Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoidut laumasielut

Vierailija
12.11.2016 |

Oma huomioni tatuoiduista ihmisistä on että nämä ovat keskimäärin järjeltään korkeintaan keskinkertaisuuksia ja eivät suinkaan mitään individualisteja kuten uskovat olevansa. Tatuoinnithan ovat tulleet valtavirtaan alakulttuureista joiden jäsenet elävät tiukassa laumakurissa ja jossa on vahva johtaja kuten vangit sekä merimiehet. Kuriositeettinä voi mainita että Englannin kuninkaalla Richardilta löytyi kun tämä ristiretkeltä palatessaan kaatui taistelussa rakastajattaren nimi tatuoituna sydämen päälle:D

Yleensä heille on tärkeää että on joku selkeä vahva johtaja sanomassa mitä pitää tehdä ja oma aloitteisuutta ei ole. Ajatusmaailma on hyvin suppea ja älyllistä uteliaisuutta ei ole. Tulee mieleen kun kysyin yhdeltä runsaasti tatuoidulta kävitkö jo katsomassa Kiasmassa viime vuonna olleen Robert Mapplehorpen näyttelyn. Vastaus oli että "marginaalikulttuurit eivät kiinnosta". No en itsekään ole mikään marginaalikulttuurien fani enkä edes tiennyt tuosta kuvaajasta mitään mutta kävin katsomassa näyttelyn uteliaisuuttani enkä pettynyt.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää, se kertoo jo jotain sinun älykkyysosamäärästäsi...

Vierailija
2/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki Ap tatuointi ja katso tapahtuuko muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi yleistää, se kertoo jo jotain sinun älykkyysosamäärästäsi...

Havaintoni perustuu toki omiin mielipiteisiini mutta olen huomannut että tuo pätee niin akateemisiiin kuin amiksen käyneisiin tatuoituihin.

Vierailija
4/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelen yliopistossa ja minulla on tatuointi, tekeekö se minusta vähemmän älykkään?

Vierailija
5/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelen yliopistossa ja minulla on tatuointi, tekeekö se minusta vähemmän älykkään?

Yleisesti ottaen kyllä.

Vierailija
6/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tyhmempää mutta todennäköisesti olet laumasielu ja pohjimmiltasi autoritaasisen luonteen omaava.

Vierailija
7/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen kyllä.

Tatuoinnit ovat vain individuaalisen henkilön päätös muokata ulkonäköään. Ihan samalla tavalla kun esim. Permanentti hiusväri. Eikö olekin fiksua että käytetään itsemäärämisoikeuttaan kun siihen kerran on mahdollisuus.

Vierailija
8/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä tatuointia ottaessani ajattelut olevani mitenkään erilainen kuin muut :D Otin sen muistuttamaan minulle tärkeästä asiasta. Opiskelen muuten opeksi, eli varo vaan, voin joskus vielä opettaa sinunkin lastasi ;)

Selässäni lukee "After all, to the well-organized mind, death is but the next great adventure."

Vierailija
9/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä tatuointia ottaessani ajattelut olevani mitenkään erilainen kuin muut :D Otin sen muistuttamaan minulle tärkeästä asiasta. Opiskelen muuten opeksi, eli varo vaan, voin joskus vielä opettaa sinunkin lastasi ;)

Selässäni lukee "After all, to the well-organized mind, death is but the next great adventure."

Jos olisit todella luova ja huippulahjakas jolla on rajaton kunnianhimo olisit valinnut muun kuin opettajan ammatin jossa toistat samoja alkeita lapsille tai nuorilla vuodesta toiseen. Hukkaan siinä menee yliopistokoulutus. Mutta ole ihan tyypillinen tatuoitu sillä leimojahan on joka toiselle kaupan kassalla ja sari sairaanhoitajalla.

Vierailija
10/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen kyllä.

Tatuoinnit ovat vain individuaalisen henkilön päätös muokata ulkonäköään. Ihan samalla tavalla kun esim. Permanentti hiusväri. Eikö olekin fiksua että käytetään itsemäärämisoikeuttaan kun siihen kerran on mahdollisuus.

Tribaali perseenpäälle/selkään sekä  ehkä hurjimmille nännilävärit, voi miten originellia:D

Vierailija
11/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mitä tatuoidut uskovat tai pitävät tärkeänä?

Se, että tatuoinnit olivat ennen tietyn ihmistyhmän tai alakulttuurin juttu, joka on nyt levinnyt valtavirtaan vaikkapa siinä missä rap-musiikki tai hiustenvärjäys ja sina koetat selittaa jotain auktoritaarisista ongelmista (jahas, skandit lopetti nakojaan toimimisen kesken kaiken) kertoo paljon enemman sinusta kuin yhdestakaan tatuoidusta.

Tiesitkos - ajat ja asenteet muuttuvat. Ainoa mika ei nayta muuttuvan, on ap:n kapeakatseinen, mustavalkoinen, ahdas mieli ja tarve nostaa itsensa muiden ylapuolelle.

Mutta hauskaa viikonloppua siita huolimatta!:)

Vierailija
12/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mitä tatuoidut uskovat tai pitävät tärkeänä?

Se, että tatuoinnit olivat ennen tietyn ihmistyhmän tai alakulttuurin juttu, joka on nyt levinnyt valtavirtaan vaikkapa siinä missä rap-musiikki tai hiustenvärjäys ja sina koetat selittaa jotain auktoritaarisista ongelmista (jahas, skandit lopetti nakojaan toimimisen kesken kaiken) kertoo paljon enemman sinusta kuin yhdestakaan tatuoidusta.

Tiesitkos - ajat ja asenteet muuttuvat. Ainoa mika ei nayta muuttuvan, on ap:n kapeakatseinen, mustavalkoinen, ahdas mieli ja tarve nostaa itsensa muiden ylapuolelle.

Mutta hauskaa viikonloppua siita huolimatta!:)

Onhan asenteet siinä mielessä muuttuneet varsinkin nuoremmissa ikäryhmissä että tatuoinneilla ei ole enää shokkiarvoa.

Vierailija
13/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuvaa musta kaikkia ihmisiä. Järjeltään keskinertasuuksia keskimäärin (keskimäärin ihmiset on keskinkertaisuuksia), eivätkä lainkaan niin individualisteja kuin luulevat olevansa. Ei älyllistä uteliaisuutta tai oma-aloitteisuutta ja kaivataan auktoriteettia kertomaan, miten elää.

Mun perää ei kaivele, jos joku pitää itseään uniikimpana kuin muut. Mua ei myöskään haittaa, jos joku on sitä ihan oikeasti. Mä en ymmärrä, miksi tästä uniikkiudesta on tullut niin arka aihe ihmisille. Se on ihan naurettavaa.

Olen itse tatuoitu, joskin tatuoinnit on mulle aika yksityisiä ja ne on tehty arpien päälle. Jotkut asiat näyttävät jonkinlaisilta valinnoilta olematta sitä. Mä olen myös kalju sairauden takia. Mua on pidetty uusnatsina. Eihän kukaan ole kalju muuten vaan. Tai tatuoitu. Eri asiahan se on, mutta jos ei halua katsella arpiaan, vaihtoehtoja ei juuri ole.

Tatuoinnit on mielestäni mielenkiintoisia. Niiden historia ja merkitys ympäri maailmaa vaihtelee paljon. Nykyisin niitä on niin monenlaisilla ihmisillä, etten menisi yleistämään.

Vierailija
14/17 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoin oman naamani kuvan perseeseeeni

Vierailija
15/17 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että edes pystyy päättämään että ottaa jonkun tatuoinnin ja kantamaan sitä lopun ikää. Kertoo impulsiivisuuden lisäksi ajattelun jämähtämisestä samoille urille. Ikään kuin maailma tuli valmiiksi.

Vierailija
16/17 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että edes pystyy päättämään että ottaa jonkun tatuoinnin ja kantamaan sitä lopun ikää. Kertoo impulsiivisuuden lisäksi ajattelun jämähtämisestä samoille urille. Ikään kuin maailma tuli valmiiksi.

Täh? Suomentaisiko joku mulle tämän kommentin? Onko nuo välimerkit ihan oikeissa kohdissa?

Vierailija
17/17 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, kun mä oon tatuoimaton laumasielu? Pitäiskö mun ottaa joku kiva kuva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi