Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukaostajat tori.fi:ssä! Raivostuttavaa käytöstä!

Vierailija
20.11.2016 |

Hermo menee teihin mukaostelijoihin, jotka kulutatte toisen ihmisen aikaa ja rahaa, ettekä sitten loppujen lopuksi ostakkaan tuotetta. Ettekä tietenkään ilmoita ettette osta, vaan yht'äkkiä yhteydenpito vaan loppuu.

Tulee tekstari, jossa sanotaan, että joku haluaa ostaa esim. laukun ja haluaa tulla hakemaan. Laitan osoitteen ja kysyn milloin olisi tulossa. Ei enää mitään viestiä takaisin.

Tai tulee tekstari, jossa joku kyselee lisäkysymyksiä laukusta, vaikka ilmoituksessa on kuva ja kaikki vastaukset mukaostajan kysymyksiin. Vastaan kuitenkin. Ostaja vastaa n. 1,5 tunnin jälkeen, että haluaisi postituksella ostaa. laitan tilitietoni ja pyydän ilmoittamaan kun on maksanut sekä antamaan samalla osoitteen mihin lähettää paketti. Kuluu usein 2-5tuntia kun joudun uudestaan varmistamaan tuliko viestini perille, kun ei ole tullut mitään vastausta. Tässä vaiheessa mukaostaja ei enää vastaa mitään, vetelä ostaja maksaa tuotteen vasta tässä vaiheessa ja ymmärtää laittaa osoitteensa.

Miksi venyttää kaupantekoa koko päivän mittaiseksi ihmettelyksi? Siinä sitten päivän aikana tulee muilta mahdollisilta mukaostelijoilta kyselyjä laukusta ja joudun heille ilmoittamaan, että jo yhdelle mukaostajalle olen laukun mennyt lupaamaan jne..

Missä käytöstavat? Miksei voi laittaa viestiä, että ei sittenkään halua ostaa tuotetta? Tai parempi vaihtoehto olisi, että miettii oikeesti ensin ostaako vai ei, ennen kuin lähtee kuluttamaan myyjän aikaa ja rahaa. Jos myynnissä olisi vain yksi tuote, ei varmaan tuollainen leväperäisyys ärsyttäisi niin paljon, mutta kun on mahdollisesti parikymmentä tuotetta myynnissä ja jokaisesta monia monia äärettömän hitaita ostajaehdokkaita, joista suurin osa näyttää vaan huvikseen kuluttavan aikaansa minun kustannuksellani...
Ja jos ihan oikeasti haluaa ostaa tuotteen, voisi yrittää tehdä kaupat ripeästi. Siis kuka jättää kaupanteon roikkumaan moneksi moneksi tunniksi ja ikäänkuin muistaa asian taas vasta, kun myyjä tuntien päästä kysyy, että mites kun on jo koko päivä vatvottu...

On varmasti yksi sekavimmista aloituksista aikoihin. Ärsyttää niin pirusti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, että myyt ensimmäiselle kuka maksaa, näin minä toimin. Simppeliä. Jos joku hitailee ja on ehtinyt maksaa verkkopankin kautta, kysy tilinumero ja palauta rahat.

Vierailija
2/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon on näitä "Ai niin, unohdin" mietin vain kuinka paljon he sitten ostelevat tavaraa, jos unohtavat. Ärsyttää siinä vaiheessa kun ostajalta on tullut jos viesti "Maksan tänään...". Siinä vaiheessa laitan tavaran jo pakettiin (jos kyse postitus) no sitten ei maksua näykkään eikä henkilöstä mitään kuulu. Kysyn, että mites ne kaupat niin vastaus "en tarvitsekaan". Olis kiva, että siitä olis sitten ilmottanu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin! Kun ei kasvokkain olla tekemisissä, niin tosissaan on käytöstavat hukassa eikä ymmärretä, että siellä toisessa päässä on ihan oikea ihminen, jonka aikaa ja vaivaa ja rahaakin kuluu vaan, koska itse ei voi miettiä ennen kuin päättää "ostaa"..

Vierailija
4/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten niin tuttua. Mulla oli vähän aikaa sitten sekä myytävää että ilmaista tavaraa tarjolla, sain viestin eräältä henkilöltä että olisi kiinnostunut. Vastasin että kiinnostaako se ilmainen vai myytävä kun ei käynyt ilmi ja pahoittelin että kaikki ilmaiset on toistaiseksi varattu. Ei koskaan vastausta joten oli ahneena ilmaisen tavaran perässä, kun ei sitä saanut niin turha vaivautua kohteliaasti enää vastaamaan.

Samoin se että kysellään tavarasta kaikki mahdolliset mitat ja kun ilmeisesti on väärää kokoa niin ei ilmoiteta enää ettei haluakaan ostaa.

