**Perjantaita MAALISKUU ' 05**
Kommentit (12)
En taas aikoihin ole ehtinyt kirjoittelemaan.
Meilläkin poju tulee ensi viikolla jo vuoden. Hirvittää kuinka tämä aikaa menee näin nopeaa.
Meillä tulee jo aika paljon sanoja, noin kymmenen. Yhden pienen lauseenkin osaa. äiti anna. Sillä pärjää jo pitkälle.
Meillä ei vielä kävellä. Muutama askel tulee välillä vahingossa ilman tukea.=)
Öitä voi kuvailla sanalla HIRVEITÄ. En ole nukkunut kunnon yötä (pari heräämistä) viikkoihin.
Mutta nyt täytyy mennä. Molemmat pojat tuli lahkeeseen roikkumaan.=)
Eilinen oopperakeikka meni huomattavasti mukavammin kuin ennalta oletin... Ensin käytiin syömässä, ruoka oli tosi hyvää (italialainen ravintola Sasso Kauppatorilla Hgissä). Sitten oopperaan. Kaija Saariahon tyyli ei kyllä ole ihan lempparimusiikkiani, mutta yllättävän hyvin jaksoi kuunnella. Oli jopa muutama ihan kaunis kohta. Ongelman meinasi aiheuttaa pissahätä, joka oli koko ajan ihan hirveä... Tuli mieleen ihan loppuraskausajat, kun koko ajan oli järkky hätä. Tällä kertaa hädän syy oli se, että join reilusti vettä illallisen aikana... Mutta kestin kunnialla loppuun asti (oopperassa ei ollut väliaikaa, kesti yli 2 h suoraan putkeen...). Ilta oli siis ihan mukava, seuralaisemme kivoja ihmisiä (miehen työpaikan asiakas vaimoineen, en ollut koskaan ennen tavannut). Ja kotonakin oltiin ennen yhtätoista.
Tänään illalla on ohjelmassa miehen sukulaisen väitöskaronkka. Tosin siitä erikoinen karonkka, että sinne saa ottaa lapset mukaan. Menemme siis koko perheen voimin, ja olemme sitten lasten tarpeiden mukaan, ts. lähdemme kotiin, kun heitä alkaa kyllästyttää ja väsyttää.
Muuten viikonloppuna ei ole ihmeempää ohjelmaa. Kaupassa täytyy käydä ja esikoiselle ostaa uusia housuja - vanhat rupeavat olemaan liian lyhyitä. Niin ne lapset kasvavat ;-) Hiihtämään pääsystä unelmoin minäkin...
eipä siis ihmeempiä. Niinulle jaksamista rikkonaisten öiden kanssa! Tiedän tunteen - meillä yöt paranivat vasta reilu kuukausi sitten. Mutta vieläkään minä en osaa nukkua öitäni kunnolla...
Jahas. Jos lähtisi taas töiden pariin. Olen tämänkin päivän kotitöissä, eli lukemassa papereita. (Pippandiille kiitokset hyvän kotityöpäivän toivotuksista eilisessä pinossa!)
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Terhi&hoidossa oleva Saana
aah, känkkäränkkä nukahti vihdoin. Mikähän nyt taas vaivaa, kun ruoka ja uni ei maistu?! Tissiä vaan haluaisi yötä-päivää lussuttaa :( Tulee kai lisää hampaita?
Sisko tulee perheineen huomenna kylään ja jäävät yöksi. Meinataan jättää tenavat isillensä ja lähdetään syömään ja aion kyllä juoda siiderin. En oo käyny missään Sannin syntymän jälkeen, paitsi pari kertaa kampaajalla, joten on siis aika alkaa hölläämään napanuoraa. Tiedän, että tyttö tulee huutamaan, mutta tuskin se parissa tunnissa siihen tikahtuu... Ja sitten varasin kampaajan torstaiksi. Mummonsakin saa alkaa osallistua hoitoon. Mä EN JAKSA enää yksin tätä härdelliä...
Joopa, taas herättiin, mut sen nyt vielä totean, kun muistan, että minusta tuo Terhin Saana on aivan ihana nimi. Jos joskus kävisi niin kumma juttu, että saisin toisen tytön, niin hänestä suurella todennäköisyydellä tulisi myös Saana...
T: Sola ja Sannikka
Siis tuosta nimikommentista. Kiva, että jonkun muunkin mielestä meidän neidin nimi on kiva... Kun se meistäkin on ;-)
Ja voimia Solalle! Tiedän tasan tarkkaan tuon tunteen, ettei enää jaksa... Meillä isäntä tekee välillä pitkäänkin pitkää päivää ja on työmatkoilla, eikä kyllä muutenkaan ole niitä oma-aloitteisimpia kotitöissä (patistamalla tekee kyllä kiltisti, mutta kun ei aina jaksa...). Niinpä mä usein pyöritän tätä arkea ihan omin voimin. Ja silloin kyllä välillä meinaa epätoivo iskeä. Onneksi miehellä on sitten välillä niitäkin kausia, ettei tarvitse aina olla töissä. Ja kotona ollessa kyllä kiitettävästi on lasten kanssa, mikä toisaalta mun mielestä on tärkeämpää kuin ne kotityöt. Mutta silti, ei välillä millään jaksais. Mäkin olen nyt alkanut ihan tarkoituksella ottaa omia menoja välillä (esim. ens viikolla on yksi töihin liittyvä iltatilaisuus, toukokuussa lähden tyttöjen kanssa kylpylään), jotta ees vähän sais tätä arkea katkaistua. Mutta jaan siis kaikkien jaksamistaan kipuilevien tunteet!
Terhi - the pinon täyttäjä
Enpäs olekkaan jaksanut pitkiin aikoihin raahautua koneelle. Olen vähän pihalla kaikista tapahtumista, mutta eiköhän ne tässä selviä. Olen ollut tosiaan melkoisen väsynyt ja sunnuntaina tultiin sitten tänne pohjoiseen Eelin kanssa morjestamaan sukulaisia. En ole joutanut konetta avaamaankaan.
Tänään ollaan menossa katsomaan eilen syntynyttä pikkumiestä ;) Tulee varmaan sellainen olo, et tulispa pian kesäkuu. Muutenkin olo alkaa olla jo varsin tukala ja kun Eeli ei vielä kävele, nostot aiheuttaa supistuksia ja kipuja masuun.. Mutta kaipa ne ei vaarallisia ole, kun eivät kovin voimakkaita ole nuo supistukset.
Mä en keksi ollenkaan minkälaiset vaatteet mä laittaisin Eelille päälle yksvuotis kuviin.. Ei ole vielä kaupoista löytynyt mitään jännää. En kuitenkaan halua mitään aikuismaista pukua, haluan että Eeli näyttää pikkupojalta.
Nyt vaikuttais vähän siltä, että olis aika lähteä ulos Eelin kanssa, tuolla on ihan mahtava ilma =)
Rosa rv 28 ja Eltsu 17.3.
Oltiin kaupoilla äsken ja kaffeella käytiin. Nyt neiti nukkuu, nukahti rattaisiin, mutta siirsin hänet omaan sänkyyn, koska ei rattaissa kauaa olisi nukkunut.
Postittelin papalle synttärilahjan, hänellä kun on synttärit samana päivänä kuin Hannalla, veljeni tytöllä on myös samana päivänä synttärit, hänelle mulla on vielä lahja keksimättä.
Meilläkin mun puolen sukulaiset asuu 300km päässä, mutta mun vanhemmat ovat tulossa Hannan päiville, tuosta veljeni tytöstä en vielä tiedä onko tulossa, hän on Hannan kummi-täti, hän täyttää nimittäin 18-v. eli voipi olla seuraavana viikonloppuna vähän heikossa hapessa...
Muuten synttäreille on kutsuttu miehen puolelta sukua ja Hannan toiset kummit sekä tuttava perhe.
Kua: Musta on helpompi olla silloin mässyttämättä, kun mies on työmatkoilla. Helpommin tulee herkuteltua, kun ollaan kaikki kotosalla.
Viikonlopuksi ei ole ihmeempiä suunnitelmia, kaupoilla käydään ja nautitaan yhdessä olosta.
Nyt menen hetkeksi maate, ulkoilu ja tämä flunssa väsyttää.
Mukavaa viikonlopua !!!
Hanneliini & Hanna
MILLASIA TURVAVÄLINEITÄ TEILTÄ LÖYTYY? Me tarvittaisiin portaisiin sellanen portti, joka menisi kasaan tai rappusten myötäisesti? Onko kellään tietoa mistä sellasen löytäisi? Ollaan etsitty paikalliset lastentarvikekaupat, mutta heilläpä ei sellasta ole.
Toinen mikä tarvittaisiin niin hellaan ritilä. Neiti käy vaivihkaan laittamassa liedet päälle ja uuniakin on lämmitänyt 300 asteeseen. Sellasia oli kyllä liikkeissä, mutta yritän nyt metsästää jostain käytettyä..
Keittiössä on muutamassa kaapissa lukot ja vessassa pesuainekaappiin olen viritellyt kuminauhan,mutta muuten meillä ei ole estetty Mimmin kulkemista ja kaappien nuuskimista ;)
Meillä herättiin muutes tänään klo 5.30..eikä millään halunut nukahtaa uudestaan.Otin viereen maitopullolle ja nukuttiin klo 8.30 asti. Tällästä ei ole tapahtunut sitten kuukausiin. Aamupäivästä oltiin ulkona nauttimassa auringosta ja päikkäreille kävi klo 12. Miten kiva ois jos aamut alkaisi näin myöhään. Ei tarvitsisi kukonlaulusta asti viihdyttää kitisevää lasta..vaan tänään ollaan oltu niin hyväntuulisia että :)
Mutta joo, eipä tällä erää muuta.
Tuulia
Ei sitten millään saa aikaiseksi siivouksen aloittamista. Santtu nukkuu pihalla ja saisi ihan rauhassa touhuta, mutta ei vaan jaksa.
Meillä on viikonloppuna ohjelmassa lauantaina synttärit ja sunnuntaina synttärit. Ihan juhlaa koko viikonloppu. Naapurin pikku neitokainen täyttää 1 vuotta ja kummityttö täyttää 11 vuotta. Vielä pitäisi lamppukauppaan ehtiä, kun olohuone ja keittiö tarvitsee uudet yhteensopivat lamput keittiöremontin jäljiltä ( niin remonttihan oli vasta marraskuussa, hiljaa hyvää tulee).
Santtu laittaa 1v-kuvaan ruudullisen kauluspaidan ja siniset housut, eikä mitään kenkiä vaan paljaat varpaat. Emme ole ajatelleet ostaa Santulle lahjaa, mutta esikoinen on asiasta kovin huolestunut. Voivottelee ja kummastelee, kun ei Santtu saa synttärilahjaa. Ehkäpä sittenkin tarvitsee joku paketti hankkia yhdessä esikoisen kanssa, niin ei jää asia häntä vaivaamaan.
Emme myöskään taida hankkia kakkua, vaan ihan jätskistä värkätään joku systeemi. Vieraiksi kutsumme isomummot, mummot, vaarit, sedät, tädit ja yksi kaveripariskunta lapsineen eli n.20 hlö.
No hitsi nyt Santtu alkoi kämistä ulkona, joten moro.
T. lappu & Santtu 22.3.
Aloitin jo aiemmin viestin, mutta sitten piti mennä kakkahommiin potalle. Mukavasti on kaikki kakat tulleet pottaan jo parin viikon ajan. Yhtä kertaa lukuunottamatta olen siis siirtänyt neidin potalle, kun ähinä on jo alkanut. Meillä asiaa helpottaa se, että Kaisa ei kakkaa päivittäin. Ennustaminen on helpompaa. Ja tuntuisi tyttö olevan vieraskorea - kakka tulee useimmiten kotioloissa.
Taas vedetään paperisilppua kierrätyskorista, en jaksa huolestua. Kaivelen isoimmat pois ja ei kai se vessapaperi voi olla vaarallista. Luulisin että kissanhiekan syöminen, jota meillä myös harrastetaan, aiheuttaisi enemmän vahinkoa :)
Eikös ole ärsyttävää, kun mies eilen lupaili tulevansa tänään aikaisemmin kotiin ja kun päivällä soitin mahdollista kotiutumisaikaa, niin kertoi tulevansa ihan tavalliseen aikaan. Kun huomautin, ettei sais luvata, jos ei pääsekään, niin kommentoi että oli sanonut YRITTÄVÄNSÄ päästä aikaisemmin. Raivostuttavaa. Ja mä tietty olin jo asennoitunut lyhyempään päivään. Varsinkin kun viimeinen päivä miehen reissulla ollessa on aina kaikkein vaikein. Pinna tahtoo kiristyä jo aamusta, kun vaan odottaa että toinen jo tulisi... Aiheeseen liittyen:
Äidin vieteri
Venyy ja venyy. Koko iltapäivän.
Katkeaa juuri sillä hetkellä, kun isä tulee kotiin.
(Tittamari Miettinen, Äidin Karkkipäivä)
Näihin mietteisiin, venyen vielä muutaman tunnin.
kua ja Kaisa
korjaa lainauksen olleen Tittamari MARTTISELTA...
Juuso kiittää ja kumartaa synttärionnitteluista pari päivää myöhässä.Eilen en kerennyt koneelle lainkaan,niin jäi kiitokset laittamatta.
Meillä oli eilen se 1-vuotis neuvola.Pituutta oli 81cm,paino oli tippunut...10kk:n neuvolassa painoa oli siis 11kg600 ja nyt sitten oli 10kg 900g...johtuu liikkumisesta ja siitä kun Juusolla on edelleen nuha menossa mutta vielä pari viikkoa sitten ihan älytön yskä niin eipä sille ruokakaan maistunut juuri mitään.Muuten terkka kehui reippaaksi hymypojaksi.Eikä itkuakaan tullut kun piikki laitettiin.Seuraava käynti onkin sitten vasta kesäkuussä 1v3kk neuvola.
Viikonloppu suunnitelmat ovat sellaiset,että huomenna siivoan vielä keittiön ja olohuoneen.Sunnuntaina on sitten Juuson juhlapäivä.Kakku koristellaan aamulla.Vieraiksi on kutsuttu vain isovanhemmat ja kummit eli 9 henkilöä tulossa kun lasketaan kummien puolisotkin mukaan.Että sellaisia suunnitelmia.Ulkoillakin täytyy kun on luvannut aivan ihanaa auringon paistetta!
Niin olikos sitä 1-vuotis neuvolapinkkaa?Jos nyt kukaan enää käy lukemassa....
Joo mutta nyt täytyy isukin päästä koneelle.
Suohomppeli81 ja Juuso 1 vuotta
Mimmin leikit loppui samantien kun tulin koneelle. Sain kuitenkin jonkin verran kirjoitettua,kun hävisivät minne lie!!! Ottaa päähän..murr.
Mies lähti töihin ja meillä paluu arkeen. Viikko meni kuitenkin mukavasti ilman minun suurempia kitinöitä...Mies on vähän saamaton aloittamaan mitään hommia ja välillä minulla palaa käämi =) KOSKA kaiken pitää tapahtua heti =)
MITÄS TEETTE viikonloppuna? Meille tulee minun ystävä lapsen kanssa tänään kylään iltapäivällä ja huomenna mennään pappalaan.Mimmin kaikki enot ovat myös siellä.Haaveillaan josko päästäis hiitämään..
SYNTTÄREISTÄ vielä,että meilläkin osa kummeista asuu 200km päässä ja äitini myös, mutta he ajavat vaseti Mimmin synttäreille. Me pidetään ne Mimmin mummolassa (eli appivanhemmilla) He myös tekee tarjottavat. Minun pitäs tehdä kutsut? Millasia kutsuja olette tehneet? Löysikö kukaan mitään lorua?
Jepulis jee, neiti on tyhjentänyt kaapin tuohon lattialle,joten parempi kaiketi lähtä siivoamaan tavarat paikoilleen!!
Tuulia+co