Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounassalaattien hakijat, kysymys

Vierailija
10.11.2016 |

Miksi haettu muovikuppiin salaattia kaupasta toimistollenne vaikka vieressä on useita lounasravintoita? Miksi maksatte 15€/kg tomaatista tai kananmunasta? Kananmuna on hyvä esimerkki, kenno maksaa 1,5€ eli raa'an kananmunan hinta on noin 2€/kg. Keitettynä salaattibaarista se maksaa 15€/kg.

Koko tapahtumasta maksat vajaan kympin muovilaatikkoon ahdetusta "salaatista" ja syöt sen fiilistellen työpaikkasi ruokatilassa. MIKSI?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vieressä ei ole yhtään lounaskahvilaa.

Vierailija
2/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnalla ei ole minulle väliä. Jos huvittaa syödä salaattia työpöydän ääressä vauvapalstaa lukien, silloin syön. Aivan samantekevää mitä kananmunat kaupassa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä oli kysymys? Salaatti pitäisi ostaa lounasravintolasta ennemmin kuin kaupasta?

Vierailija
4/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. koska

- tekee mieli sitä lähikaupasta itse koottua salaattia

- lounasravintolassa ei sinä päivänä ole ruokalistalla mitään hyvää

- ei jaksanut tehdä eväitä

- haluaa syödä yksin rauhassa

- haluaa syödä työkavereiden kanssa jutustellen kahvihuoneessa

- haluaa säästää osan salaatin jämistä syödäkseen ne vähän myöhemmin

Vierailija
5/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan sen raa'an kananmunan, se pitäisi keittää jossain ja jos siihen ei ole mahdollisuutta tai aikaa, olen valmis maksamaan siitä, että joku on sen minulle keittänyt.

Aina ei ole lounasravintolaa lähellä.

Aina ei ole aikaa mennä lounasravintolaan, noutoruoka on nopeampi vaihtoehto.

Kaikissa lounasravintoloissa ei ole hyvää salaattipöytää.

Vierailija
6/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun lounaspaikan salaatti on jäävuorisaalatti ja pari hassua kurkkuviipaletta tai porkkanaraastetta rusinoilla.

Vierailija
7/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma, mitä ap yrittää kysyä.

Itse tuon töihin mukanani kaupasta ostamani lounassalaatin ja syön sen huoneessani (joskaan en mitenkään erityisemmin "fiilistellen"). Toimin näin, koska en ehtisi 25 minuutin ruokatauollani mennä syömään ulos edes läheisiin lounasravintoloihin.

Jos taas kysymys on salaatin hinnasta, vastaan, että hinnalla ei ole minulle merkitystä. Maksaa minkä maksaa. Pääasia on ostoksen helppous. Yhden hengen varsin vakavaraisessa taloudessani en mitenkään kykenisi syömään itseäni konkurssiin.

Vierailija
8/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska saan valita salattiin tismalleen ne mitä haluan eikä hinnalla väliä. Tosin kirsikkatomaatit tuon aina kotoa koska saan niitä anoppilasta niin paljon kun haluan (kasvattavat niitä).

Vierailija
9/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tapahtumasta maksat vajaan kympin muovilaatikkoon ahdetusta "salaatista" ja syöt sen fiilistellen työpaikkasi ruokatilassa. MIKSI?

Miksi salaatti oli lainausmerkeissä?

Vierailija
10/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko poikkeus, mutta en koskaan ole havainnut itseni enkä työkaverienikaan syövän lounastaan mitenkään "fiilistellen"?

Vierailija
11/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kysymyksenasettelu, ja osoittaa kysyjältään lähinnä suurta vaikeutta asettua mielessään toisten ihmisten mahdollisesti erilaisiin työ- sun muihin tilanteihin.

Lounassalaatin voin pistäytyä hakemassa lyhyellä tauolla. Voin pistää sen jääkaappiin ja syödä jonkin ajan kuluttua, kun minulle sopii. Ehkä työni on sellaista, että en voi olla pois työpaikaltani kuppilalounaan ajan. Minun täytyy olla ehkä puhelimen ja tietokoneen ulottuvilla, tai töissä saattaa tulla jotain päivystyksellistä. Tai, ehkä vain haluan nauttia salaattini omassa rauhassa.

Vastakysymys: vidduako tämä asia sinulle kuuluu?

Vierailija
12/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan salaattini lounassetelillä ja minulle on ihan sama syönkö sillä rahalla salaattia vai riisiä ja kanaa ravintolassa, pääasia, että maha tulee täyteen ja ruoka on terveellistä. Ei ne lounasruoatkaan sen parempia ole, voisinhan minä keittää halpaa riisiä kotona ja tuoda töihin ym.. Ravintolassa saa ehkä enemmän lisäarvoa rajalle, mutta salaattibaareista saa esim. kaksi falafelia, 6 palloa mozzarellaa ja hieman fetaa samaan salaattiin, joka on kiva. Muuten pitäisi ostaa töihin kaikkea erilaista ja tehdä niistä salaatti. Kauheaa säätämistä.

