Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä ylihinnoitella kirppiksellä?

Vierailija
18.11.2016 |

Taaspa tuli kirppiksellä käydessä huomattua, ettei ole hinnat ihan kohdillaan.

Hyvänä esimerkkinä valokuvankehykset, pyydetään samoja hintoja kuin uudesta. Samoin joulukoristeita kun nyt löytyy paljon pöydistä, niin monesti samaan pyydettyyn hintaan saa marketista uudet.

Lastenvaatteita myös ylihinnoitellaan, oikeasti, en maksa kirppiksellä vauvanvaatteistakuin max 2€/kpl. Jos haluan maksaa enemmän, niin ostan sitten samantien uutena.

Eikä siis häiritse, kunhan jäin miettikää että mitä järkeä tuossa on. Jos samaan hintaan saa uuden, niin totta hemmetissä mieluummin sitten ostan sen uuden ja kirppismyyjä pääsee raahaamaan tavarat takaisin kotiinsa pöytävuokran loputtua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, paljon on ylihinnoittelua. Mutta paljon on niitäkin joiden mielestä ilmaseksi pitäs saada. Esim siististä merkkivaatteesta tai todella hyväkuntoisesta ulkohaalarista voi mielestäni pyytää enemmänkin kuin 2e, kunhan kunto on hyvä ja vaate ajanmukainen. 

Vierailija
2/7 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, on niitä jotka haluaa oikeasti tavarasta eroon ja sitten niitä ahneita. Itse löysin juuri kirppikseltä kaikkea ihanaa jouluista, käyttämätöntäkin ja normihinnaltaan kallista yhteensä vain 8,5€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään järkeä olekaan. - Oman kokemukseni mukaan hinnoittelu on taitolaji. - Yleensä on helpompaa ylihinnoitella kuin alihinnoitella. Moni elää vielä jostain käsittämättömästä syystä markka-aikaa...  -Tietysti tähän, joku toteaa, että liian halpaa ei voi ollakaan. - Minusta voi. - itselläni ainakin alkaa "hälytys kellot" soida, jos näen jonkun, joka on minusta "liian halpa" -Tulee väksin itselläni mieleen, että onko tuote näpistetty, tai varastettu jostain. En hhalua ostaa näpsitettyä saati varastettua, vaikka muka halvalla saisinkin.     

Vierailija
4/7 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn kaikki vauvanvaatteet max 1€.

Monesti hinta 50snt.

Minä haluan niistä eroon jotta saan kaappeihin tilaa vaatteille jotka mahtuvat päälle.

Monesti siivotessa pöytää minulta kysytään miksi niin halvalla myyn??

Että sellaista kirppiksillä..

Vierailija
5/7 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojoo, paljon on ylihinnoittelua. Mutta paljon on niitäkin joiden mielestä ilmaseksi pitäs saada. Esim siististä merkkivaatteesta tai todella hyväkuntoisesta ulkohaalarista voi mielestäni pyytää enemmänkin kuin 2e, kunhan kunto on hyvä ja vaate ajanmukainen. 

No nämähän ovat taas niitä makuasioita. Itse en nopeassa kasvuvauhdissa olevalle vauvalle ostaisi merkkivaatteita muutenkaan, sitten kävelevälle vasta enemmän alan kiinnittää huomiota laatuun.

Tosin merkkivaatteista puhuessa ainahan ei tarkoiteta niitä laadukkaita haalareita yms. vaan toisinaan puhutaan jostain peruspaidasta, jossa sitten on se jokin kallis logo. Näissä en alustavastikaan näe mitään järkeä. Edellämainittuja on kirppiksillä näkynyt ja sellaisella hinnalla, että ketjuvaateliikkeistä saa samaan hintaan uuden. Mutta ei se joka pyytää vaan...

- ap

Vierailija
6/7 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyn kaikki vauvanvaatteet max 1€.

Monesti hinta 50snt.

Minä haluan niistä eroon jotta saan kaappeihin tilaa vaatteille jotka mahtuvat päälle.

Monesti siivotessa pöytää minulta kysytään miksi niin halvalla myyn??

Että sellaista kirppiksillä..

Minä en ole saanut vaatteita myydyksi edes noilla hinnoilla vaikka kyseessä on ollut ihan uudenveroiset vaatteet (tyyliin kaksi kertaa ollut vauvan päällä, tahrattomia ja ehjiä). Eikä kaupaksi ole mennyt myöskään kantoliina josta pyysin kympin (ovh 50e), mobile jonka hinta oli myöskin kympin (ovh 60e), rintareppu vitosella (ovh 40e). Kaikki täysin ehjiä ja lähes käyttämättä jääneet.

Vein ne sitten Hopelle, sinne ne kelpasivat enemmän kuin hyvin.

Vierailija
7/7 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nojoo, paljon on ylihinnoittelua. Mutta paljon on niitäkin joiden mielestä ilmaseksi pitäs saada. Esim siististä merkkivaatteesta tai todella hyväkuntoisesta ulkohaalarista voi mielestäni pyytää enemmänkin kuin 2e, kunhan kunto on hyvä ja vaate ajanmukainen. "

- Samoja tuntemuksia. En malta olla vielä lisäämättä, että vaikka sinänsä kukin saa minun puolestani tehdä (lähtökohtaisesti) ostamillaan tavaroilla mitä tykkää, niin itseäni toisinaan ärsyttää nämä -kutsun heitä  mielessä rääkyviksi lokeikisi- jotka ryntäävät katsomaan tuottteita ennen kuin olet kaivanut ensimmäsitkään tuotetta esille.  He  kyttäävät, vahtivat ja edelleen arvostelevat, että kuinka ovat kalliita, kun ovat niin vanhojakin tai ainakin vanhempaa mallistoa.. Niinp, niin kirppari pöydän varasinkin juuri siksi, että kun hankin itselleni juuri hetki sitten uuden, niin aattelin tehd sillä samantien bisinestä. 

Jos sitten hyvää hyvyyttäsi annat jonkin tuotteen puoli-ilmaiseksi niin -vaikka sillä ei pitäsi olla mitään väljä, nii harmittaa jos tai kun tällaine rääkyvä lokki vie sen omaan pöytäänsä myytäväksi.  Ja hinnan arvaattekin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi