Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättääkö kukaan muu lähijunan kertalippuja automaattien päälle?

Vierailija
20.11.2016 |

Mie oon maalta ja meillä päin ihmiset teki kaikkea vastaavaa, joten jäänyt vähän päälle tämä, että jos menen yhteen suuntaan junalla ja lippuun jää vielä se 50-45min aikaa jäljelle, niin jätän lipun automaatin päälle tai työnnän osittain takasin automaattiin seuraavalle sen. Olenko ainoa joka harrastaa Hesassa tätä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sinä. Joskus olen löytänyt hyvän jonotusnumeron ja edeltävät urpot ei oo napanneet sitä. Osittain eivät kai kehtaa. Lisää tätä.

Vierailija
2/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, taitaa olla mennyttä aikaa, koska niin monilla on matkakortit käytössä.

Vuoronumeron jätän aina seuraavalle, jos olen menossa johonkin, johon mun ei kuitenkaan ole ihan pakko mennä juuri silloin, ja hermostun liian pitkiin jonoihin. Esim. apteekissa teen tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta tästä lähtien teen noin. Kiitos ehdotuksesta

Vierailija
4/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Mä jätän aina sen kertalipun toisen käytettäväksi, jos siinä on aikaa jäljellä.

Kerran tarjosin sellaista lippuautomaatilla asioivalle rouvalle, mutta hän pelästyi ja hämmentyi - eikä uskaltanut ottaa sitä. Heitti kai roskikseen sitten, ettei vain saisi syytettä "petoksesta"😁

Vierailija
5/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan lippuni sille, joka seisoo automaatilla ja on ostamassa. Ihan vaan, että hei, mä en tätä enää tarvitse, käytä jos haluat.

Vierailija
6/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota jonotuslipun jättämistä en ihan ymmärrä, siinähän sitten joku pääsee "luvan kanssa etuilemaan", vaikka muut ovat odottaneet paikan päällä oman aikansa ja voivat olla tosi kiireisiä yms. Eli ei ole minusta sillen reiluaa, vaikka kiva ajatus sille yhdelle tyypille onkin.

Vai menikö mulla joku logiikka tästä ohi? :)

Vierailija
7/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän matkakorttia.

Vierailija
8/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota jonotuslipun jättämistä en ihan ymmärrä, siinähän sitten joku pääsee "luvan kanssa etuilemaan", vaikka muut ovat odottaneet paikan päällä oman aikansa ja voivat olla tosi kiireisiä yms. Eli ei ole minusta sillen reiluaa, vaikka kiva ajatus sille yhdelle tyypille onkin.

Tästä jotkut rouvat sai terveysasemalla oikein tappelun aikaiseksi. Toinen tarjosi vieruskaverille omaa jonotusnumeroaan kunnei sitä tarvinnut, ja tämä yksi rouva sitten laittoi kunnon show pystyyn, että tää ei nyt hei ole reilua ja se lappu kuuluu minulle kun olen täällä kauemmin ollut.

Ja se on aivan sama että kenelle sen vuoronumeron antaa, kun joku siitä perseensä repii kuitenkin. Siksi jätän siihen koneen päälle jos lähdenkin toisaalle. Siitä saa sen sitten kuka vaan persekipuinen hakea.

Vierailija
9/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä jotkut rouvat sai terveysasemalla oikein tappelun aikaiseksi. Toinen tarjosi vieruskaverille omaa jonotusnumeroaan kunnei sitä tarvinnut, ja tämä yksi rouva sitten laittoi kunnon show pystyyn, että tää ei nyt hei ole reilua ja se lappu kuuluu minulle kun olen täällä kauemmin ollut.

Ja se on aivan sama että kenelle sen vuoronumeron antaa, kun joku siitä perseensä repii kuitenkin. Siksi jätän siihen koneen päälle jos lähdenkin toisaalle. Siitä saa sen sitten kuka vaan persekipuinen hakea.

Jos ajatellaan, että mikä olisi kaikille tasapuolisesti reiluinta, eikö se lippu kannataisi heittää roskiin?

Eipä kenenkään maailman pitäisi näihin kaatua, ei ainakaan omani, kunhan tässä joutessani näitä logiikoita mietin :)

Vierailija
10/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mikään muukaan tässä maailmassa reilua? Miksei siis voisi jossain terveysasemallakin suoda edes jollekin onnekkaalle sen vähän paremman mielen, vaikkei sitä kaikille voikaan antaa?

Vierailija
11/11 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi suuttua siitä, jos toinen tarjoaa jonotusnumeroaan tai jättää sen otettavaksi?

Oletetaan, että ollaan vaikkapa pankissa ja palvelutaululla komeilee asiakasnumero 74. Otan jonotusnumeron 115 ja totean, että f*ck, ei mulla oo noin paljon aikaa, menen pois, jolloin annan numeroni 115 sille, joka on seuraavana automaatille tulossa. Hän saa siis numeron 115 sen sijaan, että saisi numeron 116, joka on koneessa seuraavana.

Tai vaikka olisin vähän aikaa istunutkin odottamassa ennenkuin totean, että en jaksa. Siitä huolimatta olen vain ystävällinen, kun annan numeron 115 jakoon, vaikka lippukoneessa olisi menossa jo numero 122.