Tiedätkö googlaamatta kuka oli Aleksanteri Suuri?
Kuka oli, koska eli, missä eli ja miten vaikutti?
Kommentit (19)
Tiiän, se on Colin Farrel ja vaikuttaa Hollywoodissa.
Hän oli keisari joka valloitti ison osan Eurooppaa ja Ukrainaan saakka.
Eiks se ollu se edellinen suomen pääministeri?
Vierailija kirjoitti:
Hän oli keisari joka valloitti ison osan Eurooppaa ja Ukrainaan saakka.
Äh ei eurooppaa niinkään vaan persia intia egypti. Jotain 300 l ekr. Sotkin toiseen keisariin ekana.
Ei kai kukaan ole niin tyhmä, ettei tota tiedä?
Varmaan joskus 300-200 ekr eli? Kreikkalainen sotapäällikkö (ja ehkä kuningas??), joka valloitti isoja alueita ainakin Egyptiä ja Persiaa myöten.
Eiks se ollu Pipin Pienen isoveli?
M
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki tiiä? Perustietoa.
Mä en tienny. Luulin et se on ollu joku venäjän keisari 1800 luvulla. Siks vähän ihmettelin sitä miljonäärin kysymystä kun tiedän suurinpiirtein milloin ne platon jne on eläneet.
Ilmiannoin kaikki viestit jotka ovat rasistisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tienny. Luulin et se on ollu joku venäjän keisari 1800 luvulla. Siks vähän ihmettelin sitä miljonäärin kysymystä kun tiedän suurinpiirtein milloin ne platon jne on eläneet.
Sulla oli kakkonen taas mielessä...
En tiedä tarkalleen, mutta jossain mielen perukoilla kurkistelee joku kreikkalainen valloittaja. Mitään muuta muistikuvaa ei ole.
makedonian kuningas, perusti Aleksandrian kaupungin. Valloitti puoli tunnettua maailmaa
Aika hassua että Makedonian kunkku on joskus hallinnut puoli maailmaa mutta nykyisin Makedonia on pieni tuntematon persläpi.
Niin muuttuu maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin mietin, että miten voi olla kukaan niistä oikea vastaus, kun on satoja vuosia välissä. Ei todellakaan ole historia vahvoja puoliani.
Hänellä oli Bukefalos-niminen hevonen, joka pelkäsi omaa varjoaan.
Joku antiikkinen homo jolla oli iso kulli. Siitä lisänimi "suuri".
300 ekr kreikassa