Vierailija
13/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen kysymyksenasettelu, ja osoittaa kysyjältään lähinnä suurta vaikeutta asettua mielessään toisten ihmisten mahdollisesti erilaisiin työ- sun muihin tilanteihin.

Lounassalaatin voin pistäytyä hakemassa lyhyellä tauolla. Voin pistää sen jääkaappiin ja syödä jonkin ajan kuluttua, kun minulle sopii. Ehkä työni on sellaista, että en voi olla pois työpaikaltani kuppilalounaan ajan. Minun täytyy olla ehkä puhelimen ja tietokoneen ulottuvilla, tai töissä saattaa tulla jotain päivystyksellistä. Tai, ehkä vain haluan nauttia salaattini omassa rauhassa.

Vastakysymys: vidduako tämä asia sinulle kuuluu?

Muuten pidin tästä vastauksesta, mutta tuo vika kohta ärsytti. Minusta jokaisella on oikeus kysyä täällä ihan mitä vaan mikä kiinnostaa, täällä av-palstalla kun se ei ole tungettelua, koska voi itse päättää vastata tai olla vastaamatta, eikä kukaan saa tietää, ketkä kokivat kysymyksen niin häiritseväksi, että jättivät vastaamatta.

Vierailija
14/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ylipäätään tutustua kiinalaisen lääketieteen ruokasuosituksiin ja sen jälkeen miettiä, onko Suomessa talvella järkevää puputtaa kylmää salaattia. Tiedän kyllä, että salaatin terveellisyyttä on ahdettu länsimaisten ihmisten tajuntaan niin paljon, että on vaikeaa uskoa muuta. Kannattaa kuitenkin edes kokeilla muutama viikko noudattaa juuri itselle sopivaa ruokavaliota, ja sitten miettiä eroa olotilassa. Mikäli ei ole tullut muutosta parempaan, voi palata entiseen. Uskokaa tai älkää, salaatti voi lihottaa, aiheuttaa flunssaa ja muuta limaisuutta.

Vierailija
15/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yhdessäkään lähiseudun lounasravintolassa ei ole valittavissa yli 20 eri ainesosaa salaattiin tismalleen sellaisina määrinä kuin minä niitä haluan syödä.

Vierailija
16/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis haluat kysyä, ap?

Miksi tuon lounaan mukanani enkä mene syömään ruokatunnilla syömään ravintolaan?

Vai miksi ostan salaattini kaupasta enkä käy hakemassa sitä lounasravintolasta?

Vai miksi ostan (sinun mielestäsi) kallista syötävää lounaakseni?

Jos ensimmäistä: on sen verran hektinen työ, etten ehdi lähteä talosta ulos syömään. Siksi tuon sapuskat jo aamulla mukanani ja haukkaan ne työpöytäni ääressä silloin, kun ilmenee sopiva hetki.

Jos toista: kauppa on työmatkani varrella ja saan salaatin helposti sieltä. Hankalampi olisi kesken työpäivän lähteä salaatin hakuun ravintolasta.

Jos kolmatta: minulle on täysin samantekevää, mitä se salaattiannos maksaa. Pääasia on, että se maistuu minulle.

Jos vielä saan esittää vastakysymyksen: miksi sinua tuntuu hiertävän se, että joku muu ostaa kaupasta itselleen lounassalaatin; itsehän voit ilman muuta jättää sen ostamatta ja syödä mitä ja missä parhaaksi näet?

Vierailija
17/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen laiska ja mukavuudenhaluinen. Maksan oikein mielelläni vähän ekstraa siitä että joku on kerännyt ne salaatin ainesosat ja pilkkonut ne mua varten valmiiksi ja keittänyt ne kananmunatkin. Mun ei tarvitse kuin sormella osoittaa ja simsalabim, saan käteeni valmiin lounaan.

Vierailija
18/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se nyt on ap:n mielestä se synti?

Se, että syö lounaaksi salaattia eikä jotain muuta ruokaa?

Vai se, että hakee sen salaatin kaupasta eikä ravintolasta?

Vai se, että syö lounaansa työpaikalla eikä mene syömään sitä työpaikan ulkopuolelle ravintolaan?

Mikä olisi ap:n mielestä oikeaoppinen tapa syödä työpaikkalounas ja mitä sen pitäisi sisältää?

Vierailija
19/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintolan ruoka on e-koodimättöä ja salaatti ankeaa. Kaupan salaattibaarista saa just sellaisen salaatin kuin itse haluaa; tykkään erityisesti sellaisesta mössöstä missä on kidneypapuja, tomaattia ja maissia. Keitetyn kananmunan, tai kaksi, tuon aamulla kotoa ja salaatin kipaisen sitten lounastunnilla siihen kaveriksi.

Vierailija
20/26 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ilmiselvästi häiritsee se, että joku (työkavereistasi) tuo töihin kaupasta ostamansa lounassalaatin (ja syö sen "fiilistellen"). Mua kiinnostaisi tietää, miksi asia ärsyttää sua noin paljon.

Voisit myös kertoa, mitä ja missä itse syöt. Ehkä joku meistä kaupan lounassalaatin popsijoista saisi siitä uusia virikkeitä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän