Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa nyt saako työtön laittaa lapsen hoitoon vai ei?

Vierailija
18.11.2016 |

Täällä ja muutenkin saa kuulla jatkuvasti kommentteja että työtön on laiska jos lapsi hoidossa ja itse "makaa sohvalla". No me emme ole laittaneet lasta hoitoon kun olen työtön, ihan sen takia ettei ole varaa.Mieheni tulot ovat nettona n. 2300 kk, josta maksaa elatusapua 200 ekk ja vuokraa 970 e kk. Itse saan peruspäivärahaa n. 600 ekk. Päivähoitomaksut olisivat meillä 290 vuoden alusta 3 vuotiaalle. Ei vaan ole varaa laittaa hoitoon.

Jos pakkotyö tulee ensi vuonna ajankohtaiseksi enkä saa töitä, mihin ihmeessä laitan lapsen? Otan mukaan vapaaehtoistyöhön vai? Lapsemme ei ole koskaan ollut hoidossa joten sopeutuminen vie aikaa, ja mielelläni aloittaisin totuttelun ajoissa, jos vain taloustilanne antaisi mahdollisuuden. Jos en työllisty ja lapsen hoitoa ei katsota "yhteisön toimintaan" osallistumiseksi, millä ihmeellä maksan lapsen hoidon tuoksi ajaksi? Päivähoito maksaa n. 1000 e kk/lapsi kunnalle ja nyt saan 600 e kk peruspäivärahaa, joten miten ihmeessä tuosta tulisi säästöjä?

Muutenkin ristiriitaista nuo hallistuksen suunnitelmat, välillä saa kuulla kuinka työttömät vie päivähoitopaikat ja pitäisi edes omat lapset hoitaa jos ei töitäkään ole (lapsen näkökulmasta ja oikeudesta varhaiskasvatukseen en viitsi edes puhua kun se on yhdentekevää suurimmalle osalle) ja välillä pitäisi mennä samantien vapaaehtoistyöhön ja viedä lapset hoitoon. Päättäkää jo!!!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se vielä ensi vuonna ajankohtaista on. Ensi vuonna alkaa perustulokokeilu.  Osallistumistulosta esitys kai valmistuu syksyllä 2017, tuskin saavat heti voimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla