Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono omatunto sairaslomasta

Vierailija
11.11.2016 |

Olen opettaja ja opetan usean tunnin ajan isohkoja lukioryhmiä. Teen töitä äänelläni, ja ilman sitä työ on "hieman" hankalaa.

Sairstuin maanantaina elämäni hirveimpään flunssaan. Olin useamman päivän kuumessa ja menetin ääneni kokonaan. Lääkäri totesi, että minulla on keuhkoputkentulehdus ja kirjoitti sairaslomaa perjantaille (tälle päivälle) saakka. Huomaan, että ääneni rasittuu, jos puhun pitkään. Ääni menee hyvin matalaksi tai särkyy kokonaan. Koska tänään minulla oli ihan hyvä olo, menin töihin hoitamaan muutaman kiireellisen toimistohomman ja pyysin sijaista pitämään vielä tämän päivän oppitunnit.

Vaikka tiedän, että olen sairaslomalla ja sijaisen pyytäminen oli ainut järkevä ratkaisu, minulla on silti huono omatunto sairaslomastani. Päätäni vaivaa sellainen perusajatus, että flunssa ei ole mikään syy olla poissa töistä, jos ei ole kuumetta. Minua nolotti olla työhuoneessa ja koko ajan takaraivossa jyskytti ajatus, että ehkä se ääni kuitenkin olisi kestänyt... Miten näistä tunteista pääsisi eroon? Miten minulla voi olla huono omatunto siitä, että sairastun?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hiljaa vaan, menetät muuten äänesi kokonaan. Niin kävi työkaverille, ääni jäi pieneksi kurkkumurinaksi, kun ei uskonut, että flunssa on oikea sairaus. Et ole korvaamaton muille kuin itsellesi.

Vierailija
2/7 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hoidat työkalusi ensin kuntoon, ennen kuin alat sitä rääkkäämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se juuri on. Jos en nyt lepää, sairasloma saattaa venyä vaikka kuinka pitkäksi. Senkin tiedostan, että korvaamattomia ihmisiä on hautuumaat täynnä... 

Jostain syystä minun on todella vaikea vain levätä, jos olen kipeänä. Alitajuisesti kuvittelen, että olen kaikkien mielestä ihan paska työntekijä, koska sairastuin ja olin neljä kokonaista päivää poissa... Rationaalinen järkeni yrittää takoa päähäni tolkkua, mutta tunnepuoli ei sitä oikein hyväksy.

Kaikista naurettavinta on se, että tunnen kamalaa tarvetta selitellä kaikille, että olen oikeast kipeänä.. Ihan niin kuin kukaan sitä kyseenalaistaisi tai edes kiinnttäisi huomiota.

Ap

Vierailija
4/7 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vain laiska. Olisit ihan hyvin voinut laittaa oppilaat tekemään itsenäistä työtä. Nyt kaupunki joutuu maksamaan sekä sinun että sijaisesi palkan! Sairaslomaa ei ole pakko pitää.

Vierailija
5/7 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin vähäsen. Oon tässä sossupumminna hengaillut 15 vuotta ja eilen tuli pipi sormeen ja menin lääkäriin hakee laastarii. Vähän epämukava olo nyt että teinköhän oikein, lääkärikin tuntu teippailevan mut nopeesti ku siel oli ihmisii odotushuoneessa vakavat kipsit käsissä yms

Vierailija
6/7 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin vähäsen. Oon tässä sossupumminna hengaillut 15 vuotta ja eilen tuli pipi sormeen ja menin lääkäriin hakee laastarii. Vähän epämukava olo nyt että teinköhän oikein, lääkärikin tuntu teippailevan mut nopeesti ku siel oli ihmisii odotushuoneessa vakavat kipsit käsissä yms

silti siihen meni 45 min kun rimpuilin 

Vierailija
7/7 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

silti siihen meni 45 min kun rimpuilin 

Hahahaha, voi ku oot niin hauska!