Laihtuminen pelottaa
Ylipainoa on lähes saman verran kuin Jasminilla (30 kg), ikää huomattavasti enemmän. Jos nuori nainen jää tämän näköiseksi laihdutettuaan, niin kuinka kurjalta tällainen keski-ikäinen mahtaisi näyttääkään.
"Kuvissa on roikkuvaa kreppipaperimaista ihoa, löysää vatsanahkaa ja kuihtuneet rinnat. Runsaat rinnat kuihtuivat seitsemäsosaan aiemmasta ja G-kupit vaihtuivat A-kuppeihin."
http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-2000002142750.html
Kokemuksia kymmenien kilojen laihdutuksesta keski-iässä (tai miksei nuorempanakin)? Onko mitään mahdollisuuksia välttää roikkuvaa ihoa?
Kommentit (4)
Jasmin oli ollut myös raskaana, ja ainakin itse ajattelin, että se on varmaan vaikuttanut tuohon vatsanahkan roikkumiseen enemmän kuin varsinainen ylipaino. Monille normaalipainoisillekin jää raskauden jälkeen löysä vatsareppu, kun iho on venynyt.
Maltillinen laihdutustahti ja liikunta vähentävät ihon roikkumisen riskiä.
Sellainen laihdutustahti, että iho ehtii mukaan.
Mä laihdutin 30kg puolessa vuodessa ja kävin koko tämän ajan kerran viikossa bodypumpissa ja kahdesti muuten kuntosalilla "yleiskuntoilemassa". Bodypump kiinteyttää niin hyvin, että mulle ei ainakaan jäänyt mitään roikkuvatsaa. Rinnat tosin roikkuvat mutta se on voi voi ;)
up