole hyvä. Miten ihmeessä kestän loppuraskaudessa kun nyt jo tällaista? Alkoi rv 5 eli en ole hetkeen nukkunut kunnolla. Nyt aloitin seisomatyön nii selkä varmaan ei siitä tykkää, mutta pyörin kyllä ilman selkäkipuakin.

Lisäksi herään todella usein ihan siihen että näen jotain unta. Käsien puutuminenkin on aivan uusi juttu, puutuvat vaikka ne olisi aivan suorassa eikä minkään tyynyn alla tms.

Kommentit (16)

1/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettet selviäkään. Pahenee vain loppua myöten eikä todellakaan helpota siihen, kun vauva on maailmassa.

Vierailija
2/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan hyvin helpottaa jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän selviät sitten vauvan kanssa? Siinä ne yöt vasta hirveitä ovatkin.

Vierailija
4/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tuo homma alkoi mulla vasta rv 30 lähtien ja tosiaan paheni vain loppua kohden. Siihen vielä jatkuva pissahätä. Oli v-mäistä aikaa.

Vierailija
5/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kuullostaa tuossa vaiheessa raskautta. Tulee olemaan piiiiiitkä raskausaika ellet keski nyt keinoja miten saisit nukuttua paremmin.

Älä ainakaa juo paljoa ennen nukkumaan menoa niin ei tarvitse ravata yöllä vessassa. Oletko varma että sinulla ei ole pissatulehdusta kun selkääkin jo särkee?

Vierailija
6/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä kahden lapsen äitinä millaista on vauva-arki. Mä voin kyllä melko varmasti sanoa, että helpompaa kuin tämä koko yön pyöriminen.

Ap

Vierailija
7/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut tuollaista viimeiset 15v. Kaikkeen tottuu.

Vierailija
8/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko selkä missä kunnossa, pitäiskö treenata? Voisi auttaa selkäkipuihin. Mene fyssarille jos et itse osaa.

Vierailija
9/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään pissatulehduksen oireita. Jos en heräilisi kokoajan niin tuskin noteeraisin edes unissani pissahätää vaan kävisin vasta aamulla, mutta nyt kun pyörii ja heräilee jatkuvasti niin huomaa sen pissahädänkin.

Osaisikohan neuvolan täti antaa jotain neuvoja tai voisiko jotain melatoniinia koittaa?

Seuraava päivä ihan ok, mutta illalla koittaa aivan jumalaton väsy. Alkuraskaudessa ollut 24/7 väsymys kuitenkin jo helpottanut

Ap

Vierailija
10/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei välttämättä ole. Tuota kaikki jankkasi mullekin etten muka voisi ainakaan vuoteen nukkua ja sitten vauva vaan aina itkee ja kaikki edellinen on mennyttä jne. Ja höps. Heti sujui yöt paremmin kun vauvan sai mahasta ja ei tarvinnut enää kärsiä fyysisesti. Mun tyttö oli oikeastaan heti melko hyvä nukkumaan. Heräsi aluksi 3-4 kertaa syömään ja 2kk lähtien yleensä vain kerran. Hän myös usein nukkui myöhään, joten ei tarvinnut edes nousta aikaisin. Ihanaa oli. Tottakai silloin, jos pääsi yliväsyneeksi niin sitten saattoi vähän kiukuta ennen nukkumaan menoa. Pääosin helppo ja tyytyväinen vauva.

Vierailija
11/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut nukkua sellaisen ison pötkylätyynyn (vartalotyynyn) kanssa? Puolikyljellään ylempi jalka tyynyn yli, kuin tyynyä halaisit, yhdellä selkävaivaisella tämä oli ainoa mahdollinen tapa maata ja sai yönsä selän puolesta nukuttua suht hyvin.

Fysioterapeutilla käyntiä suosittelisin minäkin. Raskaushan löystyttää paikkoja ja kuulostaa siltä, ettei selkäsi/lannerankasi ole nyt aivan kunnossa. Hierojaltakin saattaisi apu löytyä. Oletko mielestäsi pitänyt lihaskunnostasi, erityisesti tukilihaksista, raskauksien aikana ja niiden välissä huolta? Vielä ehdit treenaamaan jos halua vaan riittää. Ovatko raskautesi tulleet nopealla tahdilla, kroppasi ei välttämättä ole ehtinyt venymistä ja löystymisistä kunnolla palautumaan ja tilanne on ns. levinnyt nyt käsistä.

Suosittelisin puhumaan asiasta neuvolassa, oma th:ni ei osaisi tehdä muuta kuin voivotella surkeutta, mutta hyvällä tuurilla voit saada lähetteen eteenpäin tai hyviä ja toimivia vinkkejä. Toivottavasti olosi helpottuu :).

Vierailija
12/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se siitä helpota.. Muista liikkua tarpeeksi niin pysyy selkä kunnossa ja unettaakin. Kävelylenkkejä kehiin!

Vierailija
13/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Ja samoilla viikoilla. Kaikenlisäksi raskauspahoinvointi tuli takas, olin jo kolme viikkoa ollut ilman. Tosin selkä ei ole kipeä, mutta kädet kyllä puutuu nukkuessa.

Vierailija
14/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tekeminen tuntuu todella raskaalta, eikä virkistä yhtään. Ja verikokeissa ja sokerirasituksessa kaikki on kunnossa.

Tänään menen lääkärille selvittämään että mikä voisi olla, kun häiritsee työntekoa jo tämä väsyminen.

T.13

Vierailija
15/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa noilla viikoilla ikävä olo öisin. Sitten oli pitkä ok kausi ja nyt taas selkäkivut riesana. Eli ainakaan mulla alkuraskauden tuskaiset yöt ei olleet enne siitä, että koko loppuraskaus olisi kamalaa. Ja oon ylipainoinen, yli 30-vuotias ja odotan esikoista. Pitkä tyyny tai iso imetystyyny auttaa tosi paljon kainalossa tai missä milloinkin.

Vierailija
16/16 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, kun tuli oikein empaattisuutta huokuva viesti. Kyllä nyt ap:lla on paljon parempi olla.

Mitä vauva-aikaan tulee, niin se voi olla joko äärimmäisen helppoa, äärimmäisen vaikeaa tai mitä tahansa niiden väliltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi