Lääkereseptin uusiminen omakannan kautta?
Maanantaina kävin omakannassa klikkailemassa astmalääkkeet uusittaviksi. Puhelinnumeron jätin siihen kohtaan missä kysyttiin, mutta vielä ei uusintaa ole käsitelty, kun viestiä ei ole tullut. Siellä luki, että kahdeksan päivän sisällä uusitaan, mutta mihin se aika tuhraantuu, kun jos soittaa aamulla tk:n ja pyytää uusintaa niin uusitaan jo iltapäiväksi. Missä siis se uusintapyyntö venyy? Outoa. Ei tuota ainakaan kannata käyttää, jos lääkkeet oikeasti vähissä.
Kommentit (7)
Ei mullakaan mikään kiire ole, kun kotona noita lääkkeitä on, mutta ihmettelen missä se uusintapyyntö venyy. Aikasemmin tosiaan, kun olen lääkkeeni uusinut soittamalla ihan tk:hon, josta sitten on pärähtänyt viesti uusinnasta muutaman tunnin kuluttua.
Mulla on käynyt jo monta kertaa niin, että se viestinlähetys ei ole toiminut ollenkaan. Ekan kerran toimi, mutta nyt on ainakin viitisen kertaa jäänyt viesti saamatta. Resepti on kuitenkin ollut uusittuna, mutta mitään viestiä ei järjestelmästä saapunut. Kannattaa tarkistaa uudelleen sieltä omakannasta, onko uusittu. Jos ei ole, soita uusimisen hoitavaan paikkaan ja kysele sen perään.
Tarkistapa onko Kannasta josko seesepti oliskin jo uusittu - se viestisysteemi ei todellakaan aina toimi. Itsekin ihmettelin viime vikolla, kun ei kuulunut viestiä, kävin katsomassa Kanan ja kas, se resepti oli usittu samana päivänä kun laitoin uusintapyynnön :)
Vierailija kirjoitti:
Tarkistapa onko Kannasta josko seesepti oliskin jo uusittu - se viestisysteemi ei todellakaan aina toimi. Itsekin ihmettelin viime vikolla, kun ei kuulunut viestiä, kävin katsomassa Kanan ja kas, se resepti oli usittu samana päivänä kun laitoin uusintapyynnön :)
Sorry kirjoitusvirheet, en näköjään osaa kirjoittaa tällä puhelimella...
Mulle ei kans tullu mitään viestiä, mutta resepti oli uusittu. Käy siis kurkkaamassa se omakanta!
Joo no meidän tk:ssa ei enää uusita reseptejä muuta kuin ton omakannan kautta tai apteekista. Apteekki veloittaa 2 e uusinnasta ja molemmissa menee se viikko. Kaikki palvelut vaan huononee ja mutkistuu. Moniko vanhus osaa käyttää tuota omakantaa, ei mun vanhemmat (yli 80 v) ainakaan. Sama juttu soittaminen tk:hon, ei ne osaa kun sieltä vastaa joku automaatti; paina 1, jos haluat blaablaa ja 2 jos haluat diipadaapa jne. Tää yhteiskunta ei oo enää ollenkaan vanhojen ihmisten yhteiskunta :(.
Yleensä ne reseptit kyllä ymmärretään jättää uusittaviksi hyvissä ajoin ennen lääkkeen loppumista.