Viikko sitten eräs henkilö halusi ostaa yhden tavaran, kovin hätäiseen ja kiireisesti huuteli että anna osoite. Annoin, sitten alkoi syyllistäminen että voi voi, on niin kaukana, mulla mene sinne yli puoli tuntia, voitko tuoda? No, tuomiseen mullakin olisi mennyt se tunti mutta kun paikka oli sellainen missä käyn muutenkin niin sovittiin tapaaminen sinne. Tapaamispäivänä kysyin vielä tarkemmin että missä nähdään. Parin tunnin päästä tuli viesti ettei haluakaan tavaraa enää. Ei sitten voinut aikaisemmin ilmoittaa vaan vasta siinä vaiheessa kun itse laitoin viestiä.

Ok, kaikki mun esimerkit ei välttämättä ole samaa sarjaa aloituksen kanssa mutta pointti olikin ne käytöstavat ja niiden puuttuminen.

Vierailija
5/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia myyn vain kasvotusten. Ja jos ei tule sovittuun aikaan paikalle, niin myyn seuraavalle.

Vierailija
6/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yhdyn tähän apn kirjoitukseen ja muihin kommenteihin! Tämä on niin ärsyttävää! Minulla on ollut pari tavaraa myynnissä ja joka kerta on ollut näitä muka ostajia. Yksikin ostaja ilmoitti että hän tulee se ja se päivä katsomaan tuotetta ja kysyi osoitetta. Ei kysellyt milloin minulle sopii vaan päätti itse milloin tulee. Laitoin viestiä takaisin osoitteesta ja se päivä onneksi sopi minulle. Ei tullut mitään vastausta takaisin ja kun päivä joka hän sanoi tulevansa meni ohi laitoin viestiä uudelleen että eikö ole tulossa? Enkä saanut ikinä mitää vastausta. En todellakaan ymmärrä miksi ei voi vastata että ei enää olekaan kiinnostunut tuotteesta?

Kun itse ostelen tuotteita torista niin en laita viestiä tuotteesta minkä ehkä haluan, laitan vaan niille myyjille minkä tuotteet ehdottomasti haluan. Joskus oon kysellyt kahta kaappia samaan aikaan koska molemmat olivat hienoja mutta pystyin vain ottaa toisen. Kun sitten toinen myyjä sanoi että saan laitoin heti toiselle viestiä että hei anteekai mutten sittenkään ota tuotetta.

Se on ihan käsittämätöntä miten ihmiset käyttäytyy netissä. Mutta ehkeivät nää muka ostajat tajua miten ärsyttävää tämä jahkailu tai vastaamatta jättäminen on.

Vierailija
7/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä muuallakin. Meidän asuinalueella on omaa face-kirppis, jossa tapahtuu ihan samaa. Sitä tosin ihmettelen vielä enemmän, koska silloin ollaan kuitenkin heti omalla nimellä ja naamalla tekemisissä käytännössä omien naapureiden kanssa. Luulisi silloin käytöstavat muistavan, mutta ei. Surutta varaillaan tuotteita, mutta ei muisteta ilmoittaa, kun kiinnostus lopahtaa, saatika että vastattaisiin myyjän viesteihin. Todella raivostuttavaa.

Vierailija
8/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, etteivät ostajat erota yksityistä myyjää kaupassa olevaan myyjään, jolle maksetaan ihan palkkaa asiakaspalvelusta.

Multa on kyselty tyytyväisyystakuuta aika monta kertaa. Näille olen suoraan vastannut, että mikäli tämä on olennainen, kannattaa ostaa suoraan kaupasta 5-10-kertaisella hinnalla. En tajua, miten sitä tavaraa ei voi laittaa uudelleen myyntiin, jos osoittautuukin hutiostokseksi.

Laitoin tavaran myyntiin ihan vaan sen takia, kun en tarvitse sitä, enkä myöskään tarvitse sitä takaisin käytettynäkään.

Pahinta on tietysti sellaiset ostajat, jotka laittavat ENSIMMÄISEN viestin tyyliin: "olen noilla seuduilla tunnin päästä, tulen silloin hakemaan." Noihin ei tietystikään saa mitään vastausta, kun ehdottelen muuta ajankohtaa.

Vierailija
9/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä myyt tällä hetkellä.

Osta Huutonetistä.

Vierailija
10/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä myyt tällä hetkellä.

Osta Huutonetistä.

Vierailija
11/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsa-ketju II

Vierailija
12/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja maisterisfääreissä

Vierailija
13/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestadiolainen äiti vastaa

Vierailija
15/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita, että myyt ensimmäiselle kuka maksaa, näin minä toimin. Simppeliä. Jos joku hitailee ja on ehtinyt maksaa verkkopankin kautta, kysy tilinumero ja palauta rahat.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14304993/haloo-pernopansio--tyton-kimppu…

Vierailija
16/16 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähänkäytetty.fi......................??? 

Myy siellä kamojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi