Anoppi tuli katsomaan viikon vanhaa esikoistamme ja rupesi heti ulisemaan, että miksi vaan pienten lasten äitejä hehkutetaan, eikä vanhoja.
Siis mä olen viikon saanut olla äiti ja heti anoppi katkerana ja kateellisena mulle. Ja toisekseen sanoi, että sulla vielä paljon mahaa. Kenellä maha on lähtenyt viikossa. Hermot menee siihen akkaan, pilasi tämänkin ilon meiltä. Häämme oli hänelle jo surun päivä.
Kommentit (11)
Joopa joo, perseestä noi anopit, mutta niin olet sinäkin penskoinesi.
Tuo on silkkaa kateutta anopiltasi. Tuolleen puhuu ja käyttäytyy ihminen, jolla ei ole omassa elämässä mielenkiintoa.
Näistä anoppi- ja muista sukulaisketjuista huomaa, kuinka paljon vanhemman polven ihmisissä on täysin moukkamaista ja suorastaan persoonallisuushäiriöistä porukkaa. Sitten kehtaavat vielä leimata nuoret epäkohteliaiksi, häiriintyneiksi ja itsekkäiksi. Malliesimerkki projisoinnista.
Mun anoppi tuli kylään silloin, kun oli minun elämän ensimmäinen äitienpäivä. Mitään ei tuonut mukana, ei edes lapselle. Itselleen oli ostanut ruusun ja kuljetti sen mukana kylään.
On mielenkiintoista, miten joissain kulttuureissa tunnistetaan lapsivuodeajan herkkyys ja erityisyys ja meillä... no joo.
Meillä sekä anoppi ja appi oli tosi kateellisia, kun saatiin paljon huomiota (kukkia, kortteja, lahjoja) esikoislapaen syntyessä. Tästä huomiosta monta kertaa suureen ääneen mainitsivat.
Olivat myös miehen siskon puolesta kateellisia, kun ilmoitettiin toisen lapsen olevan tulossa. Sanoivat, että kyllä miehen siskokin kovin odottaa voivansa kertoa vauvauutisia. Eivät edes onniteet meitä tulossa olevasta vauvasta. Ja tämän toisen lapsen synnyttyä sanoivat, että kai tämä nyt oli sitten meille viimeinen lapsi. Jostain syystä en ole halunnut olla tekemisissä appivanhempieni kanssa.
Suomessa on paljon sairaita ihmisia. Kateutta, empatian puutetta ja ihan suorastaan vaan huonot kaytostavat monella.
Ei toisen onni ole sinulta pois.
hop