***LOKAMAMMAT (2) PERJANTAIPIPPALOT***
Kommentit (20)
Babytalkille lohtuja ettei meilläkään mies herää vauvojen ääniin =/. Ja kääntymisissä mennään näköjään samoja linjoja.
TUPLAONNESTA " vähän" asiaa...
Napiaiset eivät häiriinny toistensa itkusta. Ekat kaksi kk poika huusi lähes kaiken valveillaoloaikansa, tyttö vain söi ja nukkui. Yöt meni yleensä niin, että poika heräsi huutaen syömään ja sitten sen jälkeen tytön sai herätellä syömään. Joskus harvoin molemmat osuivat yhtäaikaa huutamaan, silloin otettiin isi apuun. Nythän me ollaan (toistaiseksi ainakin) siinä onnellisessa asemassa, että molemmat nukkuvat ilman syöttöjä yönsä, mammakin saa unta ihan niinkuin ennen vanhaan. Kaikkein inhottavinta tällä hetkellä on sellainen ällöttävä riittämättömyyden tunne, saako lapset tasavertaisesti äitin huomiota =/.
Napiaiset taitavat kyllä kuulua kategoriaan helpot vauvat, monella taitaa yhden vauvan kanssa olla " vaikeampaa" . Mä olen onnellinen siitä, etten ensikertalaisena voi vertailla millaista elämä olisi yhden vauvan kanssa. Teletappimeininkiähän tää hyvin pitkälti synnytyksestä alkaen on ollut eli kaikki jutut tapahtuu " UUDESTAAN" =D. Lääkäri, joka tämän tuplauutisen meille kertoi, antoi hyvin kannustavan kommentin " Ensimmäinen vuosi kaksosten kanssa tulee olemaan yhtä helvettiä." Nyt voisin melkein haastaa tyypin oikeuteen, koska sillä sekunnilla näin meidän tulevaisuuden " ihmisraunioina konkurssin partaalla kahden koliikkivauvan kanssa" ... No, mikään kauhukuva ei ole ainakaan toistaiseksi toteutunut, tosin onhan tätä " helvettiä" vielä 7kk jäljellä. Itse olen sitä mieltä, nyt päästään vielä helpolla, kun tyypit pysyy paikoillaan tuolla lattiatasolla. Helpompaa tämä siis on ollut, kuin mitä ihmiset antoivat ymmärtää ja mitä itse kuvittelin.
LOKAVAAVIN ja ROMIN vaaveille paljon onnea =). Eläköön huudot myös kaikille kadonneille kiloille (ovat löytäneet tiensä pään minun vatsani seudultani...)! Ja matkalaisille TURVALLISTA MATKAA!
ANILLA! On vauvoille aurinkolaseja, en nyt vaan muista merkkiä. Lastentarvikeliikkeessä osui silmiin, täytyisi meidänkin hommata napiaisille.
Milo söi vain kerran, Jippii!!! Sain pojun nukahtamaan ennen ysiä ja yritti kyllä kympin maissa jotain kitistä, mutta tutti tyynnytti..Sitten heräsikin klo 4 syömään. Mahtava olo itselläni, kun oon viime päivinä ollut ihan totaalisen väsynyt, ja nyt olo jotensakin levännyt.
Hurjast Paljon Onnea siis ROM:n pikkuiselle ja toistamissen Lokavvavin vauvalle, jos vaikka käytkin kurkkimassa täällä, ja tietty kaikille merkkipäiväänsä viettäville:o)
Juu, Marin kans sit illalla saunabileet pystyyn! Menossa mukana, aina valmiina täällä..
Meillä on kans semmonen toast-grilli.Toivoin sitä äitienpäivä-tai synttärilahjaksi, mutta sitten mies ostikin semmosen monipuolisemman pöytägrillin, jossa voi paistaa pihvit, makkarat ym. Se näytti alkuun niin monimutkaiselta, etten käyttänyt sitä ollenkaan, kunnes isyyslomalla mieheni alkoi tekemään niitä toasteja(juu, ol tosi monimutkaista, kun töpseli seinään ja leivät kannen alle..) ja niihin kyllä jää kans koukkuun.. Nyt kun tuli puheeksi, niin pakko varmaan tehdä tänään parit . Jälkeenpäin vasta kuulin, että vohveliraudallakin vois niitä leipiä laitella, mutta toisaalta tossa meijän mallissa voi tehdä 4 kerrallaan. Jokos ootte testannut?
Anilla:Discoilu meni loistavasti ja tyttö oli töpinöissään, kun tuli kotiin. Oli aivan kauhuissaan, kun joku tyttö ja poika oli tanssinut hitaita!!
Tälle päivälle riittää muutakin iloa, kuin hyvin nukuttu yö:Sain eilen tilinauhan, ja tänään räpsähtää tilille talvilomarahat..Oiskohan Jumboon päräytettävä? Mulla on kauhia pakkomielle, että haluaisin Milolle ens talveksi vaaleansinisen haalarin. Olen nähnyt Reimalla semmosen halvemman, kuin Reimatec, mutta eipä ole 80-senttistä vastaan kävelly..Toisaalta Reimatecin haalaritkin on monessa paikassa puoleen hintaan, että saattaisin ehkä semmoseenkin langeta, mutta kun joka paikassa tuntuu olevan vain tyttöjen värejä jäljellä..
Pakko taas lähteä suhaamaan koululaista koululle, palajan taas..
Moro ja auringonpaistetta !
Truutta ja Milo
vielä ennen kuin lähdetään. Tosiaan... Poikavauva tänään 5 kk ja kohta matkoilla, kiitos onnitteluista.
Mies katsoo vähän kieroon tuossa että jaa...koneella oot vaikka pitäis kohta lähteä.
Yö meni siten että 20.30 nukahti ja 05 söi, sitä ennen muutaman kerran kävin laittamaan tutin suuhun kun pyöri ja hyöri kuin häkkyrä. Jalat tulevat pinnojen välistä ulos ja poika on poikittain sängyssään. Mistäköhän saisi korkeammat pinnasuojat...
Jeps, mutta nyt täytyy mennä. Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!
Ihan pikaseen ilmoittaudun! Ollaan oltu vatsataudissa lähes koko porukka, ei onneksi kuitenkaan tyllerö. Truutta se eilen mietti kun on porukkaa " hävinnyt" jonnekin. IHANAA että täällä muistetaan myös meitä harvoin pinoutuvia! Oon yrittänyt käydä lukemassa pinon päivittäin, mutten aina ehdi sitäkään. Ajatuksen tasolla hilpasen tänne sitäkin useammin.. ;)
Nyt en valitettavasti ehdi kommentoida mitään, paitsi että VÄLLYJEN VÄLIIN soisin enemmän vipinää!! So much to do, so little time.. :(
Nyt on mentävä, katsotaan ehdinkö viikonloppuna piipahtaa. Jos en, niin aivan loistavaa ulkoilusäätä kaikille, täällä etelässä ainakin paistaa aurinko täydeltä terältä!
Moiskuja,
Pähkis - päätäpahkaa menossa, toinen jalka jo ulkona...
Kiva, et teitin vaavit nukkuu yöllä...
meillä oli näköjään ekat 3 kuukautta vaan ns. kuherruskuukautta - kaikki meni loistavasti ja typy heräili vaan kerran aamuyöstä 04-06. Vikat kaksi kuukautta onkin sitten heräilty useammin, mutta tällä viikolla sitten ihan järjettömän usein. 21 menee nukkumaan aina viimestään ja ekan kerran herää 0.30 melkein poikkeuksetta. Tyyntyy aina tutiin eikä jää huutelemaan, syötän max kax kertaa.Mut siis viime yönä oltiin ylhäällä 0.30, 1.30(syötin), 3.30, 5.00, 5.15, 5.30 (syötin)ja siitä eteenpäin 5 minuutin välein tutti tippui (koska yski tai kiekui iloisena). Siskonsa heräs puol seiska pirteääkin pirteämpänä: " nythän on päivä!" ...HUOH HUOH JA HUOH!
Tänään siis aloitamme iltapuuron ja toivomme, että sillä on pitkällä tähtäimellä vaikutusta. Myös pimennysverhon sorruin ostamaan.
Esikoinen nukkui aina hyvin, ei tarvittu pimennyksiä ja yösyönnitkin loppui 5½kuisena, MUTTA oli myös syönyt kiinteitä 4kuisesta ja kasvanut muutenkin paljon nopsempaan kuin tämä tirppana. Liekö millä nyt sitten mihinkin vaikutusta...
Meillä käännytään kokoajan ja syödään innolla melkein mitä vaan.
Hauskaa viikonloppua kaikille toivottelee väsynyt Mutu
Kurkkukipu on helpottanut ja tyttokin aloitti kiekumisen vasta klo 7 aamulla. Nyt on jo paljon parempi olo!
Onnittelut taaltakin kaikille synttarisankareille ja mukavaa reissua niille jotka lahtevat tien paalle viikonlopuksi. Toivottavasti on hyvat saat.
Kiitos napiaisille kun kerroit kaksosten kanssa elamisesta. Kun olin raskaana ja odotin ensimmaiseen ultraan niin mua ennen oli yks pariskunta samoilla asioilla. Kun ne tuli ulos niin isa hymyili kuin naantalin aurinko ja melkein nain kun se mielessaan paukutteli henkseleita. Aiti sen sijaan oli melko jarkyttyneen nakoinen. Ihmettelin, etta mikakohan niilla oli. No se selvisi, kun ultran naytolle oli jaanyt kuva. Siella kohdussa kollotteli KOLME sikiota. Laakari sanoi, etta oli eka kerta hanen urallaan kun tuli spontaani kolmoisraskaus vastaan. Etta jos kaksosten aideista tuntuu joskus, etta voi tata elamaa niin voi lohduttautua ajatuksella, toisilla on viela yksi siihen lisaa :)
Meilla opittu taas uusi aani. Tytto vetaa henkea sisaan ja samalla pitaa aanta. En oikein osaa selittaa, mutta ehka ymmarratte mita tarkoitan. Muistan, etta mun siskon poika teki samaa pienena. Onkos teilla kuultu kummallisia aania pinniksesta?
Jaaha, nyt sitten aamiaiselle. Ajattelin tehda pannukakkuja mutta voi olla etta muu porukka on ehtinyt laittaa jo aamiaistarvikkeet esille (meillahan appivanhemmat viela kylassa ;)
BT
voi olkaa tyytyväisiä että vauvanne nukkuu noin hyvin meillä herätää yöllä n.1-2 tunnin välein syömään....en ymmärrä mihin hävis ne yöt kun poika heräs vaan 2 tai 3 kertaa syömään ;( oon yrittäny vaikka mitä. kiinteitäkin jo syödään. maissi ja perunaporkkana vellistä ei tykätä,hyi yök. vähän väsyttää kun en osaa päivällä nukkua/nukahtaa..
sitä vielä ette sattuis tietää mistä johtuu pahaolo kun imetän? heti tulee huono ja heikko olo kun poika rupee imemään. kukaan ei ole osannut vastata tähän eikä oo kuullukkaan moista. syön vitamiinejä niitä 2+ imettäville ja odottajille tarkoitettuja.
hauskaa päivää kaikille =)
-minä ja poika 4kk ja 2vkoa
Lohi köllöttelee uunissa, perunat kiehumassa ja lapset katsoo lastenohjelmia, joten pieni hetki aikaa, ja onkos parempaa tekemistä sillä välin, kun hätistää murkut pois koneelta ja istahtaa itse tovi..
Annoin tänään ekan kerran peruna-porkkanavelliä, ja Milo tais tykätä kun ihan kaamialla imulla lutkutti koko satsin.. Mun pitäs muistaa ostaa uudet pullotutit, kun tommoset Nuk:in vellitutit on niiiiiiiiin isoreikäset, että niistä vois varmaan juoda puuroa, ja noi meitin käyttämät vellit on niin liruja, että ihan tav.tutti passais niihin, ettei lapsi vallan tukehdu.
Jumbossa kävästy, kukas muu oli siellä, nostaa käden ylös??? En muuta saanut aikaseksi, kun viikonlopun ruuat noin suurin piirtein ja kaffella piti sitten yksi suussasulava mustikkatassu-munkki ottaa..On tää kyllä toivotonta noiden munkkien kanssa:o(.
Mutulle täytyy toivotella rauhallisempia öitä! Onneksi niitäkin yleensä tulee, ja jos oot saanut ekat 3 kk:tta nukkua, niin vaavi tietty aatteli, että on päästetty äitee vähän liian helpolla:o). Jo se , kun on yksikin paremmin nukuttu yö, niin sillä taas jaksaa monta huonompaa..Nimimerkillä:Juuri päiväunet nukkunut!
Moneltakos Mari meinas sitä saunaa lämmitellä? meillä kans sauna lämpiää tänään, niin voidaan sitten saunan päälle ottaa ne juomat ja vähän jälkilöylyjä...
Nyt käpäsen kurkkaamassa uuniin, ja kattamassa pöydän..
Hejpådig, sanoi Truutta ja tulee taas....
on tosiaan alkanut kuulua aamuisin mitä ihmeellisimpiä ääniä. Neitillä tuntuu olevan myös virkayskä, sellaista hassua köhimistä, mikä alkaa sitä itseäänkin naurattamaan. Lisäksi paukuttaa jalkojaan niin kovin sängyssä, että kohta täytyy tarkistaa pohjan kiinnitys =D.
Toivottavasti " levottomat" lokavaavit antaa pian äitienkin nukkua. Ite tosiaan nautin nyt näistä rauhallisista öistä, koska ei sitä tiedä milloin tilanne muuttuu. Kaikkeen on varauduttu.
BT... Olen kyllä NIIN monta kertaa ajatellut uupumuksen hiipiessä, että vauvoja voisi olla kolmekin... Tai sitten napiaisten lisäksi pari isompaa tenavaa. Äitini ystävällä on aikuiset kolmoset eli äitikin kyllä jaksaa muistuttaa, että niitähän on " vaan kaksi" .
Mutta nyt hyvät viikonloput kaikille, täytynee laittaa eväät esiin (ihan vaan jauhelihakastiketta ja perunoita)!
Pinoudun tänään jo toisen kerran! Ja taas nopeesti.. Heti kommentteja kehiin:
YÖUNET alkaa meillä n.20 maissa, helposti tyttö nukahtaa omaan sänkyyn vellin jälkeen. Siitä 5-6 tuntia sikeetä unta, mutta sitten pyöritään ja ähistään. Syömään ei herää ennen aamua n.klo 6-7, mutta tutti pitää tuupata suuhun useasti ennen sitä. Nyt olen laittanut äp:n makuupussiin nukkumaan, oliko napiaisilla myös sama systeemi..? Se rauhottaa jonkun verran, ei ainakaan pääse jalat ulos viuhtomaan.
ÄÄNET on täälläkin ihan vallattomia! Kiljuntaa, ihme mörinää (semmosta tosi tyttömäistä ;)) ja sitten tasaista äyäyäyäy.. Joko teidän vauvat muuten nauraa ääneen? Meillä on muutaman kerran vasta saatu kunnon naurua. Tyttö on kovin hymyileväinen ja hyväntuulinen, mutta sellainen ihana hersyvä nauru vielä antaa odottaa itseään.
KÄÄNTYILYä meillä on harrastettu jo 3kk ikäisestä. Siis selältä vatsalle, toisinpäin joutuu vielä huutamaan apua.
Joku, sori nimimerkki ei muistissa, kyseli siitä kun imettäessä tulee paha olo. Meillä imetys loppui joku aika sitten kokonaan, mutta täysimetyksellä kun mentiin, niin mulle tuli välittömästi ekan imun jälkeen aivan mieletön jano! Suuta ja kurkkua kuivas, ja jos ei ois ollu aina vesipullo valmiina, niin ois kenties tullut paha olo. No, en nyt tainnu ihan vastata kysymykseen, mutta tämmöstä kokemusta kuitenkin on.
Ja vielä munkeista, kun niin moni tuntuu niitä himoitsevan: mä en tahtoisi munkkeja muualle kun tohon etumukseen itselle. On sellaset hernepussit taas, että piti kaivaa topatut rintsikat kaapin perältä käyttöön. Huoh, paluu karuun todellisuuteen. Enää ei puutu kuin muhkeat menkka-finnit naamasta ja rasvanen tukka, nii ollaan lähtötilanteessa, siis ennen raskautta. Noo, pikkusen pakkelia ja peroksidia niin kyllä se siitä. ;)
Joops, tässä menikin kauemmin kun luulin. Nymmää poistun etuoikeelle ja toivottelen hauskaa saunailtaa kaikille!!
Pähkis
saunassa on käyty, likka nukkuu ja nyt alko pileet! :D
Jokos truutta on ehtinyt löylyihin? Nyt sit vaan nopeesti mun seuraks huurteista korkkaamaan! :)
Hei muuten, truutta ja muutkin; mites noi lomarahat oikeen menee, onko siis lakisääteisenä että kuuluis tulla? Kun mää niistä tiedä enkä oo kehannu soitella palkanlaskijalle ja kun en kuulu liittoonkaan niin oon ihan ummikkona.. :/ Kertokaapas viisaammat! (ja siis ihan vakituisessa työsuhteessa olen ollut n. 3-vuotta)
Meillä oli tänään äksönpäivä. Käytiin aamulla neuvolassa ja sieltä suoraan mentiin ytimeen 30+esikoiden treffeille. Olipas kivat treffit ja oli hauskaa olla taas vaihteeks vähän liikenteessä. :) Onneks lakko loppui!
Huomenna vois käydä tossa Hobbarissa kattelee oisko siellä pinnasänkyyn niitä suojuksia, neiti kun heittelee välillä tuota tuttia mihin sattuu ja mun hienot viritykset on osottautunu aika vaarallisiksi. Oon laittanut lakanasta siihen sellasen suojuksen ettei tutti pääse putoomaan pinnojen välistä mutta nyt tyttö on alkanut vetää sitä lakanaa niin että on parina aamuna ollut sen lakanan alla kun oon noussut katsomaan mitä se siellä oikein ähisee. :/ Ei uskalla oikeen pitää sellasta siinä enää.
Joo truutta, me testattiin se meidän grilli eilen ja kyllä se ihan kätevä on. Se on kyllä ihan vaan sellanen toastgrilli ilman hienouksia mutta ajaa asiansa. Me heitettiinkin just meidän ikivanha vohvelirauta pois kun se oli niin pinttyneessä rasvassa. YÖK!
Tänään vois syödä pitsaa ja vaikka kasvispasteijoita. Tosi laihduttavaa. :) No, kerran viikossa voi vähän herkutella, ehkä vähän enemmänkin.
LIIKKUMISESTA kyseltiin: Meidän pimu on nyt n. kuukauden verran kääntyillyt masulleen ja nykyään ei muuta teekkään kun kääntyilee vaan masulleen, MUTTA vaikka hän oppi selälleen kääntymisen jo aikoja sitten niin nyt hän on ilmeisesti unohtanut sen. Ja alkaahan se kypsyttää kun on mahallaan eikä pääse siitä mihinkään suuntaan niin pitäähän se sitten huudella mamma avuksi vähänväliä. Saapahan mammakin liikuntaa ja aktiviteettiä. :)
ÄÄNISTÄ kyseltiin myös: Mä en enää pysty kuvittelemaan mitään ääniä mitä tuo ei olis päästänyt, kaikki soinnut tuntuu olevan käytössä. NAURUA kyllä kuuntelisin mieluusti enemmänkin, on se meilläkin niin harvinaista herkkua. :) Tänään kyllä vähän naurahteli kun nostelin häntä ilmaan ja omilla äänillä oikein yllytin. :)
Mutta nyt tilaa muillekin, palaan kyllä kohta taas1
Ai niin mutta minulta ja Dinaltakin oikein isot pusuhali terveiset ja onnittelut ROM:in poitsulle ja tietty myös lokavaavin vaaville! :)
-Mari & Dina- uudet mitat: 7320g ja 66.7cm (onpas tarkka mitta! :)) ja pääkky 41cm
Eli me oltiin Jumbossa tänään :)
Käytiin tänään myös uusimassa mun passi ja otin sitten Jessen samaan passiin niin tulee halvemmaks ja ei se kyllä varmaan muiden kanssa matkusta ilman äitiä niin ei meijän kannattanu hankkia mitään omaa passia vauvalle, seuraava passi olkoon sitten oma ;)
Mies lähti laivalle :( onneks on vaan yön juttu eli tulee jo huomen aamulla pois ja sit meille tulee miehen serkku ja sen tyttöystävä ja Jessen pikkuserkku kylään, ihan kivaa vaihtelua taas. Joten mä en varmaan paljoo viikonloppuna ehi täällä olemaan.
No joo eipä mulla nyt oikein järki juokse enempää, ihan kun ois ollu jotain asiaakin mutta palailen jos tulee vielä mieleen.
Hyvää viikonloppua
T.Silja
truutta oletko käynyt muuten jo huuto.netin sivuilla?
Jokaisen naisen sisällä on pieni munkin-himo!! Miten kullakin...
Meilläkään ei kauheesti ääneen naureta(paitsi äiti pinoja lukiessa), mutta sitten kun Milo kikattaa, niin hyvä ettei itsellä oo kyynel silmässä, kun on niin muka valloittavaa...
Sauna lämpiämässä ja olut-tölkki kylmässä..alkaa suuta kuivaa jo pelkkä ajatus...Oonkohan mä ainut mamma, joka juo mieluummin oluen ku siiderin? Ja siis ainoastaan tölkki-olut käy, ei pullo..
Meijän 5-vuotias taas nauratti mua ,Pähkiksen lisäks..Se mietti hirveesti, mimmoseen tyttöön rakastuu: Semmonen missikilpailun aikainen, vaaleat ,pitkät hiukset ja keskikokoiset silmät..Ei voi rakastua mummon ikäiseen, koska se sit kuolee aikasemmin! Ihana kyllä tommosen Puuha-Peten logiikoita kuunnella..
Huomen aamulla pitäs lähteä rautakauppaan,( onneksi mies lähtee mukaan, ettei taas tuu blondimainen olo,) kun aiotaan tuo kammari rempata lattiasta kattoon.. Ihana päästä valkkaamaan tapetteja! Mehän siis asutaan tämmösessä " rintamamies" -talossa, josta ei kyllä remontointipaikkoja puutu.. Hiljaa hyvä tulee, ja sitten voikin aloittaa kierroksen alusta..
Nytpä lähden valmistelemaan Milon kylpyä(tarviin varmaan rohkaisuryypyn, huh) ja saatanpa hipsiä saunaankin samalla...
Ilta on vasta nuori, ja takaisin palaa tämä muori!
Morjens!
Truutta
niistä äänistä piti sanoa että meijän Jesse ääntelee välillä kun delfiini, tulee sellanen jännä ääni kurkusta :D
Kuinka usein te kylvetätte vauvoja? Me kylvetään kerran viikossa ja sit on lisäks se uinti, mutta joka aamu on tietty ne pesut (kasvot, kädet ja peppu).
Jesse naureskelee silloin kun oikein kovasti sen kaa pelleilee tai kun kutittaa kyljistä, silloin tulee sellasia pieniä naurun heläyksiä. Aika totinen poika on, valituille se leväyttää sellasia ihania hymyjä mutta ei ainakaan kameralle, ihme ettei ole tottunut kun on ihan sairaalasta asti joutunu olee kuvattavana.
Jesse kutsuu joten heippa
T.Silja
Mites Milon kylpy meni?
Meillä kylvetään kerran viikossa. Typykällä on alkanut iho nyt kuivumaan niin paljon että ei viitti sen useemmin. Tänään neiti oli taas nautiskelemassa. Hän on alkanut niin tykkäämään kylpemisestä vaikka aluksi hieman jännitti kylpemistä ja muutaman kerran jopa vähän itkaskin. Mutta nykyään siis polskuttelee onnessaan ja hymyilee ja nautiskelee. :)
Onkos teidän vauvoilla iho ollut nyt kuiva? Dinaa saa rasvailla joka päivä ja aina on vaan kuivan tuntuinen iho, varsinkin polvet ja posket ja käsivarsissa on myös kuivat kohdat. Just luin neuvolassa jotain vanhaa 2+ tms leheteä ja siinä oli atooppisesta ihosta ja hetihän mä tietty aattelin että no niin, se se on! :( Neuvolan täti ei kyllä sanonut oikeen mitään mun epäilyille.
Mut nyt mä lähen koirien kanssa ulos ja palailen sitten taas, pitäähän nää sormet saada lämpimiks jotenkin! :)
-Mari-
olen talla hetkella kaverin asuonnossa koiranvahtina. " Muutimme" miehen ja pojun kanssa tanne kolmeksi paivaksi vahtimaan kahta huskya.
Vauveli on ihan innossaan, musta tuntuu etta luulee koiria liikkuviksi pehmoleluiksi, haluaisi jatkuvasti kosketella ja vetaa karvoista/hannasta. Onneksi ovat kiltteja hauvoja..!
Meilla kylvetaan 2-3kertaa viikossa, kun se on niin hauskaa pojun mielesta ja kivasti rauhoittaa illalla. Iho ei ole onneksi kuivunut.
Meilla kanssa kuuluu mita ihmeellisimpia aania, kiljumista, murahtelua ja kaikkea siita valilta. Meidan pojun saa nauramaan aaneen jos pussailee niskaa tai vatsaa :) Peiliin katsominen on kanssa tosi hauskaa.
Mutta nytten on mentava, en viitsi jattaa koiria yksin vauvan kanssa kun ovat kuitenkin vieraita toisilleen.
Hyvaa viikonloppua kaikille!
Bonnie
Saunan lomassa tuli katottua ja kuunneltua euroviisukarsintoja.. Mari!! Otahan se siideri kylmästä ja tuo samalla mun olut! Olishan se taas hienoo,jos se siistinnäköinen suomi-poika Lordi lähtis euroviisuihin! Onhan siellä Kojokin ollut:o). Se Metsäketo on musta kyllä liian kiltin olonen sinne kansan teilattavaksi, tai siis Euroopan arvosteltavaksi..Mitäs muut miettii?
Marille lomaraha-asiaa: Mullakin on työhistoriaa vasta pari vuotta nykyisessä duunissa, mutta silti loma-oikeus toteutuu, joten vielä tämän talviloman lisäksi pitäisi vissiin tulla kesäloma-rahatkin..Soita palkanlaskijalle ja kysy, tai sitten liittoon ihan Maija Meikäläisenä, kyllä ne faktat sielläkin selviää..Mutta varmaan sullekin ne lomat ja sitä myöten rahat kuuluu.
Meillä Milo nukkuu mun vieressä (vaikka pino sivuilla kertoo, että vauva kuolee siihen...), mutta kun pinnasänky on valmiina, niin ostin jo valmiiksi Hobby Hallista ihanan pinnansuojuksen, ja on korkea ja yhtä pötköä ja maksoi n.6 euroa! Aiemmin meilläkin oli semmoinen n.20 senttiä korkea, ja monta eri osaa, jotka ei pysyneet ees paikallaan.
Milon kylpy onnistui taas ihan kiitettävästi, sillä minäpä kylvetin pojan istuallaan! Siinäpä toinen istua nökötti ja oli aikas tyytyväinen, sitten kun just pesukone aloitti linkoomisvaiheen, niin alkoi alahuuli väpättää siihen malliin, että äkkiä pois ja yöpukuun.
Mä oon nyt tehnyt tämmöstä pienimuotosta galluppia, ja tullut siihen tulokseen, että tytöt nauraa jo vauvana enempi! Eikös vaan oo tosi, että ukot on usein semmosia hiljasia hyrisijöitä, ja naiset nauraa ja itkee enempi ja äänekkäämmin..Sama on havaittavissa jo vauvoissa, kun meitin pinoja lukee..Tässäpä onkin hyvä väitöskirjan aihe, ja se on ihan vapaasti käytettävissä!!
Meitsi nyt ottaa sen sauna-oluen, ja Mari kans, siideri huuleen! Sitten luulen kyllä viettäväni loppuillan miehen kainalossa, ihan vain hääpäivää enteillen ja elän ajan uudelleen 17 vuoden takaa..Nyyh ja Snif!
Huomiseen ja kaikille ihanan vauhdikkaita unia, joskin muuten rauhaisaa yötä!
T+M
Mä olin niin nopee! (juoppo mikä juoppo)
Mulla kyllä on nyt jokusen vuoden uponnut toi siideri paremmin kuin bisse vaikka jossain vaiheessa (lue: vuonna 1 ja 2) bisse oli se ainoa oikea.
Kirkkaita ei ole tarvinnut edes ajatella vielä synnytyksen jäkeen, yöks! (no totuuden nimissä: otin mä pari minttukaakao paukkua tossa joulun tienoilla, mutta niitä ei lasketa! ;))
Ai, no hyvä että Hobbarista pitäis löytyä niitä pinniksen suojia. :)
Juu, täytyy soitella palkanlaskijalle, se on vaan niin uuno näis asioissa kun mä taidan olla laatuani eka joka tuolla on äityslomalla niin se ei oikein tiedä mistään mitään... Syksylläki sain sitä hoputtaa MUUTAMAAN otteeseen ilmottamaan KELAlle niitä palkka tietoja kun ei se älynnyt eikä meinannut uskoa.. huoh.
Me ollaan kans kylvetetty typykkää nyt muutaman kerran jo sillai istualteen ja sen jälkeen se onkin alkanut tykkäämään siitä hommasta hirmusti! Jalat ja kädet vaan käy! :D
Vai on teillä jo 17 pitkää vuotta yhteistä taivalta! Se onkin pitkä aika se! ONNEA!
Me ollaan oltu vasta 4 vuotta kihloissa. Ihan pissiksiä siis näissä hommissa... ;)
Taitaa lähteä tämäkin täti jo yöpuulle.
Mukavaa koiranvahti ceissiä Bonnielle ja perheelle ja oikein mukavaa viikonloppua kaikille jotka eivät jostain käsittämättömästä syystä ehdi enää koneelle, minä palaan vielä, entistäkin ehompana! :)
-mari-
Kiva kun napiaiset oli laittanu jo pinon. Minäpä sitä heti kasvattamaan näin aamutuimaan. Elikkäs heräsin ittekseni vähän ennen seittemää. Neiti tursottaa tyytyväisenä vielä pinniksessään. Kerrankin aamusta omaa aikaa. Yleensä herätään yhtä aikaa. Siis pimu herättää.
VALONARKUUTTA täälläkin havaittavissa. PItäsköhän ostaa aurinkolasit? Onko näin pienille laseja?
Mitenkäs truutta selvisi discoillasta?
MAIDONJUONTI on meilläkin vähentynyt kiinteiden myötä, vaikka ei pimu mikään juomari ennenkään ollut. Nyt menee se puoli litraa päivässä. Mun sukulaisen yksivuotias ei suostu päivällä juomaan ollenkaan maitoa. Joten se juo sitten janoaan yöllä ainakin kaks kolme kertaa. Vaippakin pitää ainakin kerran vaihtaa. Ei auta mukit, pullot, lusikoiminen ei mikään. Joten napiaiset älä ole huolissasi, kyllä se vauva maitonsa ja nesteensä jostain ottaa. Soseissakin on paljon nestettä.
BT kertoili kääntyilemisestä. Ei meilläkään hirveästi kääntyillä. Ihan satunnaisesti. Taitaa pimu tuumata että mitäs tota nyt koko ajan kääntyilemään.
Onnittelut kaikille, jotka tänään täyttävät 5kk! Ja hyvää matkaa niille jotka lähtevät vkonlopun viettoon. Mekin lähdetään tänään päiväseltään isompaan kaupunkiin.
Aurinkoa tähänkin päivään,
anilla (alotin päiväni hillomunkilla...) Kuka jaksaa syödä terveellisesti ;)