Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sisko kävi kylässä

20.11.2016 |

Mukana oli mies ja lapsi 6v, mieheni kummityttö. Ensin ilmoittivat tulevansa meille syömään. Sitten saapuivat ilmoittamatta tunnin myöhässä (jonka ajan pidin tietysti heille ruokaa lämpimänä).Mieheni lähettämään viestiin tuli vastaus "joo me tullaan kun tullaan". Kun he saapuivat, olivat todella pitkiä aikoja hiljaa, harvat kommentit sanottiin ainoastaan miehelleni ja pääasiassa viriteltiin jotain tytön saamaa uutta lelua toimintakuntoon. Sisko vaikutti jotenkin myrtsiltä, en tiedä oliko jotain sattunut vai onko hänen perusilmeensä vain sellainen. Ihan iloisista asioista puhui, ja kehuikin kerran ruokaa, mutta kuulosti vihaiselta ja mököttävältä. Oli todella vaivaannuttavaa kun kukaan ei puhu mitään ja minun ja mieheni keskusteluyrityksiin vastataan parilla sanalla. Taitaa harventua jatkossa siskolikan ja pesueen vierailut . :/

Kommentit (18)

1/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut porukan kerran aiemminkin ja silloin vaikuttivat ihan mukavilta, käytöstavatkin hallussa. Ihmettelin että mikä nyt oli kun ei ollut muistikuvani mukaan silloin tuollainen töhöpää :(.

Vierailija
2/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niillä oli ollut riitaa just ennen teille tuloa. Ja sen takia myös myöhästyivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla veljen vaimo tuommonen aina. Koko keskustelu jää muiden harteille. Vielä osaa kääntää syyllistäväksi, et taas noi tos höpöttää ja on itsekkäitä. Tosi vaivaannuttavaa. Jos et tee keskustelunaöoituksia niin mykkyys ja ivallinen hymy. Mut hän elää ihan tynnyrissä. Kai se johtuu siitäkin et ei kykene.

Vierailija
4/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kysyä viestillä siskolta, onko kaikki ok, jollei sisko vastaa, unohda koko juttu. Todennäköisesti heillä ollut jotain taistelua ennen sinne tuloa ja siitä syy. Että viliseekin mieleen tapauksia, kun just ennen kylään lähtöä toinen aloittanut marisemisen jostain aivan turhasta tai jäänyt viivyttelemään ettei varmasti ehditä ajoissa.. 

Vierailija
5/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hän on sellainen. Anna olla. Olkaa tekin vaan hiljaa ja keskity vaikka siihen lapseen. En mä nyt tollasen takia laittaisi välejä jäihin, minkäs toinen persoonalleen mahtaa. Saattaa sieltä joskus ajan kuluessa tulla esiin vaikka mitä! Ihmiset on oikeesti tosi mielenkiintoisia kun antaa mahdollisuuden tutustumiseen :)

Vierailija
6/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2780 kirjoitti:

Olen tavannut porukan kerran aiemminkin ja silloin vaikuttivat ihan mukavilta, käytöstavatkin hallussa. Ihmettelin että mikä nyt oli kun ei ollut muistikuvani mukaan silloin tuollainen töhöpää :(.

Olet tavannut miehesi siskon perheineen "kerran aiemminkin"? Minä en nyt ihan tiedä mitä tästä pitäisi ajatella.

Vierailija
7/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on enää vatvoa.

Vierailija
8/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen sisko on ärsyttävä tinkaaja. Mulla itsellä on masennusta ja hän tietää sen. En aina jaksa jutella. Kommentoi aina että mitäs sinä nyt mökötät, miksikäs sinä oot pahalla päällä yms. Meillä on miehen kanssa takana vuosikausien lapsettomuus joka on meille kova paikka. Miehen sisko ei puhu mistään muusta kuin lapsista. Pitäisi jaksaa ihastella joka kakkavaippaa. Monta kertaa on itku tullut vierailuiden jälkeen, kun itse on vasta kokenut taas keskenmenon. Sisko suuttuu myös hurjasti jos hänen lapsiaan ei huomioida koko ajan.

Lisäksi arvostelee meillä tekemättömiä töitä tai jos vaikka ollaan päivällä pitkällään ja sanoo että kyllä sitä pitää mennä ulos siihen ja siihen aikaan ja pitää kyläillä ja tehdä sitä ja tätä. Hänellä on ihme sääntöjä miten pitää elämää elää. Tietää elämästä kaiken vaikka oikeasti ei ole kokenut juuri mitään.

Olen tullut lopputulokseen että hän on yksinkertaisesti vain tyhmä ja häneltä puuttuu empatiakyky ja tunneäly.

Olen ratkaissut asian niin että en käy heillä enää kuin harvoin ja ovat kai ymmärtäneet yskän että eivät juurikaan käy meillä.

Vierailija
9/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän serkkuni vaimolta. Viimeksi kun kävivät, ei tämä vaimo sanonut sanaakaan! Ei edes vastannut tervehdykseen. Sulautui vain lähes täydellisesti taustaan. Onneksi serkkuni on aika puhelias. Lapsia heillä ei ole.

Vierailija
10/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä oli riitaa kotona ennen lähtöä, jota ei oltu saatu selvitettyä?

Vierailija
11/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä oli riitaa kotona ennen lähtöä, jota ei oltu saatu selvitettyä?

Niinpä. Ei kerta homoa tee ja kerrankos sitä jokaisella on paha päivä, että ei osaa käyttäytyä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan.

Vierailija
12/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vierailun perustella alat vierastamaan? 

Vierailija
13/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2780 kirjoitti:

Huono päivä? Joita sinulla ei ole koskaan?

Vierailija
14/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän serkkuni vaimolta. Viimeksi kun kävivät, ei tämä vaimo sanonut sanaakaan! Ei edes vastannut tervehdykseen. Sulautui vain lähes täydellisesti taustaan. Onneksi serkkuni on aika puhelias. Lapsia heillä ei ole.

Kyllä mykkyys on ihan hirveän huonoa käytöstä. Ei ole sun syy miksi noin. Nosta kytkintä ja pidä välimatkaa.

Nimim. samaa kokenut

Vierailija
15/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole aika selvä juttu, että siellä on riidelty ennen lähtöä. Tilanne oli heillekin varmasti kiusallinen.

Vierailija
16/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mykkyys on ihan hirveän huonoa käytöstä. Ei ole sun syy miksi noin. Nosta kytkintä ja pidä välimatkaa.

Nimim. samaa kokenut

Jospa oli vaan ujo ja hän koki tilanteen niin, että ei saanut vaikka tilaa puhua sinulta? Empatiakyky on hieno piirre ihmisessä, mielensäpahoittaminen erilaisuudesta ei ole.

Vierailija
17/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jospa oli vaan ujo ja hän koki tilanteen niin, että ei saanut vaikka tilaa puhua sinulta? Empatiakyky on hieno piirre ihmisessä, mielensäpahoittaminen erilaisuudesta ei ole".

Ei saanut tilaa puhua minulta? Eihän kukaan edes puhunut lukuunottamatta minua ja miestä jotka yritti vähän edes viritellä keskustelua..muuten kuului vaan kellon raksutus ja tietokoneen hurina..(vähän ajan päästä oli pakko laittaa jo taustamusiikkia hiljaiselle)

Ei ollut kyllä silloin edellisellä kerralla yhtään ujo..ihmettelin kun se ujous nyt ihan yhtäkkiä iski.

Miten voi aikuinen ihminen olla noin piittaamatom ettei ymmärrä miten epäkohteliasta tuollainen on? Miten voi kadota kaikki reaktiokyky toisen keskustelunavauksiin? Mun olisi ilmeisesti pitänyt olla empaattinen mutta olin jo tuosta spontaanista tunnin myöhästymisestä itsekin vähän ärsyyntynyt, varsinkin jos ei voi ilmoittaa mitään.

Ja sitten kun saapuivat niin ei mitään pahoittelua (tunnin!) myöhästymisestä, ei kommentteja asunnosta, ei "mitä teille kuuluu?" .

Suoraan vaan lapsen lelun kimppuun ja pari hassua kommenttia miehelleni, mulle ei mitään. Ai niin ja yksi kommentti ruoasta "hyvää".

Siinä kaikki. Lapsikin vastaili kysymykseen parilla sanalla kuten vanhempansa mutta lapselta sen ymmärtää, aikuiselta ei.

Ja tosiaan ei ole kyläpaikan isäntäväen ongelma jos vierailla on ollut kotoa lähtiessä riitoja tai muuta, kylään mennessä tuollaiset pikkuasiat unohdetaan ja keskitytään seurusteluun. Lasta voisin hyvin nähdä useamminkin, mutta vanhempansa voivat mennä kotiinsa kasvamaan. Onneksi asuvat 500km päässä.

Vierailija
18/18 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt siis tavannut miehesi siskon tasan kaksi kertaa? Suhteesi mieheen (avioliitosta ei voi olla kyse) lienee tuore.