Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Almironin käyttö ruuan laitossa?

10.03.2006 |

mietin että voiko almironilla tehdä esim. makaroonilaatikon maidon? Kestääkö maito siis paistamisen? Tiedän että monet vitamiinit häviävät, mutta koostumuksen kannalta..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikon voi tehdä aivan hyvin ilman maitoa, ilman että koostumus kärsii. Nesteeksi voi käyttää vaikka lihalientä. Jos muna sopii, niin voi tehdä muna-lihaliemi seokseen tai ihan ilman munaakin pelkällä lihaliemellä. Ohjeita varmasti löytyy netistä paljon.

Itse en ainakaan mitään apteekinmaitoja paistaisi/kuumentaisi liian kuumaksi. Tuhlaukselta tuntuu niitä mättää ruuan sekaan ja samalla tietää, ettei niiden ravintosisältö ole enää lähellekkään ennallaan.

Vierailija
2/6 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluasin opettaa hänelle eri koostumuksia ruuissa. Tulee kuitenkin ihan erilainen laatikko jos tekee veteen ilman mausteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis viljat kuitenkin käyvät. Omalle lapselleni olen näitä " karkeuseroja" yrittänyt opettaa tekemällä maissipuuroa ihan niistä hienoimmista jauhoista aloittaen sitten täysjyväjauhoista tehden ja lopuksi " polentapuuroa" . Tosin meillä karkeat ruuat eivät ota upotakseen edelleenkään (ikää kohta 1v).

Mutta aiempaan kysymykseen... noita puuroja tehdessä voi jauheen lisätä valmiseen puuroon (esim. pieni tilkka vettä johon liuottaa jauheen ja sitten lisää ruuan sekaan). Tällöin eivät tärkeät " kasvuaineet" tuhoudu liiallisen kuumentamisen seurauksena. Itse olen noiden jauheiden kohdalla monesti miettinyt kuinka ne mahtavat säilytystä kestää valmiin ruuan sekaan sekoitettuna kun suositus maidoissakin on ettei valmista liuosta säilytettäisi ja annettaisi myöhemmin vaan tehtäsiin vain tarvetta vastaava määrä kerrallaan ja loput jäljelle jääneet viemäriin.

Kukin tietekin toimii omaksi parhaakseen katsomalla tavallaan. Itse en noita kalliita korvikejauheita lisäisi ruokiin joita täytyy kuumentaa yli suositellun 40 asteen.

Vierailija
4/6 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää. Mulla on tuo Almironin esitevihkonen, jossa on ruokaohjeita ja siinä on mm. kinkkukiusaus, jossa on jauhetta. Myös sämpylä ja pullataikinoihin voi käyttää.

Vierailija
5/6 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän olikin siitä tuleeko ruuista KOOSTUMUKSELTAAN hyviä. Mä höpsö kun vaan toitotin tuosta vitamiinien yms. katoamisesta lämmittäessä liian kuumaksi. Heh näin sitä taas lukee mitä haluaa.

Tosiaan lukeehan tuossa esitteessä, että kestää koostumukseltaan lämmittämistä ne vitamiinit vaan sitten vähenee. Te jotka ootte tehneet noilla ohjeilla niin ovatko olleet syötävää tavaraa. Säilyykö Almironin (tai te jotka ootte mahdollisesti NutriJuniorista jotain mössöjä tehneet, NutriJuniorin) karsea maku esim. leivonnaisissa?

Eihän sitä toki tarvitse kuin lapsen syödä,mutta mahtavatko olla ihan kamalaa tavaraa....On kyllä uskomatonta, että nuo mukulat noin kamalan makuisia " maitoja" suostuvat juomaan.

Vierailija
6/6 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lienee se Almiron vihkonen jossain kaapin pohjalla ;) Täytyy kaivaa josko siellä olisi jotain kivoja ohjeita. Silloin kun maitoa alettiin juomaan katoin vaan velli ja puuro-ohjeet.

Olisi tosiaan kiva kuulla säilyykö maku. Täytyy keksiä kaikenlaista jotta saisi vauva jotain erilaista välillä. Kaikki erilaiset puuro/hiutale jutut on tullut testattua.

Viimeksi kokeilin riisispagettia ja poronlihakastiketta, hyvää tuli (siis ainakin vauvan mielestä). Nyt ajattelin testata " makaroonilaatikkoa" . Ei siis tavallista pastaa, ei kanamunaa, mutta kokeilempa mitä tulee tälläisellä systeemillä. Makaroonilaatikkoa ei varmaan ole ruoka nähnytkään mutta kuitenkin.